ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکنر جدید بوش با توانایی تشخیص جنس لباس‌ها و مواد غذایی مختلف معرفی شد

کمپانی آلمانی «Bosch» در نمایشگاه IFA برلین از طرح مفهومی اسکنری رونمایی کرده که می تواند در عرض چند ثانیه، جنس پارچه به کار رفته در لباس ها را شناسایی کرده و حتی مواد غذایی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

کمپانی آلمانی «Bosch» در نمایشگاه IFA برلین از طرح مفهومی اسکنری رونمایی کرده که می تواند در عرض چند ثانیه، جنس پارچه به کار رفته در لباس ها را شناسایی کرده و حتی مواد غذایی را از یکدیگر تشخیص دهد.

ابزار مورد بحث «X-Spect» نام داشته و پس از اسکن کردن لباس یا ماده غذایی (که البته فقط مواد غذایی همگن مانند میوه ها یا لبنیات امکان شناسایی شدن را دارند) داده ها را برای تحلیل به سروری در فضای ابری ارسال کرده و نتیجه را روی نمایشگر کوچک خود نشان می دهد.

اسکنر X-Spect اطلاعات لکه لباس ها را به ماشین لباسشویی بوش ارسال می کند

جالب اینجاست که اسکنر X-Spect جنس لکه های روی لباس را نیز تشخیص می دهد که امکان هماهنگی آن با ماشین های لباسشویی بوش نیز وجود داشته و شست و شوی بهتر و با کیفیت تری را به ارمغان می آورد. البته لازم به ذکر است که اسکنر مورد بحث در حال حاضر تنها توانایی تشخیص دو ترکیب مختلف از یکدیگر را داشته که توسعه دهندگان در حال کار بر روی افزایش این تعداد هستند.

به گفته دکتر «آرن ون بیرن» سرپرست بخش فناوری های غذا و حسگر بوش، محصول مورد بحث در زمان تماس با اجسام مختلف، از دو اسکنر اپتیکال برای تشخیص ساختار مولکولی جسم مورد نظر استفاده کرده و سپس دیتا را برای دریافت نتیجه نهایی به سرور مخصوص ارسال می کند.

گفتنی است کمپانی بوش ایده های مختلفی برای بهره گیری از فناوری جدید دارد که یکی از آنها استفاده در یخچال ها برای پایش مواد غذایی است. همچنین از آنجایی که X-Spect فعلاً یک طرح مفهومی است، شرکت سازنده از تاریخ عرضه و قیمت آن سخنی به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nima Mazaheri
    Nima Mazaheri | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

    ممنون از مطلب خوبتون

مطالب پیشنهادی