ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک احتمالاً مشغول توسعه یک موبایل هوشمند ماژولار است

Building 8 یکی از واحدهای فیسبوک است که زیر نظر مدیر پیشین دارپا، یعنی رجینا دوگان پروژه های مخفیانه متفاوتی را دنبال می کند و حالا به گزارش بیزینس اینسایدر، یکی از این پروژه ها، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

Building 8 یکی از واحدهای فیسبوک است که زیر نظر مدیر پیشین دارپا، یعنی رجینا دوگان پروژه های مخفیانه متفاوتی را دنبال می کند و حالا به گزارش بیزینس اینسایدر، یکی از این پروژه ها، اسمارت فونی ماژولار است.

این کمپانی اخیراً پتنتی به ثبت رسانده و یک «دستگاه ماژولار الکترومغناطیسی» را شرح داده که می تواند مشکل گرانی قطعات الکترونیکی را برطرف کند و در عین حال، میزان ضایعات دیوایس هایی که توسط مشتریان خریداری شده و سپس چند سال بعد از رده خارج می شوند را کاهش دهد. در این پتنت، هم یک موبایل و هم یک اسپیکر به عنوان دستگاه هایی معرفی شده اند که می توانند در دسته بندی چنین محصولاتی جای بگیرند.

هنوز ابعاد این پروژه فیسبوک مشخص نیست و نمی دانیم چه زمانی روشنایی روز را خواهد داد، اما نشانه های مختلف به این موضوع اشاره دارند که بیلدینگ 8 تمایل مضاعفی به تولید دستگاه های ماژولار نشان می دهد. پیش از هر چیز، دوگان، مدیر بیلدینگ 8، پیش تر در گوگل مشغول توسعه موبایلی ماژولار به نام Project Ara بوده است؛ پروژه ای که قبل از کنار گذشته شدن طی فصل پاییز گذشته، مراحل تست سخت افزار را در پورتو ریکو پشت سر می گذاشت.

اوایل سال جاری میلادی دوگان به فیسبوک پیوست تا به همراه تیم خود در بیلدینگ 8، روی طرح های مفهومی سخت افزاری جاه طلبانه ای فعالیت کند. از جمله این ایده ها می توان به نوعی رابط کاربری اشاره کرد که به کاربر اجازه می دهد با فکر کردن، متون مورد نظر خود را تایپ کنند یا از طریق پوست شان، اصوات را بشنوند.

بیزینس اینسایدر می گوید که برخی از اعضای پیشین تیم پروژه آرا حالا مشغول کار در بیلدینگ 8 هستند و کمپانی فیسبوک هم به صورت رسمی تایید کرده پتنت مورد اشاره، توسط اعضای پیشین استارتاپ Nascent Objects توسعه یافته است؛ استارتاپی که در زمینه دستگاه های الکترونیکی ماژولار فعالیت دارد و ماه سپتامبر سال گذشته، توسط فیسبوک خریداری شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی