ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

آیا عینک های هوشمند جایگزین تلفن های همراه می شوند؟

خرداد ماه امسال بود که یکی از تحلیلگران وال استریت به نام «جین مانستر»، پیش بینی کرد که عینک هوشمند واقعیت افزوده اپل در سال 2020 معرفی خواهد شد، و تاثیر آن روی بازار مصرف ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

خرداد ماه امسال بود که یکی از تحلیلگران وال استریت به نام «جین مانستر»، پیش بینی کرد که عینک هوشمند واقعیت افزوده اپل در سال 2020 معرفی خواهد شد، و تاثیر آن روی بازار مصرف حتی از آیفون نیز  بیشتر خواهد بود.

حالا «الکس کیپمن» خالق هولولنز و «دونا سارکار» مدیر بخش ویندوز اینسایدر مایکروسافت نیز نظرات مشابهی را ارائه کرده و اظهار داشته اند عینک های هوشمند AR در آینده جای تلفن های هوشمند را خواهند گرفت.

آقای کیپمن اعتقاد دارد اسمارت فون ها همین حالا هم از رده خارج بوده و مردم هنوز این مسئله را نمی دانند. او می گوید در آینده ابزارهای پوشیدنی هولوگرافیک، مانند عینک های هوشمند، جایگزین موبایل ها و تلویزیون ها می شوند؛ چرا که وقتی اپلیکیشن ها، ویدئوها، اطلاعات و حتی زندگی اجتماعی همواره در میدان دید کاربر باشد، دیگر نیازی به سایر نمایشگرها نخواهد بود.

خیره شدن به نمایشگر یکی از عوامل فاصله گرفتن از جامعه است

از سوی دیگر خانم سارکار به مفهوم کلمه موبایل (به معنی قابل حمل) اشاره داشته و می گوید ابزارهای قابل حمل تنها به تلفن های همراه محدود نمی شوند. او از هولولنز به عنوان یک وسیله موبایل یاد کرده و معتقد است که در آینده، ابزارهای قابل حمل متفاوتی روانه بازار خواهند شد. وی همچنین خیره شدن به نمایشگرها را غیر طبیعی دانسته و آن را یکی از عوامل فاصله گرفتن از جامعه و تعاملات انسانی واقعی می داند.

با توجه به حرف های الکس کیپمن و دونا سارکار، و همچنین در نظر داشتن وضعیت کنونی بازار، می توان حدس زد که تغییر تکنولوژیک بزرگی در راه است. اما باید گفت که زمان دقیق این تحول، و آمادگی مصرف کنندگان برای پذیرش آن (گوگل گلس را یه یاد دارید؟) هنوز مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

    کار با موبایل خیلی راحته،با یک انگشت میشه همه کار کرد،ولی این عینک ها هنوز معلوم نیست راحت خواهد بود استفادشون یا نه؟

    • thepjt
      thepjt | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

      خوب دیگه ... بخش تحقیق و توسعه شرکت ها مشکل اصلی شون و هنر شون اینه که راحت کنند این کار رو دیگه ..

      یادتون میاد قبل از اینکه رابط کاربری لمسی با آیفون طراحی بشه ، گوشی های هوشمند لمسی چقدر پیچیده بودند ؟ منو های تو در تو داشتند و یادگرفتن کار کردن باهاشون برای ما جوان ها حتی کمی زمان بر بود ... و الان حتی نوزادان و پیران و گربه ها هم با رابط های لمسی فعلی کار میکنند ؟ تو کوشی هایی با امکانات و تکنولوژی چندین برابر بیشتر از اون گوشی های هوشمند قدیمی ( مثل آی - میت و پالم )

مطالب پیشنهادی