ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کنگره آمریکا تحقیقات مفصلی را روی سازمان های مرتبط با کسپرسکی آغاز کرده است

شرکت کسپرسکی مسیر دشواری را برای کسب جایگاه گذشته اش در دنیای تکنولوژی و به خصوص در آمریکا پیش رو دارد. کمیسیون علم، فضا و تکنولوژی مجلس نمایندگان ایالات متحده به تازگی از 22 نهاد ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

شرکت کسپرسکی مسیر دشواری را برای کسب جایگاه گذشته اش در دنیای تکنولوژی و به خصوص در آمریکا پیش رو دارد. کمیسیون علم، فضا و تکنولوژی مجلس نمایندگان ایالات متحده به تازگی از 22 نهاد دولتی خواسته تا اسناد ارتباطی خود با کسپرسکی یا با دیگر شرکت ها در ارتباط با محصولات کمپانی روسی از تاریخ 1 ژانویه سال 2013 را به آنها تحویل دهند.

این کمیسیون دقیقاً اسناد ارزیابی های ریسک درون سازمانی، فهرست تمامی سیستم هایی که محصولات کسپرسکی روی آنها نصب شده، و فهرست تمامی پیمانکاران و شرکت های تابعه آنها که از راهکارهای امنیتی کسپرسکی استفاده می کنند را از نهادهای مورد بحث درخواست کرده است.

به گزارش رویترز، رئیس این کمیسیون می گوید کنگره آمریکا نسبت به دخالت و اعمال نفوذ دولت روسیه در شرکت کسپرسکی و محصولات آنها نگران است و احتمال می دهد که از این نرم افزارها برای جاسوسی یا دیگر عملیات ضد ایالات متحده استفاده شده باشد. ظاهراً تمامی آژانس های دولتی مهم از جمله ناسا، حمایت از محیط زیست (EPA) و امنیت داخلی مشمول این درخواست هستند.

کسپرسکی یکی از مظنونین همیشگی در جریان رابطه پرتنش آمریکا و روسیه است

گفتنیست در جریان رابطه پر تنش بین آمریکا و روسیه، نرم افزار آنتی ویروس شرکت کسپرسکی به عنوان قربانی همیشگی ایفای نقش می کرد، اما طی چند ماه اخیر سیل اتهامات به سوی این شرکت بسیار افزایش پیدا کرد و چندی پیش هم دولت ایالات متحده، شرکت روسی را از فهرست کمپانی های مورد تأیید خود خارج ساخت.

کمیسیون مورد بحث تا یازدهم آگوست (بیستم مرداد ماه) برای اجرای این درخواست به سازمان ها مهلت داده. برخی منابع آگاه می گویند این تازه شروع فصل جدیدی از تحقیقات درازمدت است و در صورت مشاهده موارد مشکوک، اقدامات مفصل تری به اجرا در خواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • disna
    disna | ۹ مرداد ۱۳۹۶

    کسپرسکی فقط جایگاه خبری و رسانه ای داشته . تو حوزه امنیت هیچوقت حرفی برای گفتن نداشته.
    اونهم تو خارج ایران که اونهمه برند مطرح و پیشرو امنیتی مستقیم فعالیت دارن و کسپرسکی نمیتونه مثل تو ایران با رشوه و پول جلوی انتشار آگهی ها و اخبارشون رو بگیره.

  • disna
    disna | ۹ مرداد ۱۳۹۶

    " کسب جایگاه گذشته ؟"

  • سعید
    سعید | ۹ مرداد ۱۳۹۶

    تاجایی که میدونم روسی سیستم های ایران مخصوصا بانک ها کاسپر نصبه
    وای از ان روزی که مشخص بشه کاسپر نرم افزاز ی برای اعمال جاسوسی روسیه بوده

    • disna
      disna | ۹ مرداد ۱۳۹۶

      اکثر سازمانهای ایرانی چند تا مشکل دارن:
      - فریب رسانه ها رو خوردن که اکثرآ با کسپرسکی و نماینده هاش لابی دارن.
      - باید 20 تا مناقصه برگزار کنن و آخرش برن از ی کرک فروش محصول بخرن که ارزون تر میده و دستشون برای خرید محصولات خوب و معتبر از شرکتهای معتبر بسته.
      - یک سریشون هم متاسفانه ادمیناشون از نماینده های کسپرسکی پورسانت میگیرن .

مطالب پیشنهادی