ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

5 ترکیب برتر در فیفا 18

هر ساله تمام کاربران سری فیفا، برای رسیدن به ترکیبی مطمئن برای بازی کردن در مقابل یک رقیب قدرتمند، تلاش می کنند. چینش ترکیب، همانند اهمیت بالای خود در فوتبال واقعی، در سری فیفا نیز ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

هر ساله تمام کاربران سری فیفا، برای رسیدن به ترکیبی مطمئن برای بازی کردن در مقابل یک رقیب قدرتمند، تلاش می کنند. چینش ترکیب، همانند اهمیت بالای خود در فوتبال واقعی، در سری فیفا نیز از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار بوده و در پیروزی شما در طول بازی ها، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

با 25 حالت از پیش تعین شده و بی نهایت امکانات موجود برای شخصیت سازی ترکیب تیم انتخابی توسط شما، فیفا 18 راه های تاکتیکی فراوانی را برای پیروزی مقابل شما قرار می دهد.

چینش ترکیب ها، با توجه به مهره و تیمی که در اختیار دارید، تغییر خواهد کرد اما در مجموع چند روش برای بهبود عملکرد تیم شما در این بخش وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

5-2-1-2

این چینش ترکیب، شرایط مناسبی را برای شما در دفاع و حمله پدید می آورد. البته برای موفقیت در استفاده از این چینش، نیاز به به مهره های خوب در اکثر پست ها دارید.

سه دفاع وسط که دو نفر از آن ها نقش دفاع آخر را ایفا می کنند، نقش بسزایی در جلوگیری از موقعیت هایی نظیر تک به تک و یا جا ماندن دفاع ها خواهد شد. همچنین دو دفاع کناری نیز به دلیل عدم وجود هافبک های کناری، در حمله های تیم شما شرکت خواهند کرد و به همین دلیل و به خاط رفت و برگشت های زیادی وشرکت در دفاع و حمله، نیاز به سرعت بالا و استقامت خوبی دارند.

وجود دو هافبک میانی قدرتمند نیز باعث خواهد شد تا توپ ها در دفاع و حمله با سرعت بالایی انجام شود. همچنین یک هافبک تهاجی با قابلیت دربیلینگ و سرعت بالا، این ترکیب را کامل خواهد کرد.

هافبک تهاجمی با مشخصات ذکر شده، توپ را در پشت محوطه جریمه حریف از هافبک های میانی دریافت کرده و با مهارت خود، به شخصه برای حمله مستقیم و یا رساندن توپ به مهاجمین، تلاش می کند.

این روش بازی بیشتر برای افرادی مناسب است که علاقه زیادی برای بازی با سیستم ضد حمله دارند. در صورتی که حریف قدرتمندی از نظر تهاجمی در روبروی شما قرار گرفته است، این چینش، انتخاب خوبی برای شما بشمار می رود.

  • رئال مادرید و  چلسی، بهترین گزینه برای این چینش هستند.
  • بهتر است تا برای گرفتن بهترین نتیجه با این ترکیب، به صورت دستی اقدام کنید.

4-2-3-1 عریض

این سیستم بازی، در صورت استفاده از تیم های قدرتمند، یکی از کارآمد ترین چینش ها برای پیروزی در بازی های سخت به شمار می رود. به دلیل تک مهاجمه بودن این چینش، به یک هافبک تهاجمی با قابلیت های فیزیکی و سرعتی بالایی نیاز خواهید داشت که جدا از توانایی گرفتن توپ از مدافعان حریف، توانایی رساندن توپ به تنها مهاجم نوک تیم را داشته باشد.

هافبک های دفاعی حاضر در این ترکیب نیز به صورت لایه دفاع برای دریافت توپ از خط میانی حریف، کاربرد دارند. این دو هافبک، حمله تیم مقابل را در همان منطقه میانی از بین برده و توپ را به هافبک های کناری یا هافبک تهاجمی که در پشت مهاجمان ایفا نقش می کند، می رسانند.

در این ترکیب بهتر است تا جای ممکن، از انتقال هافبک های دفاعی به بخش دفاعی سیستم حریف خودداری کنید. در صورت انجام این اتفاق و عدم وجود سرعت کافی در خط میانی شما، فضای فوق العاده زیادی برای بهره برداری تیم حریف به وجود خواهد آمد.

با توجه به این نکته که از تمامی سمت های موجود برای مهاجم نوک توپ ارسال می شود، بازیکن این پست جدا از قابلیت دریافت بالای توپ ها، باید مهارت خاصی در تمام کنندگی ضربات نیز داشته باشد.

  • این ترکیب برای تیم هایی که در ابتدای بخش مربیگری با ضعف در سیستم دفاعی روبرو هستند نیز گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود.
  • این روش برای حفظ نتیجه بسیار کارآمد است.
  • بازیکنان در این سیستم با توجه به فعالیت کمتر، دیر خسته خواهند شد و این موضوع در اواخر بازی به نفع شما خواهد بود.

4-3-3

چینش های متفاوتی از سیستم چهار-سه-سه در فیفا 18 حضور دارند که نمونه holding آن، بهترین کارایی را در این بازی از خود نشان می دهد. این سیستم با وجود دو وینگر سرعتی، حملات سریع و ضربتی زیادی را برای شما فراهم خواهد کرد. همچنین یک هافبک دفاعی نیز در نیمه زمین خودی حضور داشته که ضعف های دفاعی شما را به خوبی پوشش خواهد داد.

به دلیل عدم وجود هافبک تهاجمی، شما به دفاع های کناری سرعتی و هافبک های میانی با دقت بالا نیاز دارید تا توپ را به راحتی به وینگر ها برسانند. استفاده مکرر از حملاتی که از جناحین و با استفاده از دفاع های کناری آغاز می شود، راه حل خوبی برای گلزنی در این نوع چینش است.

همچنین سیستم چهار.سه.سه هجومی نیز در صورت داشتن مهره های دفاعی مناسب، برای شما در صورت داشتن مراحل بالا در قطع توپ حریف، گزینه مناسبی خواهد بود.

در این سیستم، یک هافبک تهاجمی در جلوی هافبک های میانی به ترکیب شما اضافه شده که کار شما را در رساندن توپ به مهاجم و وینگرها، راحت تر خواهد کرد.

  • هافبک دفاعی شما باید از قابلیت تخریب توپ بالایی بهره ببرد
  • این ترکیب برای تیم هایی با وینگرهای سرعتی مانند بایرن مونیخ، منچستر سیتی و ناپولی پیشنهاد می شود.

3-5-2

این چینش، از جمله ترکیب هایی محسوب می شد که جای خود را در فوتبال مدرن از دست داده بود. چندسالی می شود که تئوریسین هایی مانند آنتونی کونته و ژوزه مورینیو، استفاده های مناسبی از این نوع چینش کرده اند که منجر به نتیجه گیری مناسب تیم های این مربیان شده است.

حال، این روش که به عنوان یک چینش دفاعی شناخته می شود، جای زیادی بین علاقه مندان سری فیفا و به خصوص فیفا 18 پیدا کرده است. دو هافبک دفاعی و سه دفاع کناری، به خوبی شما را در زمینه دفاع وسط بیمه خواهند کرد.

حضور پرتعداد بازیکن محوطه جریمه شما و جلوی آن، زمینه را برای حمله های تیم حریف با استفاده از هافبک های تهاجمی میانی از بین می رود. البته بهتر است تا دفاع و حتی هافبک های کنار شما، از سرعت بالایی برای شرکت در دفاع و جبران ضعف نبود دفاع کناری در این سیستم، بهره ببرند.

در بخش حمله نیز، یکی از هافبک های دفاعی که خصوصیت تهاجمی قدرت مندی نیز دارد (پاول پوگبا در منچستر یونایتد)، وظیفه انتقال توپ به وینگر ها و هافبک تهاجمی شما را بر عهده خواهد کرد.

در صورت موفقیت در انتقال توپ به هافبک های کناری خلاق خود یا هافبک میانی هجومی، تیم شما از یک حمله با تعداد زیادی بازیکن بهره خواهد برد که در صورت مهارت شما در زدن ضربات و کشیدن سانتر، در نهایت به زدن گل های زیادی منجر خواهد شد.

  • این سیستم برای بازی در مقابل تیم هایی با محوریت هافبک تهاجمی مانند منچستر سیتی و آرسنال، گزینه مناسبی به شمار می رود.
  • منچستر یونایتد و بارسلونا، تیم های خوبی برای استفاده از این ترکیب هستند.
  • بهتر است تا در این ترکیب، یکی از هافبک های دفاعی شما، مهارت های مناسبی در حمله برای شرکت در ضد حملات نیز داشته باشد.

4-1-2-1-2

این نوع چینش به نوعی متعادل ترین سیستم ترکیب چینی در فیفا 18 به شمار می رود. شما تقریباً در تمام نقاط زمین حضور داشته و بر تمامی نواحی آن، کنترل کافی خواهید داشت.

به دلیل پخش شدن بازیکنان در سرتاسر زمین، این ترکیب روش خوبی برای پخش توپ و استفاده از شکاف های تیم حریف و اشتباهات تیم مقابل در پاسکاری محسوب می شود.

شما با توجه به موقعیت بازی، در این ترکیب، می توانید توپ را از طریق هافبک میانی قدرتمند به گوشه ها و یا مهاجمین رسانده و یا حتی برای حفظ نتیجه، توپ را در زمین خودی به گردش در بیاورید.

این روش نیاز به دقت بالای شما در پاسکاری داشته و بهتر است تا برای حفظ نظم ترکیب، از جا به جا کردن محل بازی بازیکنان، تا حد زیادی خودداری کنید. هافبک دفاعی و هجومی حاضر در این ترکیب، به نوعی موتور تیم شما بوده و نیاز به مهارت بالایی در پخش توپ و حتی بلوکه کردن توپ تیم رقیب دارند.

  • باشگاه هایی مانند بارسلونا و منچستر سیتی گزینه مناسبی برای استفاده از این ترکیب محسوب می شوند.
  • در صورت مبتدی بودن، این ترکیب، روش مناسبی برای یادگیری بازی فیفا 18 است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Mohammad17fl
    Mohammad17fl | ۲۰ آبان ۱۳۹۶

    2 5 3 واقعا چینش خیلی خوبیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی