ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار پتنت های عینک هوشمند استارتاپ Magic Leap

استارتاپ 4.5 میلیارد دلاری «Magic Leap» که در فلوریدا استقرار دارد، در حال کار بر روی یک عینک هوشمند با قابلیت های واقعیت افزوده بوده که به تازگی تصاویری از پتنت های محصول مورد بحث ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

استارتاپ 4.5 میلیارد دلاری «Magic Leap» که در فلوریدا استقرار دارد، در حال کار بر روی یک عینک هوشمند با قابلیت های واقعیت افزوده بوده که به تازگی تصاویری از پتنت های محصول مورد بحث توسط اداره ثبت پتنت آمریکا منتشر شده است.

عینک هوشمند Magic Leap از یک سنسور عمق سنج در میان دو لنز برخوردار می شود

پتنت های مورد اشاره عینکی را نشان می دهند که بی شباهت به عینک های ایمنی نبوده، و احتمالاً در هر دو طرف از حسگرهای ویژه ای برخوردار است. البته به گفته «جولیا گینور» سخنگوی مجیک لیپ، هر پتنت برای طی مراحل بررسی و ثبت نیازمند زمان نسبتاً زیادی بوده و آنچه که در تصاویر مشاهده می کنید، محصول نهایی شرکت نخواهد بود.

اما طبق اظهارات منابع آگاه، طراحی کلی عینک هوشمند Magic Leap به تصاویر موجود نزدیک بوده و از فریم ضخیم تری برخوردار است. محصول نهایی همچنین در هر سمت یک دوربین مجزا داشته و در قسمت میانی، دارای یک سنسور عمق سنج خواهد بود.

لازم به ذکر است که در فصل بهار تعدادی از نسخه های پیش نمونه عینک مورد بحث جهت تست و بازبینی به سرمایه گذاران داده شد که طبق اظهارات آنها، به دو پکیج جداگانه متصل بوده اند.

پکیج اول که در واقع منبع تغذیه یا همان باتری محصول مجیک لیپ است، هم اندازه دو دستگاه آیفون (روی هم) بوده و در جیب لباس کاربر قرار می گیرد. پکیج دوم نیز به عنوان بخش پردازش دستگاه، شامل CPU و GPU بوده و با ابعادی به اندازه سی دی پلیرهای قابل حمل، به کمربند متصل می شود.

گفتنی است بنا بر اعلام رسمی استارتاپ Magic Leap (که سرمایه اولیه خود را از کمپانی های بزرگی مانند گوگل و علی بابا تأمین کرده) این شرکت سخت افزار، نرم افزار و محتوای مخصوص عینک هوشمند مورد بحث را خود تأمین کرده، و احتمالاً از سایر پلتفرم ها مانند «ARcore» پشتیبانی نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rivekan
    Rivekan | ۹ شهریور ۱۳۹۶

    خسته نباشه این که سیم داره

  • علی
    علی | ۹ شهریور ۱۳۹۶

    هنوز دیدگاهی برای این مطلب به ثبت نرسیده. اولین نظر را شما قرار دهید.

مطالب پیشنهادی