ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شاید در آینده مشکل انعکاس نور نمایشگر موبایل ها برای همیشه رفع شود

شیشه های روی نمایشگر موبایل ها و تبلت ها که به منظور محافظت از نمایشگر در مقابل شکستن یا آلودگی تعبیه می شوند همواره یک مشکل عمده داشته اند: انعکاس نور. این مسئله موجب می ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

شیشه های روی نمایشگر موبایل ها و تبلت ها که به منظور محافظت از نمایشگر در مقابل شکستن یا آلودگی تعبیه می شوند همواره یک مشکل عمده داشته اند: انعکاس نور. این مسئله موجب می شود خوانایی نمایشگر زیر نور مستقیم خورشید مشکل یا حتی غیر ممکن باشد. یکی از راهکارها برای حل این مشکل، نصب محافظ صفحه های مات است که انعکاس نور را به میزان زیادی کاهش می دهند ولی زیبایی موبایل یا تبلت را نیز تحت تأثیر منفی قرار می دهند.

به لطف لایه جدید میزان انتقال نور مرئی در تابش مزاحم 70 درجه بیش از 90 درصد است

برای رفع این معضل، به تازگی گروهی از محققان لایه ویژه ای را توسعه داده اند که از مخروط هایی در سایز نانو و از جنس کوپلیمر تشکیل شده و می تواند به میزان چشمگیری میزان خوانایی نمایشگر در نور شدید را افزایش دهد. این محققان در آزمایش های خود دریافتند در شیشه جدید، میانگین انتقال نور مرئی از نمایشگر حتی در زاویه تابش مزاحم 70 درجه نیز همچنان به میزان بیش از 90 درصد است؛ در حالی که این مقدار برای شیشه معمولی کمی بیش از 70 درصد است.

گفتنی است پیش از این هم تلاش هایی برای ساخت لایه های ضد انعکاس صورت گرفته بود. ولی این اولین بار است که لایه مذکور بر اساس ساختار نانو و برای استفاده تجاری توسعه داده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • smartfartak
    smartfartak | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

    اینترنت اشیا یک انقلاب در تکنولوژی است
    http://smartfartak.ir/%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-smart-home/%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%A7-iot/

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۳ آبان ۱۳۹۶

    خدا بيامرزه نوكيا كلير بلك رو

مطالب پیشنهادی