ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا بعد از تجارت موبایل، Band و Groove، مایکروسافت واحد سرفس را تعطیل می کند؟

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت چند وقتی است سرویس ها و دیوایس هایی که برای این کمپانی هزینه تراشی کرده و بازگشت مالی چندان خوبی ندارند را منحل می کند. این موضوع سبب شده تا فعالان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت چند وقتی است سرویس ها و دیوایس هایی که برای این کمپانی هزینه تراشی کرده و بازگشت مالی چندان خوبی ندارند را منحل می کند. این موضوع سبب شده تا فعالان حوزه تکنولوژی، به گمانه زنی درباره تجارت بعدی که توسط مایکروسافت کنار گذاشته می شود بپردازند. اگرچه برخی به سراغ بینگ و اکس باکس رفته اند، فعالان حوزه پی سی عقیده دارند محصولات سرفس مایکروسافت سال 2020 میلادی را نخواهند دید.

جیانفرانکو لانسی، مدیر عملیات لنوو اخیراً در پنل Canalys Channels Forum سخنانی بدبینانه به میان آورده و می گوید: «مایکروسافت پول زیادی از پردازش ابری کسب می کند، پول زیادی از ویندوز و آفیس به دست می آورد، اما روی دیوایس های مختلف ضرر می کند و درک این موضوع سخت است که چرا باید به ضرردهی ادامه دهد. برای آنها، هدایت تجارت محصولات سخت افزاری کاری دشوار است و آنها باید مراقب کوچکترین جزییات باشند، زیرا حاشیه سود در این حوزه بسیار اندک است.»

جیانفرانکو در همین راستا انتظار دارد که مایکروسافت تجارت سرفس را تا پیش از سال 2019 میلادی کنار بگذارد. مدیر ارشد بازرگانی Dell، ماریوس هاس هم احساسی نسبتاً مشابه دارد و می گوید مایکروسافت احتمالاً سرعت خود را در توسعه محصولات سرفس کاهش می دهد. وی متعقد است که نمایش قابلیت های کامل پلتفرم های نرم افزار به کمک سخت افزار حرکتی مهم است اما «مایکروسافت هیچ وقت قصد نداشته سبدی شامل انواع محصولات داشته باشد.»

در حالی که افرادی دیگر مانند مدیرعامل کمپانی Canalys هم عقاید مشابهی دارند، یکی از سخنگویان مایکروسافت پاسخی نه چندان واضح به این سخنان داده و می گوید: «سرفس به هدایت رشد دسته بندی خود و بازنگری در چگونگی تولید محتوی، یادگیری و کار کردن از سوی مردم ادامه خواهد داد. شما همچنان ما را در حال دست زدن به ابداعات تازه و ساخت دیوایس هایی که تجربه ای تاثیرگذار و جدید در اختیار کاربران می گذارند خواهید دید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۵ مهر ۱۳۹۶

    سرفیس بهترین محصول مایکروسافته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی