ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

آیا South Park: Phone Destroyer بهترین رقیب کنونی کلش رویال است؟

South Park از معدود فیلم/سریال هایی بود که توانست در صنعت بازی های ویدیویی خوش بدرخشد و طبیعتا خبر ساخت نسخه موبایل این مجموعه آن هم با خالقین اصلی کارتون می توانست هر بازیکنی را ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

South Park از معدود فیلم/سریال هایی بود که توانست در صنعت بازی های ویدیویی خوش بدرخشد و طبیعتا خبر ساخت نسخه موبایل این مجموعه آن هم با خالقین اصلی کارتون می توانست هر بازیکنی را به وجد بیاورد؛ شنیدن شوخی های همیشگی دنیای پارک جنوبی حالا روی اسمارت فون ها، چه کسی بدش می آید؟

هم اکنون فصل بیست و یکم کارتون South Park در حال پخش شدن است

اما Phone Destroyer تازه زمانی غوغایش را آغاز کرد که یکی از وب سایت های معروف حوزه بازی های موبایل در پیش نمایشی آن را «قاتل کلش رویال» خواند. کم کم بازیکن های بیشتری به سمت بازی جذب شدند و خیلی های دیگر هم که نمی توانستند ساخته یوبی سافت را انجام دهند، با دور زدن قوانین سعی کردند South Park را تجربه کنند.

Phone Destroyer به یکی از پر سر و صداترین اپلیکیشن امسال تبدیل شد و خیلی ها در انتظار عرضه جهانی آن نشستند. هفته گذشته، بالاخره کاربران توانستند کنترل شخصیت های دنیای پارک جنوبی را به دست گرفته و خودشان به فرضیه پیرامون Phone Destroyer پاسخ دهند؛ آیا بازی بهترین رقیب کنونی کلش رویال است؟

پیش از اینکه خود ما هم موضعمان نسبت به این سوال را مشخص کنیم، بیایید ابتدا نگاهی به ساخته جدید یوبی سافت روی تلفن های هوشمند بیاندازیم. Phone Destroyer روایت گر تقابل بین کابوی ها و سرخپوست ها هست. در واقع روزی بچه های دنیای South Park جمع می شوند و تصمیم می گیرند تا با هم بازی را انجام دهند.

South Park: Phone Destroyer عنوانی آنلاین بوده و برای تجربه آن نیازمند نرم افزار تغییر آی پی نیستید.

در این بین یکی از شخصیت های اصلی سریال یعنی Cartman در لباس کلانتر وارد شده و بازی «کابوها در برابر سرخپوست ها» را با یک بچه جدید که ایفای نقشش به عهده بازیکن است پیشنهاد می دهد. بنابراین حالا بچه ها در دو تیم در نقش های مختلف باید با یکدیگر مبارزه کنند.

مهمترین ویژگی دنیای پارک جنوبی از همان ابتدا در Phone Destroyer خودش را نشان دهد؛ شوخی ها واقعا عالی کار شده اند و با وجود حضور صداپیشگان حرفه ای به راحتی می توانند لبخند را به لبان بازیکن ها بنشانند. در واقع Phone Destroyer بیش از آنکه یک بازی باشید، شبیه به اپیزودی جدید از کارتون South Park به حساب می آید.

همه چیز به منبع اصلی وفادار است. از سبک گرافیکی بازی و تیکه های خنده دار کاراکترها به هم بگیرید تا داستانی که شاید ساده باشد ولی همچنان المان های دنیای South Park لا به لایش دیده می شود؛ انتخاب درجه سنی +17 و حضور خالق سریال در روند ساخت بازی باعث شده تا Phone Destroyer یکی از بهترین اقتباس ها از این کارتون باشد.

برای هر مسابقه می توانید از بین کارت هایتان، 12 عدد را انتخاب کنید.

سازنده از هر راهی سعی کرده تا بازیکن را بخنداند و در بیشتر وقت ها موفق می شود. به گونه ای که با وجود جذابیت های حالت چند نفره، اگر از ما بپرسید که بهترین قسمت Phone Destroyer کجاست بخش کمپین را نام خواهیم برد. سازنده با شخصیت های گوناگون و از همه مهم تر شوخی های زیبا جذابیت این قسمت را تا لحظه پایانی نگه دارد.

شوخی های فراوان مهمترین دلیل تجربه South Park: Phone Destroyer هستند

بازی نزدیک به 80 کاراکتر [در قالب کارت ها] داشته و هر کدام به چند کلاس مختلف تقسیم می شوند؛ بعضی ها نزدیک زن هستند، تعدادی تانک بوده و با دسته ای از آن ها می توانید از دور دشمنان را هدف قرار بدهید. کارت ها هم به خوبی بین تمام گروه ها پخش شده اند و از این لحاظ برای هیچکدام از کلاس ها کمبودی احساس نخواهید کرد.

وارد زمین مسابقه که شدید، در پایین صفحه یک نوار انرژی وجود دارد که با سرعت کمتری نسبت به کلش رویال پر شده و هر کارت نیز دارای انرژی مختص خودش است. بنابراین باید بدانید که هنگام نبرد و بسته به کارت های حریف از کدام شخصیت استفاده کنید.

اما برخلاف کلش رویال، زمین مبارزه از محیطی یک دست تشکیل شده و از لاین های مختلف خبری نیست. بنابراین شخصیت هایتان را می توانید هر جایی که خواستید [البته در زمین خودتان] بگذارید. جدا از اینکه بعضی از کاراکترا دارای قدرت های خاصی بوده و با پر شدن نوار قدرت شان قابلیت فعال سازی آن ها را دارید.

پیش از ورود به بازی باید شخصیت خود را بسازید. او در ادامه نیز قابل شخصی سازی شدن است.

در بخش PVP [بازیکن در برابر بازیکن] بازی به گیمرها سه دقیقه وقت داده و کسی که بتواند شخصیت اصلی حریف رو به رویی را بکشد نابود می شود. به عبارت دیگر کاراکتر اصلی هر بازیکن حکم همانند تاور نهایی بازی های مشابه را دارد و بنابراین وظیفه دارید تا آن را از بین ببرید.

در قسمت کمپین نیز مهمترین وظیفه تان کشتن کارت های حریف است. تنها با این تفاوت که دوربین ثابت نبوده و شخصیت اصلی همانند بازی های Side Scrolling به سمت جلو [شما کنترلی روی او یا بقیه کاراکترها ندارید] حرکت می کند.

یکی از بزرگترین نقطه ضعف های Phone Destroyer بعد از چند مبارزه خودش را نشان می دهد؛ نبردها استراتژی کافی را ندارند. یعنی پیروزی بیش از آنکه به مهارت های بازیکن در جایگذاری کارت ها و انتخاب آن ها در هنگام مبارزات وابسته باشد وابسته لول شخصیت ها است.

در لحظه نمی توانید از یک کارت دو بار استفاده کنید. باید دست نگه دارید شخصیتی که در زمین دارید بمیرد تا دوباره قابلیت استفاده از آن را در مبارزه پیدا نمایید.

البته اشتباه برداشت نکنید، همچنان استراتژی های نقش مهمی را ایفا می کنند ولی نباید انتظار عنوانی همانند کلش رویال را در این بخش داشته باشیم. بازی سر راست تر از ساخته سوپرسل بوده و بیشتر به بخش «فوتبال» این بازی شباهت دارد؛ شلوغ به همراه ریتم سریع که اگر حواس تان پرت شود ممکن است قافله را ببازید.

اهمیت کم استراتژی در مبارزات بزرگترین نقطه ضعف ساخته جدید یوبی سافت است

این مسئله هم بیشتر به خاطر تفاوت های کم بعضی شخصیت ها و یک دست بودن زمین است که البته با توجه به مکانیزم های گیم پلی می توان تا حدودی از آن چشم پوشی کرد. Phone Destroyer یک بازی سر راست تر بوده و نمی خواهد به اندازه کلش رویال یا بقیه بازی ها استراتژی محور باشد.

ولی تازه زمانی مشکلات این بخش بازی را میبینید که با پرداخت های درون برنامه ای عجیب آن آشنا می شوید. خود Phone Destroyer هم ابایی از اینکه پیرامون این قسمت شوخی کند ندارد اما مشکل اصلی پرداخت ها، بر هم زدن تعادل گیم پلی است.

بازی دارای سیستم Matchmaking مناسبی نبوده و امکان دارد بازیکنی با لول بالاترش به راحتی از پا درتان بیاورد. نکته منفی اینجاست که با توجه به گزارشات، بعضی کاربران اصلا نتوانستند بخش PVP را تجربه کنند. چون بازی نمی تواند حریف پیدا کند.

با وجود اینکه از عرضه بازی نزدیک به یک هفته می گذرد ولی بیش از یک میلیون نفر تاکنون این عنوان را دانلود کرده اند.

انگار مشکلات سرورهای بازی های اخیر یوبی سافت راه شان را به Phone Destroyer هم باز کرده اند و این مسئله در کنار باگ های موجود می تواند تاثیر منفی روی تجربه کاربر بگذارد. عجیب اینجاست که بازی چند ماه در مرحله بتا به سر می برد و تعدادی از این مشکلات در فاصله زمانی بین عرضه نسخه آزمایشی و ورژن نهایی می توانستند برطرف شوند.

با این تفاسیر، بیایید سوال تیتر را دوباره بپرسیم: آیا بازی بهترین رقیب کنونی کلش رویال است؟ نه، بازی اصلا رقیبی برای ساخته سوپرسل به حساب نمی آید. Phone Destroyer و کلش رویال هر دو یک راه متفاوت را طی کرده اند. اگر خواهان عنوانی استراتژی محورتر و در عین حال ساده هستید، کلش رویال همچنان در سبکش بهترین است.

اما در صورتی که بازی سر راست تری از از این سبک با چاشنی طنز و وجود یک بخش تک نفره جذاب می خواهید، Phone Destroyer یکی از بهترین عناوین کنونی بازار به حساب می آید. عنوانی که اگر تمام ویژگی های مثبتش را کنار بگذاریم و فقط شوخی هایش را نگه داریم، باز ارزش بازی کردن را دارد.

دانلود از اپ استور - دانلود از گوگل پلی - دانلود از وب سایت Revdl - دانلود از مارکت Apkpure

در بخش اپلیکیشن های دیجیاتو بخوانید:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • hosss021
    hosss021 | ۲۴ آبان ۱۳۹۶

    خوبی کلش رویال اینه که گوشی تو حالت افقی میتونی بازی کنی .
    ولی این نه حتما باید با یک دست نگه داری و با دست دیگه بازی کنی
    کاش اینم افقی بود بازیش حداقل یه تستی میزدم !

  • حسن اصفهانی
    حسن اصفهانی | ۲۴ آبان ۱۳۹۶

    یک مسئله داره وقتی دانلود میشه برای بار اول که میخوایم واردش بشیم نمیذاره وارد بشیم حتما باید از گوگل پلی دانلود بشه و با وی پی ان، و بازی در بخش PvP هم فقط با وی پی ان کار میکنه

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۳ آبان ۱۳۹۶

    قابل مقایسه با کلش رویال نیست،استراتژی ها و حساسیت هایی ک کلش رویال داره خیلی لذت بخشه،خیلی از موارد اگه حواست نباشه و فقط یک تایل کارت رو اینور یا اونور بندازی ممکنه نتیجه بازی عوض بشه،همچنین دک های متا ک تاپ پلیر ها معرفی میکنن از بخش های جذاب بازیه.در کل کلش رویال بهترین بازی موبایله به نظرم.

    • جانی سینز علیه کریتوس
      جانی سینز علیه کریتوس | ۲۴ آبان ۱۳۹۶

      بهترین بازی موبایل؟???

  • سروش
    سروش | ۲۳ آبان ۱۳۹۶

    قطعا توان برابری با رویال رو نداره ولی خب میتونی بازی خوبی باشه

  • Farzad FJ
    Farzad FJ | ۲۳ آبان ۱۳۹۶

    برا من دانلود نمیشه

مطالب پیشنهادی