ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Lingua Player؛ مدیا پلیری با کاربرد یادگیری زبان

بعضی مدرسین انگلیسی، آموزش از طریق تماشای فیلم را روشی مؤثر برای ارتقای مهارت های زبان‌آموزان می دانند. به گفته این افراد زبان‌آموزان می توانند با مشاهده همزمان فیلم با زیرنویس هم با اصطلاحات عامیانه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

بعضی مدرسین انگلیسی، آموزش از طریق تماشای فیلم را روشی مؤثر برای ارتقای مهارت های زبان‌آموزان می دانند. به گفته این افراد زبان‌آموزان می توانند با مشاهده همزمان فیلم با زیرنویس هم با اصطلاحات عامیانه انگلیسی آشنا شده و هم گوش خود را برای تشخیص و تقلید لهجه ها قوی تر کنند.

در مفید بودن این روش یادگیری زبان هیچ شک و شبهه ای نیست، اما مشکل اینجاست که موقع تماشای فیلم های زیرنویس دار شاید لازم باشد که بارها پخش فیلم را متوقف کرده و در دیکشنری به دنبال کلمات نا آشنا بگردید؛ کاری وقت گیر و حوصله سر بر که می تواند تمام لذت فیلم دیدن را از شما بگیرد.

اما اگر مدیا پلیری با دیکشنری درون برنامه ای داشته باشید چطور؟ آیا چنین محصولی می تواند در عین لذت تماشای فیلم، مهارت های زبان تان را هم ارتقاء بدهد؟ به احتمال زیاد بله. Lingua Player محصول یک توسعه دهنده ایرانیست که با همین خصوصیات به پلتفرم اندروید پا گذاشته است.

این مدیاپلیر که بر مبنای پلیر اوپن سورس VLC طراحی شده، نه تنها برای یادگیری زبان انگلیسی به دردتان می خورد بلکه در زمره خودش جزو کامل ترین پلیرهای اندروید هم به حساب می آید.

اپلیکیشن Lingua Player برای رسیدن به هدف اصلی اش که چیزی نیست جز کمک به یادگیری زبان، امکانات متنوعی را به کاربران ارائه می کند. مهم ترین قابلیت، پشتیبانی کامل از زیرنویس های فارسی و انگلیسی است.

از آنجا که لینگوا بر مبنای VLC Player توسعه داده شده، خوشبختانه از لحاظ پشتیبانی فرمت ها و کدک های گوناگون در آن به مشکلی بر نمی خورید. این مدیاپلیر به خوبی از طیف گسترده ای از فرمت های تصویری و صوتی و فایل های زیرنویس (فارسی و انگلیسی و زبان های دیگر) پشتیبانی می کند و عملکرد نرم و روانی را در اجرای آن ها به نمایش می گذارد.

اما لینگوا برای کمک به زبان‌آموزی چه امکانات ویژه ای در چنته دارد؟ یکی از آن ها وجود یک دیکشنری درون برنامه ای انگلیسی به فارسی و انگلیسی به انگلیسی است. به لطف این دیکشنری، کافیست روی کلمه خاصی در زیرنویس اشاره کنید تا ترجمه آن در صفحه برایتان پدیدار شود. خوشبختانه این مترجم هم به طور آنلاین و هم آفلاین کار ترجمه را انجام می دهد تا برای دسترسی به آن همیشه نیازمند اینترنت نباشید.

اما به غیر از دیکشنری، ابزار دیگری هم هستند که در زبان‌آموزی به کارتان می آیند. مدیا پلیر لینگوا ابزار دیگری مثل کنترل سرعت پخش، تنظیم دقیق صدا با اکولایزر، پرش به زمانی خاص در ویدیو، تکرار یک صحنه به طور مداوم و جلو و عقب بردن زیرنویس را هم به شما ارائه می کند.

به لطف این ابزار، تمرکز روی دیالوگ یا سکانس خاصی از یک فیلم به کار بسیار ساده ای بدل می شود. مثلا می توانید برای یادگیری اصطلاحات یک سکانس هم سرعت پخش را پایین بیاورید، هم صدا را تیز تر کنید و هم سکانس مد نظرتان را بارها و بارها به جلو و عقب ببرید. نکته خوب این که امکان اضافه کردن کلمات انگلیسی به فلش کارت را هم دارید که البته برای دسترسی به آن نیازمند نصب یک ابزار جداگانه خواهید بود.

لینگوا پلیر درست مثل VLC از ژست های حرکتی هم پشتیبانی خوبی به عمل می آورد. بنابراین برای جلو و عقب بردن صحنه یا تنظیم روشنایی و صدا در این اپ احتیاجی به فشردن دکمه ها ندارید و با چند سوایپ ساده به بالا و پایین و چپ و راست می توانید همین کارها را انجام بدهید.

یکی از قابلیت های خوب دیگر لینگوا پلیر هم پشتیبانی آن از حالت تصویر در تصویر است. به لطف این ویژگی می توانید ویدیوی در حال پخش را به شکل یک پنجره پاپ آپ درآورده و همه جای سیستم عامل با خود به همراه داشته باشید. ضمنا پخش مستقیم ویدیو از URL (درست مثل وی ال سی) را نیز در اختیار دارید.

همچنین این اپلیکیشن اگر چه به طور اختصاصی برای پخش ویدیو توسعه داده شده، اما روی آن به عنوان یک موزیک پلیر ساده هم می توانید حساب باز کنید. با تمام این اوصاف، لینگوا پلیر چه در نقش یک مدیا پلیر و چه وسیله ای برای ارتقای مهارت های زبان می تواند اپلیکیشن فوق العاده مفیدی باشد.

برای دانلود و استفاده از این اپ نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید و از تمام امکاناتش می توانید به رایگان استفاده کنید. هر چند که با شرایط فعلی ناچارید که با تبلیغات پاپ آپ اپلیکیشن کنار بیایید که گاهی واقعا آزاردهنده می شوند.

اما اگر از مشکل تبلیغات فاکتور بگیریم، لینگوا پلیر در مجموع می تواند هم مدیا پلیر خوب و قابل اطمینانی در موبایل های اندرویدی شما باشد و هم برای زبان‌آموزی مفید و کارآمد ظاهر بشود. این اپلیکیشن را می توانید همین حالا از کافه بازار دانلود نمایید.

دانلود از کافه بازار 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • thelastofus
    thelastofus | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    دمش گرم

مطالب پیشنهادی