ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جشن بزرگ آپارات با معرفی برنامه سازان برگزیده و رونمایی از اپلیکیشن شومات برگزار شد

جشن بزرگ آپارات به منظور بزرگداشت زنده یاد علی معلم، معرفی برنامه سازان برگزیده و رونمایی از اپلیکیشن شومات برگزار شد. در این مراسم که عصر جمعه بیست و چهارم شهریور در تالار رسول اکرم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

جشن بزرگ آپارات به منظور بزرگداشت زنده یاد علی معلم، معرفی برنامه سازان برگزیده و رونمایی از اپلیکیشن شومات برگزار شد. در این مراسم که عصر جمعه بیست و چهارم شهریور در تالار رسول اکرم مرکز همایش های رایزن به انجام رسید، جمعی از مسئولان و شخصیت های عرصه هنر و رسانه نیز حضور داشتند.

امیر حسین مدرس که اجرای این برنامه را بر عهده داشت، در ابتدا به تولید بیش از 120 برنامه اختصاصی در آپارات طی 2 سال گذشته اشاره کرد و گفت این اتفاق، نقش بسزایی در تحول فضای رسانه ای کشور ایفا کرده است. در حال حاضر بیش از 90 برنامه به صورت هفتگی بر بستر آپارات تولید و منتشر می شوند.

اولین بخش از جشن آپارات به معرفی برگزیدگان بخش مردمی اختصاص داشت. جوایز این بخش (شامل لوح تقدیر و یک دستگاه موبایل آیفون 7) را محمد جواد شکوری، مدیر عامل صبا ایده به همراه نماینده تاپ به برندگان اهدا کردند.

فهرست برنده های این بخش به شرح زیر است:

  • بخش ورزشی: برنامه فوتبالی سرخابی
  • بخش انیمیشن: برنامه بفرمایید خنده
  • بخش سرگرمی و گیم: برنامه تاکینو
  • بخش علم و تکنولوژی: برنامه کلید
  • بخش اجتماعی-مذهبی: برنامه خط قرمز
  • بخش هنری: سریال طنز نعلبکی

پس از اهدای جوایز برگزیدگان مردمی، مراسم تقدیر از زنده یاد «علی معلم» برگزار شد. در این قسمت محمد جواد شکوری، کمال تبریزی و امید معلم، فرزند مرحوم معلم حضور داشتند.

پس از پخش ویدیویی از برنامه «کلوزآپ» که قرار بود با اجرای زنده یاد معلم برای آپارات ساخته شود اما متأسفانه به سرانجام نرسید، امید معلم با تشکر از مدیران آپارات بر این نکته تأکید داشت که چه خوب می شود اگر در زمان حیات هنرمندان و شخصیت های برجسته به آنها توجه شود.

مراسم با چند اجرای پر انرژی از گروه بُمرانی ادامه یافت که با همراهی و تشویق حاضرین همراه بود.

پس از آن، رئیس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد پشت تریبون قرار گرفت و با ترسیم تصویری نه چندان واضح از آینده بر مبنای پردازش فوق سریع، هوش مصنوعی، شبکه و زیرساخت و شبیه سازی حواس انسان و با اشاره به فیلم معروف آواتار، اظهار داشت دوره محدود کردن اطلاعات و قطع دسترسی مردم به شبکه به پایان رسیده است.

موسویان می گوید باید مقررات مناسب با فضای تکنولوژی حال حاضر ایران و جهان وضع شود و شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال (شامد) می تواند در این زمینه راهگشا باشد تا مشکل کپی رایت در کشور توسط خود مردم حل شود.

نهایتاً با قرائت بیانیه هیئت داوران توسط امیر حسین مدرس، نوبت به بخش اصلی مراسم یعنی اعلام نتایج توسط هیئت داوران رسید. در ابتدا کمال تبریزی، داور بخش های هنری و اجتماعی-مذهبی روی سن حضور یافت و نکاتی را در مورد انتخاب برندگان اظهار داشت.

تبریزی می گوید اختلاف برنامه ها واقعاً زیاد نبوده و انتخاب یک برنامه در بین آنها کار آسانی نیست. وی افزود ساختار تکنیکی و مضمون محتوایی، هر دو در تجربه بیننده تأثیر بسزایی دارند و توجه به ریزه کاری ها، به خصوص در بخش فنی صدا و تصویر، عامل اصلی در انتخاب برگزیدگان بوده است.

تبریزی به نقش مجری در برنامه های گفتگو محور نیز اشاره کرد و گفت مجری باید گفتگو را به نحوی مدیریت کند که علاوه بر حفظ انسجام، مخاطب را نیز به دنبال خود بکشاند. برندگان این دو بخش به شرح زیر اعلام شدند و تندیس جشن بزرگ آپارات به همراه 5 سکه تمام بهار آزادی را دریافت کردند:

  • بخش هنری: برنامه سینمایی آپاراتچی
  • بخش اجتماعی-مذهبی: برنامه خشت خام

در این دو بخش، از برنامه موسیقایی چارگوش و برنامه گفتگو محور آبان نیز تقدیر ویژه به عمل آمد.

برندگان بخش های علم و تکنولوژی و انیمیشن با حضور سروش صحت اعلام شدند که اسامی آنها را در زیر می بینید:

  • بخش علم و تکنولوژی: برنامه تلسکوپ
  • بخش انیمیشن: برنامه پندانه

در بخش علم و تکنولوژی از برنامه خوب شیم نیز به صورت ویژه تقدیر شد.

سپس مزدک میرزایی با سبک خاص گزارشگری خود، برندگان دو بخش سرگرمی و گیم و ورزشی را به شرح زیر اعلام کرد:

  • بخش ورزشی: برنامه فیت
  • بخش سرگرمی و گیم: برنامه جعبه سیاه

تقدیر ویژه در این دو بخش هم نصیب برنامه های مربی من و سیستان شد.

در پایان مراسم، رضا مهدوی مدیر محصول شومات هم از برنامه های ویژه آپارات برای حمایت مادی از برنامه سازها در قالب ارائه اپلیکیشنی با قابلیت درآمدسازی صحبت کرد. به گفته مهدوی، این اپ با ایجاد باشگاه هواداری برای برنامه ها، از طریق خدمات ارزش افزوده درآمدزایی خواهد کرد.

مهدوی افزود درگاه پرداخت این سرویس با همکاری اپراتورهای همراه اول و ایرانسل ایجاد شده و کاربران با عضویت در سرویس شومات، می توانند به محتواهای اختصاصی، اخبار و حواشی برنامه ها دسترسی داشته باشند. همچنین برنامه هایی که بتوانن ددر حوزه تولید محتوای اختصاصی شومات فعالیت بهتری داشته باشند، جوایز ویژه ای را دریافت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

    اون قسمت آخر که راجع به درآمدزایی در شومات گفته شد اصلا خوشایند نبود. درواقع منظورشون از طریق همین پیامک های مزاحم هست که به ازای هر کدومشون مبلغی از اعتبار موبایلمون کم میشه یا روی قبض میاد

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    باید پولی سکه ای می دادن آیفون ولی من از شون ممنونم که از برندگان تقدیر می کنن

  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    به جای این کارا سرورای آپاراتو قوی کنید که وقتی میریم حدقل پخش کنه?

مطالب پیشنهادی