ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک و سایر پژوهشگران درخواست توقف توسعه ربات‌های قاتل را دارند

برخی از چهره‌های سرشناس و پایه‌گذاران علوم کامپیوتری و هوش مصنوعی، از سازمان ملل درخواست کرده‌اند که از توسعه و استفاده ربات‌های قاتل جلوگیری به عمل آورد. در میان این افراد، نام ایلان ماسک و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

برخی از چهره‌های سرشناس و پایه‌گذاران علوم کامپیوتری و هوش مصنوعی، از سازمان ملل درخواست کرده‌اند که از توسعه و استفاده ربات‌های قاتل جلوگیری به عمل آورد. در میان این افراد، نام ایلان ماسک و مصطفی سلیمان (از گوگل) در کنار ۱۱۶ پژوهشگر و دانشمند از ۲۶ کشور جهان دیده می‌شود و درخواست اصلی آنها، منع توسعه اسلحه‌های هوشمند و مستقل یا به عبارتی، ربات‌های قاتل است.

سازمان ملل اخیراً در رابطه با شروع بحث در مورد اسلحه‌های هوشمند مانند درون‌ها، تانک‌ها، و مسلسل‌های هوشند و خودمختار رای‌ گیری کرده بود. پیش از این، همین افراد که از مدیران شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک هستند، در نامه ای به سازمان ملل درخواست مشابهی را مطرح کرده بودند.

در نامه نوشته شده:‌ «زمانی که این ابزارها توسعه داده شوند و به آنها اجازه استفاده در میادین جنگی داده شود، ابعاد این میادین بزرگتر از جایی خواهد شد که در درک انسان است. این‌ها می‌توانند ابزار ترور باشند. ابزاری که تروریست‌ها می‌توانند از آنها در برابر مردم بی گناه استفاده کنند. زمان زیادی برای عمل کردن باقی نمانده. زمانی که این درب باز شود، بستن آن دشوار است. باید امروز تصمیم بگیریم و ببینیم که چه آینده‌ای را می‌خواهیم.»

کارشناسان پیشتر هشدار داده بودند که فناوری هوش مصنوعی می‌تواند در چند سال، نه چند دهه، به نقطه‌ای برسد که باعث تولید ابزارهای جنگی هوشمند شود.

روسیه، آمریکا و چند کشور دیگر در حال حاضر مشغول توسعه تانک‌های هوشمند و رباتیک هستند که یا می‌توان آنها از راه دور کنترل کرد یا عملیات را به خودشان سپرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • تکنولوژی برتر
    تکنولوژی برتر | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

    هوش مصنوعی دیگه وقتی کلی از این ماشینا فروش بره و یه هکر که باهاشون حال نمیکنه هکش کنه که همه ماشینا به یه سرعت خاص برسه مثلا تو اتوبان هستن یدفعه فرمون بگیرن گیریم راننده ام باشه پشتش چجوری تو اون سرعت میخواد جمعش کنه با شصدتا سرعتم نمیشه جعمش کرد اگه فرمون بگیره خلاصه اونم داره با جون آدما بازی میکنه دیگه بازم متوجه حرف من نشدی من میگم اگه بده تو هر وسیله ای که مربوط به جون انسان ها میشه نباید استفاده بشه نه اینکه هرجا به نعف طرف تموم میشه استفاده بشه حاضرم قسم بخورم اگه این رباط هارو خود تسلا درست کرده بود اصلا حرفی از خطر هوش مصنوعی نمیزد من خودم عاشق ماشینای تسلام ولی حرفم چیز دیگه ای کلا.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی