ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

احیا نوستالژی؛ فولکس استیشن های دوست داشتنی الکتریکی می شوند

فولکس واگن به صورت رسمی آغاز فروش ون I.D. Buzz را از سال ۲۰۲۲ تایید کرد و اعلام کرد که این ون الکتریکی در دو نوع مسافری و باری عرضه خواهد شد. فولکس واگن مدت ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

فولکس واگن به صورت رسمی آغاز فروش ون I.D. Buzz را از سال ۲۰۲۲ تایید کرد و اعلام کرد که این ون الکتریکی در دو نوع مسافری و باری عرضه خواهد شد.

فولکس واگن مدت هاست که در حال ارائه کانسپت های گوناگون در کلاس خودروهای ون است. به نظر می رسد که این خودروساز آلمانی در حال تلاش تا بتواند ون های موفق و تاثیرگذار دیگری مثل ون نسل اول تایپ ۲ تولید کند.
اولین کانسپت این کمپانی در این کلاس در سال ۲۰۰۱ با نام میکروباس ارائه شد. میکروباس طرح مفهومی از یک ون تایپ ۲ است که به صورت دیفرانسیل جلو ساخته شده و از یک موتور ۶ سیلندر با حجم ۳.۲ لیتر برخوردار بود.

کانسپت بعدی ده سال بعد یعنی سال ۲۰۱۱ معرفی گردید این کانسپت که ترکیبی از ون های تایپ ۲ و مینی ون ها بود به نام بوللی شناخته شده و  انواع موتورهای بنزینی و دیزلی بر روی آن قابل نصب بودند.

کانسپت بعد از آن که سال گذشته معرفی شد بوددی (Budd-e) نام داشته و اولین خودروی فولکس واگن بود که بر روی پلتفرم تمام الکتریکی MEB پیاده سازی شده بود.

فولکس واگن در زمان معرفی این طرح مفهومی مدعی بود که در طراحی این خودرو از ون های تایپ ۲ الهام گرفته شده است اما چنین چیزی اصلا محتمل به نظر نمی رسید.

آخرین کانسپت معرفی شده از دسته طرح های مفهومی ID بوده و I.D. Buzz نام دارد که در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ رونمایی شد.

از بین تمامی کانسپت های معرفی شده این طرح مفهومی بیشترین شباهت به ون های تایپ ۲ دارد و برخلاف نمونه های قبلی درست همانند ون های تایپ ۲ دیفرانسیل عقب است هرچند که امکان تولید این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو نیز وجود دارد.


هیچ یک از این مفاهیم از مرحله‌ی طراحی کانسپت اولیه عبور نکردند و ظاهرا فولکس‌واگن هیچگاه به تعداد کافی تقاضا برای خرید این ون ها و مینی ون ها را دریافت نکرد.
به تازگی این خودروساز آلمانی پس از سال ها تلاش نافرجام بالاخره تایید کرد قصد دارد نسخه ای از اتوبوس های کوچک کانسپت I.D. Buzz را تا سال ۲۰۲۲ راهی بازار فروش کند.
نیروی محرک خودرو در این کانسپت کاملا الکتریکی بوده و خودرو بر روی پلتفرم مقیاس پذیر و تمام الکتریکی MEB پیاده سازی خواهد شد.

پیش از این تنها هاچ بک I.D و نیم شاسی I.D. Crozz بر روی این پلتفرم پیاده سازی شده و این خودرو اولین ونی خواهد بود که از چنین ساختاری برخورد است.


شنیده شده برخی از ویژگی ها و قابلیت های خاص مخصوص "رانندگی بسیار خودکار" در این خودرو مشاهده خواهد شد.

این ویژگی های خاص احتمالا قابلیت های خودمختار سطح ۳ فولکس واگن را شامل می شوند.
بر اساس گفته های فولکس واگن در داخل مینی بوس I.D. Buzz از تعداد زیادی از ایده ها به صورت ترکیبی استفاده خواهد شد. از جمله این ایده ها می توان به صندلی چند حالته با قابلیت ارتباط تعاملی اشاره کرد.

از عکس های منتشر شده اینطور پیداست که راننده با استفاده از این قابلیت می تواند صندلی خود را ۱۸۰ درجه بچرخاند.

چنین ویژگی به سرنشینان صندلی های جلو اجازه می دهد که علاوه بر داشتن یک تعامل بهتر با مسافران صندلی های عقب بتوانند از سیستم رسانه ای و هاب مدیا مرکزی که در بین دوردیف صندلی های عقب و جلو قرار دارد استفاده کنند.


مدیران فولکس واگن توضیح دادند که تولید I.D. Buzz فقط در مدل مسافرتی نبوده و مدل مخصوص حمل و نقل این خودرو نیز تولید خواهد شد که این مدل باربر هم به صورت کاملا الکتریکی ساخته خواهد شد.

هنوز مشخص نشده است که آیا مدل حمل و نقلی این خودرو نیز درست شبیه نسخه مسافربر در سال ۲۰۲۲ وارد بازار می شود یا نه.
البته تا سال ۲۰۲۲ زمان زیادی باقی است و تا آن زمان برنامه ها و تصمیمات ممکن است تغییر کنند.

در حال حاضر آنچه که به صورت قطعی مشخص شده است تولید مجدد ون های فولکس واگن بعد از سال ها تلاش نافرجام و صبر طرفداران این برند آلمانی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی