ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تشریح جزئیات روش جدید فروش اینترنت و جدول نرخ های مصوب

پس از اظهار نظرهای مختلف و سخنان مبهم مسئولین، بالاخره طرح تغییر مدل فروش اینترنت در کشور تصویب و جزئیات آن منتشر شد. بر اساس این مصوبه، فروش حجمی اینترنت با روش کنونی در کشور ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۵

پس از اظهار نظرهای مختلف و سخنان مبهم مسئولین، بالاخره طرح تغییر مدل فروش اینترنت در کشور تصویب و جزئیات آن منتشر شد. بر اساس این مصوبه، فروش حجمی اینترنت با روش کنونی در کشور متوقف شده و مدل تعرفه محور به اتصال محور تغییر خواهد کرد.

صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در تشریح روش جدید گفت:

روش قبلی فروش اینترنت در کشور تعرفه محور بود که اکنون اتصال محور می شود و اسم روش جدید اینترنت نامحدود نیست.

ردپای تغییر روش فروش اینترنت و چرخش به سمت فروش غیرحجمی از مرداد ماه 95 اعمال شد که به صورت انتخابی بود و گرایش زیادی به سمت آن ایجاد نشد.

در نتیجه به این تصمیم رسیدیم که برای اجرایی شدن کامل فروش غیرحجمی در کشور، روش فروش غیرحجمی باید تنها گزینه کاربران باشد.

عباسی امکان خرید حجم اضافی در روش جدید را نیز مطرح کرد و گفت:

در دنیا در روش اتصال محور، حد مصرفی به عنوان مصرف منصفانه پیش بینی می شود که دو حالت دارد: در حالت اول وقتی مصرف از مقدار مشخصی عبور کرد سرعت را کم می کنند و در حالت دوم، کاربران حجم اضافی خریداری می کنند؛ که با توجه به اینکه در ایران پیش از این خرید حجم اضافی مرسوم بود، حالت دوم را برای اجرا انتخاب کردیم.

وی همچنین درباره قیمت حجم اضافی و تبدیل ترافیک خارجی به داخلی بیان کرد:

برای مصرف بیشتر از سقف تعیین شده، قیمت هر گیگ ترافیک مشخص شده که تقریباً مشابه قبل بوده و هر گیگ ترافیک بین الملل 3 هزار تومان، و هر گیگ ترافیک داخلی با نصف قیمت آن فروخته می شود.

همچنین در این مصوبه امکان فروش حجم اضافی بین الملل تا 40 درصد ارزان تر پیش بینی شده، و کاهش قیمت حجم داخلی اضافه تا یک دهم قیمت نیز ممکن است که تفاوت تخفیف مجاز حجم داخلی و خارجی، برای رونق ترافیک داخلی است.

بسته به مصرف کاربر و در صورت تمایل، امکان تبدیل هر گیگ ترافیک خارجی به 2 گیگ ترافیک داخلی نیز فراهم شده است. برای مثال متقاضی می تواند 5 گیگ ترافیک خارجی را با 10 گیگ ترافیک داخلی جا به جا کند.

در پایان می توانید نرخ های نهایی مصوب برای سرویس های مختلف را در جدول زیر مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (133 مورد)
  • Net Fixed
    Net Fixed | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

    این طرح عملی میشد مردم ایران افسرده میشدند

  • support2 aryannet
    support2 aryannet | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

    این طرح قطعا به ضرر کاربر و به نفع شرکت های ارائه دهنده اینترنت هستش چون حداقل قبل این داستان سرعت نامحدود شبانه و ... ارائه میکردن , راجب سرعت هم دقیقا به مقدار فاصله مرکز مخابراتی شما تا منزل شما بستگی داره و این سرعتا رویه کاغذه مگر فیبر بشه که 6 ماهی زمان میبره از درخواست تا ارائه اینترنت فیبر .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی