ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

روسیه با کمک تصاویر یک بازی ویدیویی آمریکا را به همکاری با داعش متهم کرد

وزارت دفاع روسیه به تازگی تصاویری را منتشر کرده که در آن، نیروهایی آمریکایی از عقب نشینی گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام، معروف به داعش، پشتیبانی می کنند. نکته جالب مربوط به این ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

وزارت دفاع روسیه به تازگی تصاویری را منتشر کرده که در آن، نیروهایی آمریکایی از عقب نشینی گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام، معروف به داعش، پشتیبانی می کنند.

نکته جالب مربوط به این تصاویر، زمانی آشکار می شود که متوجه می شویم این عکس ها، تصاویر واقعی نبوده و به یک بازی ویدیویی مربوط هستند. تصاویر منتشر شده از وزارت دفاع روسیه، در اصل مربوط به بازی AC-130 Gunship بوده که توسط سازنده این عنوان کوچک، در یوتیوب، آپلود شده بودند. این خبر، بازتاب فروانی در خبرگزاری های مهم سرتاسر دنیا داشته و بسیاری از خبرنگاران، روسیه را به علت تلاش برای انتشار اخبار جعلی، محکوم کرده اند.

البته این اولین باری نیست که روسیه در رابطه با بازی های ویدیویی، دچار اشتباه می شود. چند سال پیش و در موردی که حساسیت کمتری نسبت به اتفاقات اخیر داشت، روسیه گزارشی از سربازان حاضر در آفریقا را بر اساس بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain منتشر کرد.

البته این اولین باری نیست که کشورها در رابطه با استفاده از تصاویر مربوط به بازی های ویدیویی در اخبار خود، اشتباه می کنند. در سال 2013 میلادی، یک کانال در کشور دانمارک برای نشان دادن تصاویری از بازی اساسینز کرید در گزارشی مربوط به کشور سوریه، از بینندگان خود عذرخواهی کرد.

چندی پیش نیز، شبکه ای تی وی در انگلستان، ویدیویی از بازی ARMA 2 را به عنوان یک صحنه واقعی از حمله به لیبی به تماشاگران خود نشان داد. بی بی سی نیز در هنگام اشاره به شورای امنیت سازمان ملل متحد، به اشتباه لوگوی مربوط به فرمانده فضایی سازمان ملل را که مرتبط به سری هیلو است، به نمایش در آورد.

البته هیچ نشانه ای در گزارش های بالا وجود ندارد که نشان از استفاده عمد این شبکه ها از تصاویر مربوط به بازی های ویدیویی برای ساخت اخبار جعلی باشد. قضاوت شما چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • سینگ ناگارا
    سینگ ناگارا | ۳۰ آبان ۱۳۹۶

    از دیجیاتو تفاضا دارم جای چسبیدن به مسائل سیاسی به فعالیت در حوزه خودش یعنی تکنولوژی و دیجیتال و فناوری بپردازه نه مسائل سیاسی، در غیر این صوریت به جای دیجیاتو باید اسمشو بذارن سیسیاتو، توجحی هم داشته باشید‌مردم روس یه شیطنتی کردن دولت هم باور کرده، این بده پوز دولت کشوری مثل آمریکا رو به خاک بمالن؟ خدایی از شما بعیده، روسیه کشور دوست هست، یکم به مطالبی که میذارید دقت کنید. موفق موید باشید.

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۲۷ آبان ۱۳۹۶

    تجربه تاریخی نشان میدهد:
    ۱.آمریکا حمله نظامی و اقتصادی میکند و کار آن کشور را تمام میکند. مثلا حمله به ویتنام یا عراق یا کره شمالی.
    ۲.انگلیس دین را توسط مبلغین دینی همان دین دستکاری میکند و کار کشور را تمام میکند. مثلا دیگه نداره، خودمون داریم میبینیم.
    ۳.روسیه نیروی نظامی جدیدی در آن کشور بوجود میآورد و کار آن کشور را تمام میکند. مثلا طالبان، نیروی نظامی جدید توی ایران و ...

    پس طبق تاریخ و تجربه آن، داعش هم توسط روسها پایگذاری شده، مگر خلاف آن ثابت شود.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی