ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا سنسور Touch ID از تمام مدل های 2018 آیفون حذف می شود؟

در حالی که اپل تصمیم گرفت اسکنر اثر انگشت Touch ID را در خانواده آیفون 8 حفظ کند، مدل سالگرد ده سالگی آیفون به هیچ وجه از این سنسور بیومتریک بهره مند نیست. علی رغم ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

در حالی که اپل تصمیم گرفت اسکنر اثر انگشت Touch ID را در خانواده آیفون 8 حفظ کند، مدل سالگرد ده سالگی آیفون به هیچ وجه از این سنسور بیومتریک بهره مند نیست. علی رغم تمام تلاش ها برای تعبیه Touch ID داخل نمایشگر، اپل نتوانست این تکنولوژی را توسعه دهد و در عوض روی Face ID متمرکز شد. به کمک دوربین TrueDepth و قابلیت تشخیص چهره ای که به همراه می آورد، تنها یک نگاه به آیفون X کافی است تا چهره کاربر برای باز کردن قفل دستگاه یا استفاده از سرویس اپل پی تایید شود.

مینگ-چی کو، تحلیلگر موسسه KGI Secrities و تحلیلگری که معمولاً به موثق ترین اخبار مربوط به اپل دسترسی دارد اخیراً پیش بینی کرده Touch ID، در سال 2018 میلادی مسیر جک 3.5 میلی متری هدفون را طی خواهد کرد. وی اعتقاد دارد مدل های 2018 آیفون، یک بار دیگر به همراه دوربین TrueDepth و سنسور Face ID عرضه می شوند و خبری از Touch ID نیست. چند روز پیش نیز وی گمانه زده بود که آیپد پرو جدید اپل هم با این تکنولوژی ها عرضه می گردد.

اپل نخستین شرکتی نبود که اسکنر اثر انگشت را به موبایل هوشمند خود آورد، اما توانست این سنسور را همگانی کند. به مرور زمان، سایر کمپانی ها نیز مسیر اپل را در پیش گرفتند و حالا انتظار می رود 70 درصد از موبایل های اندرویدی سال 2018، از این اسکنر بهره مند باشند. و حالا به نظر می رسد اپل می خواهد مجدداً خط مشی تازه صنعت موبایل را تعیین کند.

گفتنی است که هفته گذشته، مینگ-چی کو گفت تولیدکنندگان موبایل های اندرویدی دیگر به تعبیه اسکنر اثر انگشت در داخل نمایشگر علاقه مند نبوده و در عوض، مشغول توسعه تکنولوژی مشابهی به دوربین TrueDepth هستند. نکته حائر اهمیت آن است که در حال حاضر، افراد بسیار کمی Face ID را در شرایط واقعی تست کرده اند و تا زمانی که عامه مردم قادر به استفاده از آن نباشند، نمی توان از کارایی اش مطمئن بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی