ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر ارشد مایکروسافت، پایان کار پلتفرم ویندوز موبایل را اعلام کرد

پس از مدت ها سکوت و پاسخ های نصفه و نیمه، «جو بلفیوره» (Joe Belfiore) مدیر بخش ویندوز مایکروسافت لب به سخن گشود و برنامه های کنونی و آتی این کمپانی را در بخش ویندوز ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

پس از مدت ها سکوت و پاسخ های نصفه و نیمه، «جو بلفیوره» (Joe Belfiore) مدیر بخش ویندوز مایکروسافت لب به سخن گشود و برنامه های کنونی و آتی این کمپانی را در بخش ویندوز 10 موبایل فاش ساخت.

بسیاری از کارشناسان می گفتند ویندوز 10 موبایل نفس های آخرش را می کشد و بلفیوره امروز به صراحت اعلام کرد در این پلتفرم دیگر به دنبال ویژگی یا سخت افزار جدیدی نباشید، بلکه فقط پَچ های اصلاحی و آپدیت های امنیتی را دریافت خواهید نمود.

وقتی از او پرسیدند که آیا زمان ترک پلتفرم ویندوز موبایل فرا رسیده یا خیر، او پاسخ مثبت اش را لابلای کلمات پنهان کرد. البته می دانید که حتی بیل گیتس هم این روزها از موبایل اندرویدی استفاده می کند و تعجبی ندارد که دیگران هم در همین مسیر گام بردارند.

اگر به دنبال دلیلی برای این تصمیم مایکروسافت هستید، بلفیوره تقصیر را به گردن خلاء عظیم در بخش اپلیکیشن ها و بی توجهی توسعه دهندگان برای پر کردن این شکاف می اندازد. او می گوید مایکروسافت حتی حاضر است به سازندگان اپلیکیشن پول بدهد تا محصولاتشان را به این پلتفرم بیاورند، اما آنها تعداد کم کاربران پلتفرم ویندوز موبایل را بهانه می کنند.

بلفیوره در آخرین توییت خود اظهار داشت اکثر کاربران ویندوز، آفیس و اکس باکس از پلتفرم های اندروید و iOS استفاده می کنند و این شیوه بین-پلتفرمی مورد قبول آنهاست.

ظاهراً پس از چند سال تلاش بی نتیجه، مایکروسافت سپر انداخته و شکست را قبول کرده است. نشان به آن نشان که ردموندی ها یکی پس از دیگری محصولاتشان را برای پلتفرم های اندروید و iOS عرضه می کنند.

با تمام این تفاسیر، برخی شایعات نشان می دهند که مایکروسافت روی پروژه ای به نام اندرومدا (Andromeda) کار می کند اما مشخص نیست مسیر حرکت بخش موبایل این شرکت به کدام سمت و سو است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • shahabkazemi
    shahabkazemi | ۲۲ آبان ۱۳۹۶

    مایکروسافت دیگه اشتباهات گذشته رو تکرار نمیکنه و پروژه انرومدا قراره پروژه ای باشه که مث ویندوز و دیگر نرم افزار های دارای لایسنسش خودش و خودش توش یکه تازی کنه

    • shahabkazemi
      shahabkazemi | ۲۲ آبان ۱۳۹۶

      مایکروسافت دیگه اشتباهات گذشته رو تکرار نمیکنه و پروژه انرومدا قراره پروژه ای باشه که مث ویندوز و دیگر نرم افزار های دارای لایسنسش خودش و خودش توش یکه تازی کنه البته تا وقتی که بخوایم از کرک شده هاش استفاده کنیم قطعا متوجه منظور من نمیشیم اما بهترین راه واسه برخورداری از تموم این رقابت های مایکروسافت و کروم خرید لایسنس های اورجینالشون از خود سایتهای WWW.MICROSOFTPARTNER.UK هستش

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    ویندوز از ابتدا برای کامپیوتر اومده بود اندروید هم نمی تونه جای کامپیوتر رو بگیره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی