ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا به دنبال تغییر DNA فضانوردان است

یکی از چالش های سفر به مریخ حفاظت از فضانوردان در برابر تشعشعات کیهانی است و حالا ناسا اعلام کرده که راه حل مناسب می تواند ایجاد تغییر در DNA فضانوردان باشد. دکتر «داگلاس تریر» ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

یکی از چالش های سفر به مریخ حفاظت از فضانوردان در برابر تشعشعات کیهانی است و حالا ناسا اعلام کرده که راه حل مناسب می تواند ایجاد تغییر در DNA فضانوردان باشد.

دکتر «داگلاس تریر» یکی از مقامات ارشد ناسا تاکید کرده که فضانوردان در معرض ذرات پرانرژی قرار دارند اما استفاده از داروهای تغییر DNA می تواند صدمات وارد شده به بدن آنها را درمان کند.یکی از روش هایی که در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد ترکیبی طبیعی موسوم به NMN است.

محققان پس از آزمایش این ماده روی موش ها دریافته اند که تاثیرات افزایش سن از قبیل کاهش قوای بینایی، کاهش تراکم استخوانی و ماهیچه ای، ضعیف شدن سیستم ایمنی از بین رفته و به نوعی این موش ها جوانتر شده اند. این محققان امیدوارند NMN روی فضانوردان نیز تاثیر مشابهی داشته و بتواند سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت کند. با این حال دکتر تریر تاکید کرده که پیامدهای اخلاقی استفاده از این داروها باید بیشتر مورد مطالعه قرار بگیرد.

این روش بدون ایجاد دگرگونی اساسی در کدهای DNA و از طریق اصلاح اپی ژنیتیک روش خواندن ژن ها توسط بدن را تغییر می دهد.

این تکنیک اجازه افزایش حجم یک ساختار ژنتیکی و کاهش ساختار دیگری را به محققان می دهد که با استفاده از آن می توان از ابتلا به بیماری های مرتبط به قرار گرفتن در معرض تشعشعات از قبیل سرطان و زوال عقل جلوگیری کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    @dr.i.s
    ممنون از راهنماییتون خیلی از صحبت هاتون استفاده کردم ان شاالله همیشه موفق باشید بازم ممنون?.

    • Dr.i.s
      Dr.i.s | ۱۸ مهر ۱۳۹۶


      خواهش میکنم، امیدوارم در زندگی راه درست رو انتخاب کنی، راهی که به برای انجامش مامور شدی به زمین پا بگذاری... هیچ کس بی هدف به این دنیا ورود نکرده و فقط باید کمی عاقل بود و مسیر حقیقی خودش رو پیدا کنه. پاینده باشید.

    • Dr.i.s
      Dr.i.s | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

      خواهش میکنم، همچین ?

    • Dr.i.s
      Dr.i.s | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

      خواهش میکنم دوست عزیز، تشکر و همچنین ?

  • Dr.i.s
    Dr.i.s | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    ... این فقط یک درصد از مشکلات این رشته هست و مشکلات و درگیری ها با بیمارستان و همکاران محترم و استاید عزیز که دیگه جای خود دارد، اگر عشق نباشه و با هدف کسب درآمد به این رشته بیایی خیلی زود میفهمی بزرگترین اشتباه عمرت رو مرتکب شدی و راهی جز موندن و ساختن یا ترک تحصیل نداری، تا هفت سال نمیتونی هیچ درآمدی کسب کنی جز پول ناچیزی که دانشگاه بهت میده برای خرج کتاب و رفت و آمد و گاهی در دوران کارآموزی و انترنی میشه شیف موند و یه مبلغی به جیب زد، من خودم برای کمک خرج تدریس کلاس کنکوری میکردم و درآمدش بد نبود و برای من کافی بود چون خرج زیادی نداشتم، خلاصه اون مدینه فاضله که همه فکر میکنن نیست و خیلی صحنه های درد آور و انزجار آور میبینی که گاهی تا ماه ها از ذهنت پاک نمیشه و شبا کابوسش رو میبینی اما اگر عشق باشه برات قابل حضم هست چون میدونی برای کارا هدف داری و هدفت ارزش این سختی ها رو داره، پول کم کم به دست میاد توی این مسیر اما عشق به این شغل رو باید از ابتدا در وجودت داشته باشی تا بتونی دکتر موفقی بشی و در غیر این صورت میشی یکی مثل بغضی دکترهای امروزی که اصلا جز خودشون کسی رو نمیبینن و احساس وظیفه ای در قبال مریض جز گرفتن حق ویزیت ازش ندارن! دکتر پول یک تعهد هست و اگر برای پول میخوای وارد شی داری عمرتو تلف میکنی. نگران پول نباش توی این شغل پول خودش به قدر کافی برات مهیا میشه به مرور.

    • Dr.i.s
      Dr.i.s | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

      حقیقت اینجاست که برای تشریح داستان پزشکی جای مناسبی نیست اما خدمتتون عرض کنم که این رشته خوش ظاهر و بد باطن هست و در نتیجه باید واقعا با همه وجود عاشق این رشته باشی تا بتونی سختی ها و ناملایمات این رشته رو چه در مدت تحصیل و چه بعد از تحصیل تحمل کنی و اگر عاشق کارت باشی هیچ چیزی برای لذت بخش تر از بودن در کنار بیماران و کمک بهشون نیست، من خودم برای کسب درآمد وارد این رشته نشدم چون پیش از این فارق التحصیل مهندسی صنایع دانشگاه امیرکبیر بودم اما به دلایلی از ادامه تحصیل در مقاطع بعدی کنار کشیدم و از صفر برای پزشکی کنکور دادم و بماند چقدر اذیت شدم تا درسم تموم شد،رشته پزشکی روحیه قوی میخواد چون بودن کسایی که با انگیزه امدن پزشکی قبول شدن اما بعد از چند ترم کلا افسردگی گرفتن و انصراف دادن بخاطر دیدن صحنه هایی که روح آدم رو خش میندازه بخصوص وقتی میبینی کاری از دستت ساخته نیست و اقوام بیمار دارن پشت در زجه میزنن و نمیدونی باید چیکار کنی وقتی از در میخوای بیرون بری و همه چشم امیدشون به تو و دوستانت در بخش یا اتاق جراحی هست اما مریض از دست رفته و از توان انسان خارج هست بعضی امور و تو میمونی و چشمان امیدوار همراهان بیمار که منتظر از شما خبر خوشحال کننده ای بشنون اما خبری نیست جز خبری که ناله و فریادشان رو تشدید میکنه این فقط یک درصد...

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    @dr.i.s
    اگر براتون مقدوره کمی درباره پزکشی عمومی برای بنده توضیح بدید چون منم میخوام پزشکی بخونم؟ از لحاظ اقتصادی سختی هاش برام توضیح بدید ممنون میشم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی