ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیپد پرو احتمالا به قابلیت Face ID مجهز خواهد شد

بر اساس گزارش مینگ - چی کو تحلیلگر برجسته موسسه امنیتی «KGI» مدل بعدی آیپد پرو که قرار است سال آینده رونمایی شود به دوربین «TrueDepth» مجهز خواهد بود. این دوربین که برای اولین بار ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

بر اساس گزارش مینگ - چی کو تحلیلگر برجسته موسسه امنیتی «KGI» مدل بعدی آیپد پرو که قرار است سال آینده رونمایی شود به دوربین «TrueDepth» مجهز خواهد بود.

این دوربین که برای اولین بار در آیفون 10 به کاربرده شد با ارائه قابلیت Face ID امکان تائید هویت کاربر از طریق شناسایی چهره را فراهم می کند.

کو عقیده دارد که اپل با اینکار به دنبال افزایش رضایت کاربران از سری آیپد پرو است و در سال آینده علاوه بر آیپد پرو، تمام مدل های آیفون نیز از قابلیت Face ID بهره خواهند برد

همانگونه که قبلا گفتیم تولیدکنندگان موبایل های اندرویدی به استفاده از سنسور تشخیص چهره علاقمند شده و در حال تحقیق در این زمینه هستند.

در سال های اخیر سامسونگ و اپل تلاش های زیادی را برای تعبیه اسکنر بیومتریک زیر صفحه نمایش انجام دادند اما هیچ یک از آنها موفق به این کار نشد.

پس از آن سامسونگ اسکنر اثر انگشت را در پنل پشتی موبایل های گلکسی S8، گلکسی S8 پلاس و گلکسی نوت 8 جایگذاری کرد. اپل نیز با دست کشیدن از این فناوری به سراغ Face ID رفت و حالا استقبال کاربران حتی پیش از عرضه آیفون اکس، تولیدکنندگان اندرویدی را واداشته تا به فکر استفاده از این فناوری باشند.

با این حال یکی از مشکلات دوربین TrueDepth فرایند کاملا پیچیده تولید آن است تا جایی که به گزارش یکی از روزنامه های اقتصادی، پیچیدگی و هزینه بالای تولید این دروبین ها باعث شده تا سود اپل از تولید آیفون اکس به زیر 10 درصد برسد.

گفتنی است تاریخ دقیق معرفی مدل های جدید آیپد پرو مشخص نیست اما احتمال عرضه آنها تا اول تابستان سال آینده وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    سنسور بیومتریک خیلی خوبه نمیدونم چرا سعی دارن جایگزینی واسش بیارن

مطالب پیشنهادی