ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: هدفون رزولوشن بالای 1More Triple Driver

دوران پیش از ظهور شیائومی را به خاطر دارید؟ موبایل های ارزان قیمت بی کیفیت و غیر جذاب بودند و برای خرید یک محصول مناسب، لازم بود هزینه قابل توجهی صرف کنید. تا مدتی پیش ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

دوران پیش از ظهور شیائومی را به خاطر دارید؟ موبایل های ارزان قیمت بی کیفیت و غیر جذاب بودند و برای خرید یک محصول مناسب، لازم بود هزینه قابل توجهی صرف کنید. تا مدتی پیش همین موضوع در بازار هدفون هم صدق می کرد، تا اینکه حدود ۳ سال پیش شرکت چینی 1More از شهر سیاتل در آمریکا سر برآورد و نشان داد کیفیت مناسب، بدون خرج کردن رقم های هنگفت هم دست یافتنی است.

البته مبحث کیفیت در مورد هدفون ها به ۲ بخش تقسیم می شود، کیفیت پخش صدا و ساخت بدنه محصول. جالب اینکه 1More با وجود رقم اندکی که از شما طلب می کند، در هر ۲ زمینه عملکرد کاملاً قابل قبولی دارد. در مورد پخش صدا کمی بعد مفصل صحبت می کنیم، اما در مورد دوم، همین بس که حتی نام این برند هم به کیفیت ساخت بدنه اشاره دارد.

در حقیقت سازنده می گوید نام «وان مور» یا «یک بار دیگر» یعنی این شرکت در آزمون های کیفی خط تولید، آنقدر به آزمایش کیفیت هدفون ها ادامه می دهد تا اطمینان حاصل کند همه ی آنها قادر هستند حداقل یک بار شسته شدن در ماشین لباسشویی را بدون ایجاد مشکل تحمل کنند. این درست بر خلاف تمام هدفون های نگون بختی است که تاکنون با وجود قیمت بالای خود، به راحتی داخل جیب شلوار کاربران فراموشکار هنگام شستشو، از این دنیای فانی رخت بر بسته اند.

در ادامه با بررسی هدفون ۹۹ دلاری و رزولوشن بالای 1More Triple Driver همراه باشید، محصولی که در سالهای آینده نام سازنده ی آن را بیشتر و بیشتر خواهیم شنید.

طراحی

احتمالاً در ابتدای مواجه شدن با هدفون Triple Driver وان مور (که E1001 هم نامیده می شود)، از اندازه ی بزرگ بسته بندی دستگاه تعجب کنید. اما محتویات متنوعی داخل جعبه وجود دارد که اندازه ی آن را توجیه می کند، از جمله یک قاب چرمی محکم برای حمل و نقل هدفون، کلیپس نگهدارنده کابل روی لباس، فیش تبدیل برای اتصال به مانیتور داخل هواپیما و انواع سرگوشی های مختلف برای داخل گوش در اندازه های متنوع.

با توجه به اینکه هدفون را داخل گوش قرار می دهید راحت بودن آن به اندازه کیفیت پخش صدا اهمیت دارد. بر همین اساس شرکت سازنده علاوه بر سرگوشی پلاستیکی که به شکل پیش فرض روی هدفون قرار دارد، ۸ جفت دیگر هم داخل جعبه قرار داده است، ۸ سرگوشی پلاستیکی با قطر بین ۱۰ تا ۱۴.۵ میلی متر و ۳ مدل از جنس فوم با قطر ۱۱، ۱۳ و ۱۴.۵ میلی متر.

شرکت سازنده برای تولید بدنه هدفون Triple Driver یا E1001 آلیاژ آلومینیوم را انتخاب کرده که زیبا، سبک و مستحکم است. جنس کابل هم از کولار در نظر گرفته شده تا در مقابل کشیدگی مقاوم باشد. البته کابل این هدفون به شکل Y طراحی شده و بخش بالای آن که به گوشی ها متصل می شود، با پلاستیک ساخته شده است. ضمناً بر خلاف هدفون های گران قیمت تر امکان تعویض سیم توسط کاربر وجود ندارد.

روی سیم سمت راست ضمناً ۱ میکروفن برای مکالمه و ۳ دکمه به چشم می خورند، ۲ دکمه برای کم و زیاد کردن صدا و یکی برای قطع و وصل موسیقی یا پاسخ دادن به تماس ها.

کیفیت پخش

اصلی ترین بخش هدفون که وظیفه تولید صدا را بر عهده دارد درایور نامیده می شود و هدفون ۹۹ دلاری 1More همانطور که از نامش هم بر می آید، با ۳ درایور جداگانه فرکانس های مختلف را تولید می کند: ۲ درایور Balanced Armature و ۱ درایور داینامیک.

درایور BA با استفاده از روش مشابه موتورهای الکتریکی صدا را تولید می کند و درایور داینامیک دستگاه هم برای تولید صدا از سیم پیچ و دیافراگم و آهنربا بهره می برد. هر یک از این دو نوع به دلیل تفاوت های ساختاری خود برای پخش بخشی از فرکانس ها مناسب هستند و شرکت سازنده هم بر همین اساس تولید فرکانس های میانی و بالا را به درایورهای درایور BA و فرکانس های پایین یا بیس را به درایور داینامیک سپرده است، روشی که در دنیای صدا Audio Crossover نامیده می شود.

برای بررسی قدرت پخش بیس در هدفون 1More Triple Driver از نسخه رزولوشن بالای آهنگ Train ساخته گروه Younger Brother استفاده کردیم. به لطف درایور جداگانه اصوات به شکل کاملاً تفکیک شده به گوش می رسند و قدرت بیس هم برای لذت شنونده کفایت می کند.

البته باید توجه داشته باشید که هدفون های عادی صدا را دستکاری می کنند و خصوصاً قدرت بیس را به شکل مصنوعی افزایش می دهند، اما هدفون وان مور تلاش می کند به آنچه آهنگساز تمایل داشته است وفادار بماند. بر همین اساس صدای بیس کوبنده و غیر طبیعی هدفون های دیگر را فراموش کنید و با این هدفون به دنیای بیس عمیق و تفکیک شده وارد شوید.

صدای خواننده در بخش فرکانس های میانی قرار می گیرد و هدفون وان مور در این بخش قادر است عملکردی کاملاً مناسبی از خود نمایش دهد. برای بررسی این مورد نسخه رزولوشن بالا از آهنگ (Mend (to fix, to repair را از گروه Elsiane امتحان کردیم. صدای خواننده در این هدفون با شفافیت و تفکیک عالی در کنار موسیقی شنیده می شود، آن هم کاملاً طبیعی و لذت بخش.

در نهایت برای بررسی عملکرد پخش صداهای زیر آهنگ Vaporous از Elsiane را امتحان کردیم. جایی که موسیقی به سولوی ویلن می رسد، هدفون وان مور عملکرد عالی خود را در این زمینه نمایش می دهد، هرچند اگر به انتخاب ما بود ترجیح می دادیم فقط کمی از قدرت فرکانس های زیر کاهش و به بیس افزوده شود.

در مجموع بر اساس تجربه ما می توان گفت 1More Triple Driver بهترین عملکرد خود را برای پخش موسیقی کلاسیک به نمایش می گذارد. گوش دادن به سبک های امبینت و الکترونیک هم با توجه به قدرت تفکیک صدای بالای این هدفون لذت بخش است. در نهایت به سبک های راک و هیپ هاپ می رسیم که باز هم هدفون چینی برای لذت بردن از آنها کم و کاستی ندارد.

اما اگر به گوش کردن به سبک هایی مثل تکنو و ترنس با بیس شدید و کوبنده عادت داشته باشید، شاید هدفونی که فرکانس های بیس آن توسط سازنده تقویت شده باشد انتخاب مناسب تری برای شما باشد. اما کاربرانی که به تفکیک و شفافیت صدا اهمیت می دهند از امتحان کردن هدفون وان مور ناراضی نخواهند بود. خصوصاً که باید توجه داشته باشید یک هدفون مجهز به درایور سه گانه از برندهای مشهور بین ۲ تا ۴ برابر محصول وان مور قیمت دارد. برای مثال می توان به Shure SE535 اشاره کنیم که با قیمت نزدیک به ۵۰۰ دلار به فروش می رسد.

جمع بندی

در سالهای اخیر پهنای باند اینترنت خصوصاً در کشورمان بیشتر شده و دسترسی به فایل های موسیقی رزولوشن بالا را ساده تر کرده است. علاوه بر این حالا حتی یک تلفن هوشمند میان رده مثل نوا ۲ پلاس هواوی (بررسی دیجیاتو) هم درست همانند برخی از پرچمداران اخیر به چیپ پخش صدای رزولوشن بالا مجهز شده و کاملاً منطقی به نظر می رسد که برای خرید هدفونی با کیفیت تر هزینه کنید، خصوصاً اگر محصولی مثل 1More Triple Driver قادر باشد با هزینه منطقی، کیفیت پخش بالایی در اختیار شما قرار دهد.

1More آنقدر به کیفیت محصولات خود اطمینان دارد که حتی بودجه قابل توجهی هم برای تبلیغات اختصاص نداده است. این شرکت چینی ساکن در آمریکا در حقیقت همان تولید کننده ای محسوب می شود که هدفون های ۲۰ دلاری Piston را، به عنوان یکی از خوش قیمت ترین محصولات حال حاضر بازار برای شیائومی تولید کرده است و پس از استقبال چشمگیر، حالا به فکر ساخت مدل های با کیفیت تری با برند خود افتاده است.

هرطور که حساب کنید، کیفیت پخش صدای این هدفون ۹۹ دلاری به لطف ۳ درایور آرمیچری مجزا، از رقم پرداختی شما بالاتر است. ترکیب آلومینیوم و کولار هم خیال کاربر را در مورد کیفیت ساخت و استحکام بدنه و سیم محصول آسوده می کند.

در مجموع باید گفت 1More به خوبی در هدفون Triple Driver موفق شده تا حد زیادی آنچه برای رسیدن به یک محصول با کیفیت نیاز است را با قیمت ۹۹ دلار فراهم کند. این محصول از طراحی زیبایی برخوردار است، به لطف سرگوشی های متنوع به بهترین شکل داخل گوش شما جای می گیرد و تا حد قابل قبولی صدای بیرون را سد می کنند، مقدار نشت صدا به بیرون گوشی ها قابل قبول است و کمتر هدفونی وجود دارد که قادر باشد در این سطح قیمت از نظر تفکیک و شفافیت صدا با Triple Driver رقابت کند، محصولی که برای نخستین بار موفق شده گواهی THX را کسب نماید.

اگر باز هم کیفیت بالاتری می خواهید، می توانید تهیه مدل ۱۹۹ دلاری Quad Driver را مد نظر داشته باشید که یک درایور بیشتر دارد. البته در هر صورت توصیه می کنیم حداقل بخشی از هزینه ای که با خرید این هدفون های اقتصادی صرفه جویی می شود را به تهیه آمپلی فایر هدفون اختصاص دهید تا محصول قادر باشد کیفیت واقعی خود را نمایش دهد. هرچند انجام این کار ضرورتی ندارد و بدون آمپلی فایر هم می توانید تفاوت کیفیت محصول 1More را با دیگر هدفون های هم قیمت خود کاملاً احساس کنید.

در پایان گفتنی است که هدفون 1More Triple Driver در بازار ایران توسط شرکت راندمان به فروش می رسد.

نکات مثبت

مزایا
  • مجهز به ۳ درایور مجزا برای پخش صدا
  • کیفیت صدا بالاتر از ارزش مالی
  • بدنه آلومینیومی مستحکم
  • کابل مستحکم از جنس کِولار
  • ۹ جفت سرگوشی با اندازه و جنس های مختلف
  • قاب چرمی برای حمل و نقل

نکات منفی

معایب
  • پلاستیکی بودن نیمه بالایی سیم هدفون
  • گره خوردن کابل
  • وزن اندکی بالا
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • Amir Hossein B
    Amir Hossein B | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

    این آهنگ هایی که گفتید از کجا میشه گیر اورد با کیفیت بالا اچ دی ؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی