ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افتتاح پروژه های فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در پارس آنلاین

مراسم افتتاح پروژه های فاز سوم شبکه اطلاعات در پارس آنلاین امروز (۲۷ تیر ماه) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. در ابتدای مراسم «عبدالله فاتح»، مدیرعامل شرکت پارس آنلاین به توضیح ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۵

مراسم افتتاح پروژه های فاز سوم شبکه اطلاعات در پارس آنلاین امروز (۲۷ تیر ماه) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. در ابتدای مراسم «عبدالله فاتح»، مدیرعامل شرکت پارس آنلاین به توضیح کلی پنج پروژه جدیدی پرداخت که در راستای فاز سوم از شبکه ملی اطلاعات، از آنها رونمایی می شد.

یکی از پروژه های اصلی، به «شبکه ملی IoT» مربوط بود که از طریق یکی از زیرمجموعه های پارس آنلاین به نام «پارس نت» در حال توسعه است و بر بستر «سیگفاکس» کار می کند. پیش از این، گزارش و مصاحبه کاملی در رابطه با این فناوری و نحوه کارکرد آن برایتان منتشر کرده ایم.

فاتح خبر داد که فاز اول شبکه ملی اینترنت اشیا در دی ماه ۹۶ به بهره برداری می رسد و ۱۲ شهر پرجمعیت ایران تحت پوشش قرار خواهند گرفت که حدود ۳۰ درصد از جمعیت ایران است. فاز دوم در شهریور ۹۷ و فاز سوم در شهریور ۹۸ به بهره برداری می رسد. مدیرعامل پارس آنلاین خبر می دهد که از شبکه ملی اینترنت اشیا می توان در مباحثی مانند اندازه گیری هوشمند مصرف آب، برق گاز، مسیریابی و مکان یابی در سطح کلان، بهداشت، کشاورزی و همچنین مدیریت شهری استفاده کرد.

پروژه دیگر پارس آنلاین، مربوط به توسعه ظرفیت مراکز داده های فعلی و ایجاد مرکز داده جدید بود. بر این اساس، ظرفیت مرکز داده پارک فناوری پردیس از ۱۳۰ به ۲۵۰ رک و مرکز داده تهران از ۵۰ به ۱۵۰ رک افزایش خواهد یافت. فاتح خبر داد که پارس آنلاین مشغول توسعه مرکز داده جدیدی در جاده کرج است که ظرفیتی ۵ مگاواتی با ۷۲۰ رک خواهد داشت.

در این مراسم همچنین عنوان شد که پارس آنلاین تصمیم به ارائه بسته هایی متناسب با نیاز مشتریان ارائه خواهد کرد. به گفته پارس آنلاین، بخش زیادی از ترافیک مصرفی کشور مربوط به استفاده از شبکه های اجتماعی است و حالا پارس آنلاین تصمیم دارد بسته هایی را در اختیار مشتریان قرار دهد که همین نیاز را برطرف می کنند.

برای مثال کاربر می‌تواند اقدام به تهیه نوعی بسته اینترنتی کند که صرفاً برای تماس تصویری، بازی آنلاین یا شبکه های اجتماعی عرضه می شود و بر همین اساس، با توجه به نیاز خاص خود، هزینه بسیار کمتری را نیز پرداخت کند. از سوی دیگر کاربر می تواند گزارشات دقیق‌تری را نیز از مصرف خود مشاهده کرده و ببیند که ترافیکش، در کدام بخش ها مصرف شده؛ از تلگرام گرفته تا اینستاگرام.

در این مراسم مدیران پارس آنلاین خبر دادند که در ابتدای دولت یازدهم، به علت مشکلاتی که در شرکت زیرساخت وجود داشت، اینترنت با تاخیر ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلی ثانیه ای همراه بود اما اکنون این رقم به ۱۰ الی ۲۰ میلی ثانیه در تهران رسیده است. با سوال وزیر ارتباطات، پارس آنلاین اعلام کرد که در حال حاضر ۱۰ درصد از ترافیک اینترنت که توسط کاربران پارس آنلاین مصرف می شود، ترافیک داخلی است.

در بخش پایانی این مراسم، «محمود واعظی» به سخنرانی کوتاهی پرداخت و از استوار بودن انقلاب صنعتی چهارم بر بسترهایی مانند اینترنت، هوش مصنوعی، کلاود و بیگ دیتا گفت: «ما می توانیم در کشور به استقبال این تحولات برویم و خوشحالیم از اینکه شرکت های داخلی به جای انتظار برای حضور شرکت های خارجی در ایران در جهت ارائه این خدمات، خودشان دست به کار شده اند و در حال توسعه این تکنولوژی ها هستند.»

وزیر ارتباطات از سوی دیگر خبر داد که دولت در پی رقابت با بخش خصوصی نیست: «نه دولت ما و نه هیچ دولتی در جهان، نمی‌ تواند اقتصاد را به تنهایی شکوفا کند اما دولت می تواند بستر این شکوفایی را برای بخش خصوصی تهیه کند. دولت به هیچ وجه نمی خواهد و نباید رقیب بخش خصوصی باشد.»

واعظی همچنین از لزوم رعایت حریم خصوصی کاربران اینترنت توسط شرکت های ارائه دهنده اینترنت گفت و عنوان کرد که با این روش، کاربر ایرانی به سرویس ها و سرویس دهنده های داخلی اعتماد بیشتری پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی