ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ناوگان خودران؛ استفاده از کامیون های برف روب مرسدس بنز در فرودگاه ها

صحبت کردن در مورد وسایل نقلیه بزرگ و سنگین وزن خودران مثل کامیون های بدون راننده خسته کننده شده است. تقریبا تمامی کمپانی های خودرو به خصوص تسلا به دنبال تولید این نوع از وسایل ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

صحبت کردن در مورد وسایل نقلیه بزرگ و سنگین وزن خودران مثل کامیون های بدون راننده خسته کننده شده است. تقریبا تمامی کمپانی های خودرو به خصوص تسلا به دنبال تولید این نوع از وسایل نقلیه بوده و صحبت های فراوانی پیرامون آن ها صورت می گیرد.

اما اینجا ما قصد داریم که نوع خاصی از این وسایل را برای شما معرفی کرده و نظر شما به برخی از ویژگی های جالب این وسیله سنگین وزن جلب کنیم. این وسیله نقلیه که تولید شده توسط مرسدس بنز است یک ماشین برف روب خودران است که در حدود ۲۷ تن وزن دارد.

قطعا تصور ماشین ۲۷ تنی ای که به یک تیغه تقریبا ۸ متری در قسمت جلویی مجهز بوده و بدون راننده حرکت می کند برای بسیار از ما وحشتناک و دلهره آور است، به همین جهت مرسدس بنز تصمیم گرفته که این وسیله نقلیه را در ابتدا و برای مبارزه با این حس ترس به عنوان یک ماشین برف روب فرودگاهی طراحی و تست کند.

این وسایل نقلیه فنی که مسئولیت تعمیر و رسیدگی به فرودگاه را به عهده دارند با نام اختصاری AAGM شناخته می شوند.

گفته می شود با وجود اینکه این وسایل نقلیه به صورت خودران بوده و بدون راننده جابجا می شوند اما یک کنترل کننده انسانی نیز برای آن ها تعبیه شده که عملیات های گوناگون را مدیریت می کند.


این برف روب های خودران بر پایه کامیون های سنگین وزن Arocs مرسدس بنز ساخته شده و بنابراین مجهز به سیستم های انتقال قدرت تمام چرخ محرک (AWD) بوده و نزدیک به ۸ متر عرض دارد.
یک عدد جاروبرقی بزرگ به صورت تریلری در پشت این وسیله نقلیه تعبیه شده است.

این جاروبرقی زمین را لمس می کند و برف های هایی که تیغه مکانیکی ۸ متری نتوانسته جمع آوری کنه و جا مانده به داخل کشیده و سطح زمین کاملا تمیز می کند.

طول کلی این وسیله نقلیه به همراه تریلر مکنده و مابقی تجهیزات نزدیک به ۲۳ متر است و وزنی در حدود ۲۷ تن دارد.

مرسدس در حال حاضر 4 دستگاه از این وسیله نقلیه را به ناوگان خودروهای مستقل خود اضافه کرده است. AAGM ها در حقیقت از یک سیستم ردیابی GPS دوتایی استفاده می کنند.

در واقع هسته مرکزی مغز این وسیله نقلیه غول پیکر واسطی بود که از راه دور ارتباط کامیون با با اپراتور برقرار می کرد و به همین نام نیز شناخته می شد.

این واسط به یک اپراتور خاص اجازه می داد که عملکرد وسیله نقلیه را کنترل کرده و داده ها و اطلاعات را جابجا کند.

این واسط همچنین اجازه برقراری ارتباط بین هر دو دستگاه AAGM را از طریق پروتکل ارتباط وسایل نقلیه (V2V) را داده و به این ترتیب سبب می شود که هر وسیله نقلیه از اهداف و اقدامات دیگر وسایل آگاه باشد.

در واقع این نرم افزار می تواند یک برف روب را به عنوان رهبر تعیین کرده و از طریق ارتباطات V2V اقدامات دیگر برف روب ها و کل کاروان را مدیرت کرده و آن ها را هدایت کند.

مرسدس در حال تست این وسایل نقلیه در یک ایستگاه هوایی در کشور آلمان در نزدیکی شهر فرانکفورت است.

با کمک مدیریت فرودگاهِ Fraport AG تدارکات این اتفاق در حال فراهم شدن است و شرایط برای انجام یک تست واقعی و موفق آمیز بیشتر مهیا می شود.

فعلا فقط ۴ دستگاه از این مدل ساخته شده است و ۱۰ نسخه دیگر نیز باید اضافه شود که نهایتا با ۱۴ دستگاه از AAGM می توان با نهایت ظرفیت با آب و هوا، آن هم به صورت کاملا خودمختار مقابله کرده و سطح فرودگاه را از هرگونه برف، باران و زباله پاک سازی کرد.

مدیران مرسدس می گویند ادغام سیستم عملیاتی از راه دور که از طریق ارتباطات V2V فراهم می شود با قابلیت رانندگی خودمختار می تواند فرآیند پاک سازی و برف روبی فرودگاه های دقیق تر کرده و سرعت بخشید، از طرف دیگر درخواست نیروی انسانی نیز در این میان کاهش پیدا می کند.

فرودگاه ها به دلیل فضای باز و تشابه ساختاری با خیابان ها مکان انتخابی مناسبی هستند که بشود دستگاه های برف روب را در آن ها تست کرده و میزان موفق آمیز بودن این ایده را بررسی کرد.

بنابراین انتظار می رود در صورت موفق آمیز بودن نتیجه و این پروژه ادامه پیدا کرده و در آینده ای نزدیک شاهد دستگاه های برف روب AAGM در خیابان ها و مناطق سردسیر باشیم.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی