ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

نگاه نزدیک دیجیاتو: نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین هوآوی میت 10

هوآوی دوشنبه 24 مهر ماه یکی از مورد انتظار ترین موبایل های سال 2017 یعنی فبلت پرچمدارش را در سه مدل میت 10، میت 10 پرو و میت 10 پورشه دیزاین معرفی کرد. این تلفن همراه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

هوآوی دوشنبه 24 مهر ماه یکی از مورد انتظار ترین موبایل های سال 2017 یعنی فبلت پرچمدارش را در سه مدل میت 10، میت 10 پرو و میت 10 پورشه دیزاین معرفی کرد. این تلفن همراه به چیپست کایرین 970 مجهز شده که تمرکز ویژه ای بر هوش مصنوعی و یادگیری عمیق دارد.

میت 10 از ماژول دوربین دوگانه ای بهره می برد که با همکاری کمپانی آلمانی لایکا ساخته شده و یک حسگر 12 مگاپیکسلی RGB را در کنار یک حسگر 20 مگاپیکسلی مونوکروم قرار داده است. گشودگی دیافراگم هر دو دوربین به f/1.6 می رسد که در حال حاضر بیشترین رقم در دنیای موبایل محسوب می شود.

واحد پردازش عصبی (NPU) در چیپست کایرین 970 نقش مهمی را در اپلیکیشن دوربین میت 10 ایفا می کند و قادر است با شناسایی عناصر موجود در صحنه، بهترین تنظیمات ممکن را اعمال نماید. این دوربین می تواند 13 صحنه مختلف از جمله منظره، محیط کم نور، پرتره، گل، غروب، برف، حیوانات، متن و غیره را به خوبی تشخیص دهد.

برای ارزیابی گفته های هوآوی، ما در مونیخ به تست اولیه دوربین میت 10 پرداختیم تا ببینیم این فبلت پرچمدار در شرایط مختلف چگونه عمل می کند.

در ابتدا چند تصویر را در شرایط مختلف به همراه برش 100 درصد آنها می بینید. در تصویر اول که تحت شرایط نوری بسیار خوب ثبت شده، حفظ جزئیات در تمام بخش های تصویر و حتی گوشه های آن را مشاهده می کنید:

در عکس زیر در محیط داخلی و با نور نسبتاً ضعیف، بافت و رنگ اجزای تصویر به خوبی حفظ شده است و نشانه ای از نویز دیده نمی شود:

تصویر زیر نشان می دهد در محیط داخلی جزئیات به طور کامل ثبت می شوند. به بافت چوب در برش 100 درصد دقت کنید:

تصویر زیر که در شب ثبت شده، ضریب اف f/1.6 را به رخ می کشد و می بینیم با نویزهای آزاردهنده روبرو نیستیم ضمن اینکه جزئیات در حد قابل قبولی هستند:

در تصویر زیر عملکرد حالت پرتره را در شناسایی اشیاء نزدیک به دوربین و ایجاد عمق میدان مصنوعی می بینیم که با دقت بسیار خوبی عمل می کند:

هوش مصنوعی تعبیه شده در بطن میت 10 می تواند قابلیت پرتره را با دقت بسیار خوب روی تصاویر دوربین جلو هم اعمال کند. در زیر دو تصویر سلفی را مشاهده می کنید که اولی به صورت عادی و دومی در حالت پرتره به ثبت رسیده:

یکی دیگر از قابلیت های دوربین دوگانه اصلی میت 10، توانایی زوم دو برابری بدون افت کیفیت است که نمونه آن را می توانید در دو تصویر زیر مشاهده کنید:

image
image

اگر در محیط کم نور عکاسی می کنید و به استفاده از فلاش نیاز دارید، نگران نباشید چون در دو عکس زیر می بینید جزئیات و رنگ گل ها به صورت کاملاً بی نقص به ثبت رسیده است:

همان طور که می بینید در نگاه اول، دوربین هوآوی میت 10 کیفیت بسیار خوبی دارد و در شرایط مختلف، عناصر حاضر در کادر را به خوبی پردازش می کند. وجود اختلاف نوری در محیط (سایه و روشن) با عملکرد هوشمند HDR و بهره گیری از سنسور مونوکروم به خوبی جبران شده و در محیط های کم نور هم به خاطر گشودگی بالای دیافراگم (f/1.6) نور کافی به سنسور می رسد تا دیگر نیازی به افزایش ایزو و ایجاد نویز در تصویر نباشد.

البته به زودی کیفیت تصاویر ثبت شده با میت 10 را با دیگر پرچمداران کنونی بازار مقایسه می کنیم تا به جمع بندی دقیق تری در مورد آن دست یابیم. در ادامه می توانید مجموعه تصاویر ثبت شده با هوآوی میت 10 توسط دیجیاتو در وضعیت های مختلف را تماشا کنید.

نمونه تصاویر هوآوی میت 10 در شرایط نوری مناسب

نمونه تصاویر میت 10 در محیط های کم نور

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • alifattahi31
    alifattahi31 | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

    «میت ۱۰» با بدنه‌ای از فلز و شیشه، پردازنده‌ی قدرتمند Kirin 970، چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، پردازنده‌ی گرافیکی دوازده‌هسته‌ای در کنار صفحه‌نمایشی بدون حاشیه و با کیفیت QHD انتخابی است که خیلی از وسواس‌ها و تردیدها را برای خرید یک گوشی زیبا و قوی از بین می‌برد. اگر می‌خواهید عکس‌هایی ماندگار بگیرید که همه از آن‌ها تعریف کنند، دوربین دوتایی با لنز لایکا و رزولوشن ۱۲+۲۰ و ۸ مگاپیکسلی هوآوی میت ۱۰ این کار را برای شما می‌کند. اگر به دنبال خرید یک گوشی شیک، زیبا و قدرتمند هستید، میت ۱۰ می‌تواند انتخاب خوبی باشد. البته اگر دست‌های کوچکی دارید، باید بدانید صفحه‌نمایش ۵.۹اینجی این موبایل برای کارکردن با یک دست طراحی نشده و باید از هر دو دستتان استفاده کنید. در مجموع «میت ۱۰» فلگ‌شیپی است که می‌تواند فروش و موفقیت بسیار خوبی داشته باشد.به‌ نظر می‌رسد امروزه دوربین دوتایی در گوشی‌های جدید یکی از واجبات است. هوآوی هم کم نگذاشته و از دوربین‌هایی با لنز لایکا استفاده کرده است که به کمک ویژگی‌های سخت‌افزاری هوشمند، این امکان را فراهم می‌کند تا با کمترین زحمت، بهترین عکس‌ها را بگیرید. این دوربین سنسوری با رزولوشن ۲۰مگاپیکسلی دارد که با دوربین دوم ۱۲مگاپیکسلی تکمیل می‌شود. دریچه‌ی دیافراگم f1.6 و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، می‌تواند از شما یک عکاس ماهر بسازد. تصاویری که می‌توانید پس‌زمینه را محو و سوژه را در رأس توجه قرار دهید. ترکیب این دو دوربین با این هدف طراحی شده است که عکس‌هایی با نور و رنگ‌های طبیعی‌تر و شفاف‌تر بگیرد.

  • alifattahi31
    alifattahi31 | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

    به‌ نظر می‌رسد امروزه دوربین دوتایی در گوشی‌های جدید یکی از واجبات است. هوآوی هم کم نگذاشته و از دوربین‌هایی با لنز لایکا استفاده کرده است که به کمک ویژگی‌های سخت‌افزاری هوشمند، این امکان را فراهم می‌کند تا با کمترین زحمت، بهترین عکس‌ها را بگیرید. این دوربین سنسوری با رزولوشن ۲۰مگاپیکسلی دارد که با دوربین دوم ۱۲مگاپیکسلی تکمیل می‌شود.«میت ۱۰» با بدنه‌ای از فلز و شیشه، پردازنده‌ی قدرتمند Kirin 970، چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، پردازنده‌ی گرافیکی دوازده‌هسته‌ای در کنار صفحه‌نمایشی بدون حاشیه و با کیفیت QHD انتخابی است که خیلی از وسواس‌ها و تردیدها را برای خرید یک گوشی زیبا و قوی از بین می‌برد. اگر می‌خواهید عکس‌هایی ماندگار بگیرید که همه از آن‌ها تعریف کنند، دوربین دوتایی با لنز لایکا و رزولوشن ۱۲+۲۰ و ۸ مگاپیکسلی هوآوی میت ۱۰ این کار را برای شما می‌کند. اگر به دنبال خرید یک گوشی شیک، زیبا و قدرتمند هستید، میت ۱۰ می‌تواند انتخاب خوبی باشد. البته اگر دست‌های کوچکی دارید، باید بدانید صفحه‌نمایش ۵.۹اینجی این موبایل برای کارکردن با یک دست طراحی نشده و باید از هر دو دستتان استفاده کنید. در مجموع «میت ۱۰» فلگ‌شیپی است که می‌تواند فروش و موفقیت بسیار خوبی داشته باشد.

  • irani hastam
    irani hastam | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

    مقایسه samsung j7 pro با GLX شاهین
    upsara.com/images/z26_presentation1.jpg

  • saeedfarzi
    saeedfarzi | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    بد نیست کیفیتش شاما تو بعضی سایتا که مقایسه کردن دوربینش از رقبا بد تر عکس گرفته کدوم درسته ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی