ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جعبه ابزار: با هشت لانچر برتر اندروید در سال 2017 آشنا شوید

اگر به هر دلیلی از رابط کاربری پیش فرض موبایل اندرویدی خود راضی نیستید و دوست دارید که همه اجزای آن مطابق سلیقه تان باشد، خوشبختانه لانچرها می توانند تمام ایده آل هایتان را عملی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

اگر به هر دلیلی از رابط کاربری پیش فرض موبایل اندرویدی خود راضی نیستید و دوست دارید که همه اجزای آن مطابق سلیقه تان باشد، خوشبختانه لانچرها می توانند تمام ایده آل هایتان را عملی کنند.

از اعمال تم های متفرقه گرفته تا نصب پکیج های آیکن، از ویجت های قابل شخصی سازی تا تغییر چینش و دسترسی به اپلیکیشن ها، همه این کارها را می توانید با نصب لانچرها انجام بدهید که خوشبختانه هم تنوع بالایی دارند و هم امکانات شخصی سازی منحصر به فردی در اختیارتان قرار می دهند.

اما در میان خیل عظیم لانچرهایی که هر ماه روانه گوگل پلی می شوند بعضی از آن ها به خاطر زیبایی مثال زدنی خود یا به دلیل راهکارهای متفاوتی که برای شخصی سازی تجربه اندروید ارائه می دهند، محبوبیت بیشتری میان کاربران پیدا می کنند.

در جعبه ابزار این هفته قصد داریم که هشت مورد از همین لانچرها را به شما معرفی کنیم که در سال 2017 هم بهترین امکانات را ارائه کرده اند و هم بیشتر از سایر لانچرها با به روز رسانی های رسمی اندروید همگام بوده اند.

Flick Launcher

قیمت: رایگان / نسخه حرفه ای 1.99 دلار

خصوصیات منحصر به فرد:

  • قفل گذاری اپلیکیشن ها و پوشه ها با رمز عبور و اثر انگشت
  • حالت Always on Display اختصاصی
  • ژست های حرکتی قابل تشخیص توسط حسگر مجاورت
  • پشتیبانی از موتورهای جستجوی مختلف در ویجت جستجو

به احتمال زیاد تا حالا اسم این لانچر به گوش تان نخورده. باید بگوییم که حق دارید، چرا که Flick Launcher هنوز به طور «رسمی» منتشر نشده هر چند که همین حالا می توانید نسخه بتای آن را از پلی استور دریافت کنید.

نکته ای که باعث شد فلیک لانچر را در فهرست برترین های 2017 قرار دهیم چیزی نیست جز شبیه سازی بسیاری از قابلیت های اندروید اوریو و نوقا و آوردن آن به نسخه های قدیمی تر این سیستم عامل. هر چند در کنار این موضوع فلیک لانچر خصوصیات منحصر به فردی هم در چنته دارد که آن را شایسته حضور در این مقاله کرده اند.

فلیک لانچر تلاش کرده که ضمن حفظ استایل منحصر به فرد خود محیطی با شکل و شمایل اندروید خالص را برای کاربر بسازد. بنابراین اگر شیفته زبان طراحی گوگل هستید احتمالا خیلی راحت بتوانید با فلیک لانچر به عنوان جایگزین لانچر فعلی تان کنار بیایید.

این لانچر تازه وارد با پشتیبانی از قابلیت هایی مثل notification dots و میان بر اپلیکیشن های اندروید اوریو طی مدت کوتاهی که از انتشار نسخه بتایش گذشته طرفداران پر و پا قرصی برای خودش دست و پا کند.

به جز خصوصیات منحصر به فردی که بالاتر توضیحات دادیم، امکان ضبط فرمان صوتی دلخواه برای آغاز جستجو هم می تواند یکی دیگر از دلایلی باشد که ساده از کنار آن نگذرید.

دانلود از گوگل پلی 

Microsoft Launcher

قیمت: رایگان

خصوصیات منحصر به فرد:

  • شخصی سازی صفحه خانه با اخبار روز، رویدادهای تقویم، یادآورها و مخاطبین به شیوه ای جذاب و دوست داشتنی
  • دسترسی به میان برها به سبک و سیاق کنترل سنتر سیستم عامل iOS
  • تعامل عالی با تمام محصولات مایکروسافت
  • کاملا رایگان

Arrow Launcher در عین این که یکی از محصولات موفق مایکروسافت گاراژ محسوب می شد، عملکرد خیلی خوبی از نظر فنی نداشت و کاربران همیشه بابت باگ های ریز و درشت آن از مایکروسافت گلایه مند بودند.

به همین خاطر ردموندی ها تصمیم گرفتند که لانچر اختصاصی شان را پس از ایجاد یک سری تغییر و تحول اساسی در رابط کاربری این بار با نام مایکروسافت لانچر به دست اندرویدی ها برسانند. با نگاهی به آخرین نظرات منتشر شده در مورد این لانچر می توان گفت که مایکروسافت بالاخره توانسته که در جلب نظر اکثر کاربران موفق باشد.

اگر شیفته اندروید خالص هستید باید بگوییم که مایکروسافت لانچر ابدا گزینه مناسبی برایتان نیست. اما در غیر این صورت مطمئنا از امکانات شخصی سازی صفحه خانه و البته داک قابل سوایپ iOS مانند آن لذت خواهید برد.

ضمنا اگر از مشتریان دائمی اپلیکیشن های مایکروسافت مثل آتلوک و وان درایو هستید، مایکروسافت لانچر دقیقا همان لانچری است که در اندروید به آن نیاز دارید.

دانلود از گوگل پلی - دانلود از کافه بازار 

Evie Launcher

قیمت: رایگان

خصوصیات منحصر به فرد:

  • راحتی کار با لانچر و دسترسی های آسان
  • سریع و کاملا رایگان

اوی لانچر یک لانچر کاملا رایگان و جستجو محور اندرویدی برای افرادیست که سادگی دسترسی به اپلیکیشن ها و تنظیمات اندروید بیش از هر چیز دیگری برایشان اهمیت دارد.

این لانچر رایگان از نظر ظاهری فرق چندانی با صدها لانچر اندرویدی دیگر ندارد، اما یک خصوصیت هست که آن را نسبت به دیگر رقبایش متمایز کرده و آن هم چیزی نیست جز الگوبرداری خوب از سیستم جستجوی یکپارچه ای که در سیستم عامل iOS دیده می شود.

به لطف این سیستم جستجو کافیست روی صفحه انگشت تان را به سمت پایین بکشید تا نوار جستجو نمایان شود. حالا می توانید به آسانی اپلیکیشن هایتان را جستجو کرده یا تماس سریعی با مخاطبین دفترچه تلفن تان داشته باشید.

اگر شیفته اینترفیس اندروید های جدید هستید هم خبر خوبی برایتان داریم. اوی لانچر از نوتیفیکیشن دات اوریو هم پشتیبانی می کند و ضمنا می توانید منوی اپلیکیشن ها را با یک سوایپ ساده از پایین صفحه به بالا ظاهر کنید.

دانلود از گوگل پلی

ASAP Launcher

قیمت: رایگان / دسترسی به تمام قابلیت ها با پرداخت 1.99 دلار

خصوصیات منحصر به فرد:

  • رابط کاربری کارتی شکل با دسترسی های ساده
  • مناسب برای افرادی که به برنامه ریزی کارهایشان اهمیت می دهند

اگر دائما با اپلیکیشن های تقویم یا To-Do List ها سر و کله می زنید ASAP مناسب ترین لانچر این مقاله برای شماست. همان طور که از عنوان اپلیکیشن پیداست، ASAP Launcher می خواهد که به تمام کارهایتان در کمترین زمان ممکن (As soon as possible) رسیدگی کنید.

برای رسیدن به این مقصود، طراحان لانچر رابط کاربری ساده ای برای آن طراحی کرده اند که دسترسی به بخش های مختلف اندروید را به سادگی هر چه تمام تر ممکن می کند. به عنوان مثال صفحه خانه لانچر بر مبنای چندین کارت طراحی شده که چیزهایی مثل رویدادهای تقویم و مخاطبین و فهرست های انجام کار را به نمایش می گذارند.

تمام این کارت ها هم بسته به سلیقه شما قابل شخصی سازی هستند. ASAP Launcher برای دسترسی سریع به اپلیکیشن ها و تنظیمات اندروید هم دو منوی کشویی مجزا در نظر گرفته که با سوایپ از گوشه های راست و چپ صفحه ظاهر می شوند.

اگر تنها دلیل شما برای نصب یک لانچر «دسترسی سریع» به تنظیمات اندروید و اپلیکیشن هاست، ASAP Launcher می تواند گزینه ایده آلی برایتان باشد.

دانلود از گوگل پلی 

Fastkey Launcher

قیمت: رایگان 

خصوصیات منحصر به فرد:

  • نشاندن کیبورد روی صفحه خانه
  • سیستم جستجوی منحصر به فرد
  • کاملا رایگان

بر خلاف ASAP Launcher که سوایپ را مبنای دسترسی سریع به اپلیکیشن ها قرار داده، FastKey همین کار را با کیبورد انجام می دهد. این لانچر خاص و منحصر به فرد یک کیبورد را درست در مرکز صفحه می نشاند تا با تایپ حروف اولیه اپ ها یا مخاطبین به سرعت به آن ها دسترسی پیدا کنید.

البته این تنها خصوصیت منحصر به فرد فست کی به شمار می رود، و خبری از قابلیت های خلاقانه و امکانات شخصی سازی دیگر لانچرها در آن نیست. اما همین یک خصوصیت ساده را شاید بتوان نقطه قوت آن در برابر لانچرهای سوایپ محور به شمار آورد.

اگر اپلیکیشن های زیادی را در موبایل تان نصب کرده اید، طبیعتا با تایپ حروف اولیه یک اپ خیلی سریع تر از سوایپ می توانید آن را پیدا کنید. البته این در شرایطی است که حضور یک کیبورد دائمی روی صفحه خانه برایتان مسئله ساز نشود.

دانلود از گوگل پلی 

Nova Launcher

قیمت: رایگان / نسخه پرایم با قیمت 4.99 دلار 

خصوصیات منحصر به فرد:

  • به روز رسانی های مستمر و همگان بودن با آخرین نسخه های اندروید
  • امکان شخصی سازی تک تک اجزای رابط کاربری
  • انتشار نسخه های بتا برای تجربه زود هنگام جدیدترین قابلیت های لانچر

امکان ندارد که جایی صحبت از بهترین لانچرها باشد و نام Nova Launcher به گوش تان نرسد. محصول تیم TeslaCoil سال هاست که جدیدترین تغییرات دنیای اندروید را به دیوایس هایی می آورد که امکان به روز شدن به اندرویدی های جدید را ندارند.

نووا لانچر از همه نظر یک لانچر همه چیز تمام است؛ هم جامعه کاربری بزرگ و فعالی دارد که دائما باگ های اپلیکیشن را به گوش توسعه دهندگان می رسانند (و همین باعث می شود که در محیط آن کمتر به نقص و مشکل بر بخورید) و هم این که ارائه قابلیت های جدیدی را به آن پیشنهاد می دهند.

نووا لانچر امسال هم به رویه هر سال به روز رسانی های بزرگی دریافت کرد که مهم ترین آن ها تعامل با گوگل ناو در صفحه خانه، آیکن های تطابق پذیر و بسیاری از قابلیت های اندروید نوقا و اوریو را برایش به ارمغان آوردند و باعث شدند که چاره ای جز قرار دادن آن در این لیست نداشته باشیم.

اگر چه نووا لانچر یک نسخه رایگان دارد، اما لذت واقعی از کار با آن را وقتی می برید که نسخه حرفه ای را خریداری کرده باشید.

دانلود از گوگل پلی - دانلود از کافه بازار 

Action Launcher

قیمت: رایگان / دسترسی به تمام امکانات با پرداخت 4.99 دلار 

خصوصیات منحصر به فرد:

  • پشتیبانی سریع از جدیدترین تغییرات صورت گرفته در اندروید خالص
  • به روز رسانی های مستمر در سال
  • انتشار نسخه های بتا برای تجربه زود هنگام جدیدترین قابلیت های لانچر

بزرگترین رقیب نووا لانچر و یکی از بهترین لانچرهای شخص ثالثی که اندروید تا کنون به خودش دیده. اکشن لانچر هم درست مثل رقیب قدرتمندش به سرعت با تغییرات اندروید خالص به روز رسانی می شود تا اگر از نسخه های قدیمی سیستم عامل استفاده می کنید هرگز از تجربه قابلیت های تازه محروم نمانید.

اکشن لانچر اجرای نرم و روانی دارد و به شدت بهینه سازی شده است. یک سری قابلیت های منحصر به فرد هم در آن مشاهده می کنید که شاید در لانچرهای دیگر ندیده باشید، مثل Shutters که اجازه می دهد با سوایپ روی آیکن ها به ویجت مورد علاقه تان دسترسی پیدا کنید.

Quickbar اکشن لانچر هم وسیله خوبی است که با آن به جستجوی در گوگل و اپلیکیشن ها بپردازید. ضمنا بد نیست بدانید که اکشن لانچر از آیکن های تطابق پذیر اندروید اوریو و نوار جستجوی پیکسل 2 هم پشتیبانی به عمل می آورد.

درست مثل نووا لانچر، در مورد اکشن لانچر هم توصیه می کنیم که برای لذت بردن از حداکثر توانایی ها حتما نسخه حرفه ای آن را بخرید.

دانلود از گوگل پلی - دانلود از کافه بازار 

Apex Launcher

قیمت: رایگان / نسخه حرفه ای 3.99 دلار 

خصوصیات منحصر به فرد:

  • سبک و کم حجم و مناسب برای دیوایس های قدیمی
  • تنظیمات شخصی سازی فراوان

زمانی Apex Launcher از منظر امکانات با لانچرهای قدرتمندی مثل نووا و اکشن برابری می کرد، اما نمی دانیم چه بر سر توسعه دهندگان آن آمد که به یک باره جسارت و بلندپروازی شان را از دست دادند و همین باعث شد که به شدت از رقبای خود عقب بمانند.

با این وجود ظاهرا امسال قرار است که شرایط تغییر کند. توسعه دهندگان Apex Launcher اخیرا و با انتشار یک به روز رسانی تغییرات بزرگی در این لانچر اعمال کرده اند که جلوی سقوط آن از گردونه رقابت لانچرها را بگیرند.

خوشبختانه و با انتشار این آپدیت می توان گفت که اپکس لانچر از منظر امکانات به چیزی مابین نووا لانچر و اکشن لانچر تبدیل شده. به غیر از شکل و شمایل مشابه اندروید خالص، مهم ترین دلیلی که استفاده از اپکس لانچر را به شما پیشنهاد می کنیم آزادی عمل فراوانی است که در شخصی سازی تک تک اجزای سیستم عامل در اختیارتان قرار می دهد.

دانلود از گوگل پلی - دانلود از کافه بازار 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • alireza۲۰۶۶۱
    alireza۲۰۶۶۱ | ۲۶ آبان ۱۳۹۸

    اون عکس چه گوشی ایه؟

  • tarokh346
    tarokh346 | ۶ آذر ۱۳۹۶

    برای تنوع خوبه

  • Reza
    Reza | ۲۱ مهر ۱۳۹۶

    جالبن خوشم اومد

  • m
    m | ۲۱ مهر ۱۳۹۶

    لانچر رو باید با ایکون پک استفاده کنید،و شخصی سازی کنید،وگرنه هیچکدوم بدرد نمیخورن،مثلا همین نوا لانچر مه جزو بهتربن اهست اولش که برنامه رو نصب میکنید کلا زشت هست ولی با شخصی سازی هر طور که بخواین میشه تغییرش داد،

  • kamran naseri
    kamran naseri | ۲۰ مهر ۱۳۹۶

    اپ تم شیاعومی یه ویژگی منحصر به فرد داره ، تو قسمت جست و جو این اپ کافیه بنویسید مثلا ios لانچر انواع ios میاد که دقیقا شبیه خود ایفونه دانلود و نصب میکنی یا مینویسی اندروید ۸ لانچر خام اندروید ۸ میاد و....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی