ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مشکل واقعیت مجازی چیست؟ نینتندو پاسخ می دهد

با وجود فروش نسبتاً خوب دستگاه واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر، به نظر می رسد که این فناوری، تا پیدا کردن نقشی تعین کننده در هنر هشتم، فاصله زیادی دارد. آقای رجی فیس اِمِی، ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

با وجود فروش نسبتاً خوب دستگاه واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر، به نظر می رسد که این فناوری، تا پیدا کردن نقشی تعین کننده در هنر هشتم، فاصله زیادی دارد.

آقای رجی فیس اِمِی، مدیر اجرایی کمپانیی نینتندو در سال 2015 میلادی، توضیحاتی مبنی بر متقاعد کننده نبودن این فناوری برای ورود به دنیای بازی های ویدیویی داده بود.

حال به نظر می رسد که نظر او در رابطه با این موضوع، با گذشت دو سال، هنوز تغییر نکرده است. به عقیده فیس اِمِی، کمبود محتوای مناسب برای بازی کردن با استفاده از قابلیت های منحصر به فرد این فناوری، مشکل اصلی دستگاه های واقعیت مجازی در دنیای بازی های ویدیویی است.

او توضیح داده که نینتندو، در حال حاضر برنامه ای برای استفاده از این قابلیت ندارد، اما اضافه شدن واقعیت مجازی به برنامه های آتی نینتندو، دور از دسترس نخواهد بود.

در سال 2016، یک طرح مفهومی در رابطه با فناوری واقعیت مجازی از نینتندو به بیرون درز کرد. این طرح، سوالاتی را مبنی بر تحقیقات نینتندو روی این تکنولوژی، بوجود آورد. به عقیده فیس امی، یک قابلیت جدید برای جا افتادن در این صنعت، نیاز به سرگرم کننده و عامه پسند بودن دارد.

آخرین تجربه نینتندو در استفاده از یک دستگاه با قابلیت واقعیت مجازی، به دهه 90 میلادی و کنسول ویرچوال بوی بر می گردد. این کنسول، به یک شکست تمام عیار تبدیل شد تا نینتندو در سال های آتی، دیگر به سراغ این فناوری نرود.

البته نینتندو در تضاد با پیشرفت تکنولوژی در بازی های ویدیویی نیست و کارهای ارزشمندی مانند ساخت کنسول 3DS  با فروش 67 میلیون نسخه در سطح جهانی، گواه بر این واقعیت است.

لازم به ذکر است که به عقیده بسیاری از تحلیلگران حوزه سرگرمی، با توجه به پیشرفت روز افزون تلفن های همراه، آینده کنسول های خانگی، دچار ابهام شده است. البته آقای فیس امی و دیگر مدیران ارشد نینتندو، اعتقادی به این موضوع نداشته و عناوینی مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild را دلیلی بر موفقیت کنسول های خانگی می دانند.

کنسول جدید نینتندو، نینتندو سوییچ، در اسفند سال گذشته میلادی عرضه شد و طبق آمار رسمی منتشر شده توسط این شرکت، تا به امروز به فروش 4.7 میلیون نسخه ای رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حسن حسینی
    حسن حسینی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

    مشکل واقعیت مجازی اینکه بیشتر نیم ساعت نمیتونی کار کنی چون چشم و سر درد میگیره و رفع این مشکل صفحه نمایش با کیفیت بیشتر از 1000dpi هستش که امیدوارم زودتر وارد بازار بشه

مطالب پیشنهادی