ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون به نقض تحریم های آمریکا علیه ایران متهم شد

شرکت آمازون به خاطر نقض تحریم های آمریکا علیه ایران و فروش محصول به حداقل یک فرد یا سازمان حاضر در لیست تحریم، زیر ذره بین مقامات قضایی فدرال ایالات متحده قرار گرفته است. گزارش ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

شرکت آمازون به خاطر نقض تحریم های آمریکا علیه ایران و فروش محصول به حداقل یک فرد یا سازمان حاضر در لیست تحریم، زیر ذره بین مقامات قضایی فدرال ایالات متحده قرار گرفته است.

گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2017 این شرکت که به تازگی منتشر شده، نشان می دهد آنها از ژانویه 2012 تا ژوئن سال جاری، سفارش کالا از سوی افراد و سازمان های مشمول تحریم را پذیرفته، آنها را پردازش کرده و تحویل داده اند.

این کالاهای مصرفی که جمعاً 24700 دلار ارزش دارند، به یکی از سفارت های ایران در کشور ثالث تحویل داده شده اند. همچنین کالاهایی به ارزش 8100 دلار هم به یک فرد مرتبط با پنج سفارت ایران در کشورهای مختلف فروخته شده. بر اساس این گزارش، مبلغ 300 دلار هم به فردی پرداخت شده که در فهرست افراد تحریم شده از سوی آمریکا حضور دارد.

محصولاتی که به این افراد فروخته شده شامل کتاب، موسیقی، لوازم آشپزخانه، جواهرات، ملزومات اداری و لوازم خانگی هستند. آمازون می گوید نمی تواند سود حاصل از فروش این سفارشات را حساب کند.

گفتنیست آمازون در ماه فوریه سال جاری میلادی هم سفارشی به مبلغ 1300 دلار را از فردی که در فهرست تحریم ها حضور دارد، دریافت کرده اما مشخص نیست که آیا این شخص با ایران در ارتباط بوده یا خیر.

آمازون در مورد این پرونده اظهار نظر نکرده، اما همکاری کامل خود را با مقامات قضایی اعلام نموده و گفته است که فروش محصولات به حساب های حقیقی یا حقوقی فوق را متوقف خواهد ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

    خخخخخخ

  • m.sarv
    m.sarv | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

    به به حالا کار به کارای افتضاح ترامپ و دولتش ندارم ولی این دوستان تحریمی که همه میدونم چیکاره هستنو چرا تحریم شدن از امازون خرید میکنن پس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی