ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناقوس بیگ بن برای چهار سال خاموش می شود

ناقوس مشهور ساعت بیگ بن قرار است که به منظور انجام پاره ای عملیات های تعمیراتی و حفظ سلامت و ایمنی کارگران برای مدت چهار سال به حالت بی صدا در بیاید. جالب است بدانید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

ناقوس مشهور ساعت بیگ بن قرار است که به منظور انجام پاره ای عملیات های تعمیراتی و حفظ سلامت و ایمنی کارگران برای مدت چهار سال به حالت بی صدا در بیاید.

جالب است بدانید که این ساعت حالا مدت ۱۵۷ سال است که به صورت بی وقفه کار می کند و حتی برای لحظه ای عقربه های آن از کار نیافتاده اند اما بنابر تصمیم مدیران شهری لندن و به خاطر انجام عملیات های تعمیری از ظهر دوشنبه هفته آینده تا زمانی که فرایند نوسازی برج الیزابت به اتمام برسد (طبق برنامه ریزی ها سال ۲۰۲۱) ناقوس آن برای آخرین بار به صدا در می آید.

البته باید اشاره کنیم که بی صداسازی ناقوس ها قطعا با انتقاد بسیاری روبرو خواهد شد اما مقامات پارلمانی انگلستان اعلام کرده اند که اتخاذ این تصمیم برای حفظ ایمنی و سلامت کارگرانی که فرایند بازسازی برج را بر عهده دارند ضروری بوده است.

یکی از سخنگویان پارلمان در این باره گفته است:

زنگ این ساعت به منظور ایجاد محیط ایمن برای افرادی که در نوسازی برج مشارکت دارند برای مدتی قطع خواهد شد چراکه مجاورت پیوسته به این صداهای بلند خطراتی جدی را متوجه شنوایی این افراد می کند و مانع از عملکرد مناسب شان می شود.

گفتنی است مکانیک هایی که هم اکنون روی بیگ بن کار می کنند برای جلوگیری از این خطرات از برخی ابزارهای تضعیف کننده صدا بهره می گیرند با این همه هر هفته برای مدتی محدود در معرض صدا قرار می گیرند و به همین خاطر چندان در معرض خطر قرار ندارند.

این خانم در ادامه گفت:

کارگران قرار است روی داربست فرایند نوسازی برج را آغاز نمایند و البته که می توانیم گوشی هایی را برای آنها فراهم نماییم اما برای آنها که در ارتفاع فعالیت دارند بهتر آن است که بتوانند صدای یکدیگر را بشنوند.

گفتنی است پیشتر ناقوس های این ساعت یک بار در سال ۲۰۰۷ و بار دیگر بین سال های ۱۹۸۳ تا ۸۵ برای انجام فرایندهای بازسازی و نوسازی بی صدا شدند.

وزن ناقوس بیگ بن برابر با ۱۳.۷ تن است

وزن ناقوس بیگ بن برابر با ۱۳.۷ تن اعلام شده و هر ساعت یکبار به صدا می آید. علاوه بر این، شهروندان لندن هر سه ساعت یکبار نیز صدای آن می شنوند. البته باید اضافه کنیم که در این بازه چهارساله لندنی ها همچنان می توانند در مناسبت های ملی صدای بیگ بن را بشنوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sd
    sd | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

    چه خبره بدی واااو ..به صداش عادت کردم بودما????????????????

  • NiMa
    NiMa | ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

    به ما چه ?

  • سعید
    سعید | ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

    ۱۵۷ سال که ساعت بی وقفه کار میکنه اون وقت توی ایران چیزی وجود داره که فقط ۵۰ سال مداومت داشته باشه
    هر کسی امده تمام کارهای قبلی ها رو اول پاک کرده بعد برنامه خودش پیاده کرده
    ما قبر استاد بدیع الزمان فروزانفر نتونستیم چند دهه نگه داریم سریع قبرشو یک و نیم میلیون فروختیم تا یه حاجی بازاری جاش بخوابه

مطالب پیشنهادی