ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موقعیت کاربران اندروید حتی در زمان خاموش بودن GPS هم به گوگل ارسال می شود

یکی از مسائلی که در دنیای تلفن های هوشمند همواره جای نگرانی بوده، موضوع حریم خصوصی است که در این رابطه هر روز اخبار جدیدی مبنی بر دسترسی بدون اجازه شرکت های مختلف به اطلاعات ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

یکی از مسائلی که در دنیای تلفن های هوشمند همواره جای نگرانی بوده، موضوع حریم خصوصی است که در این رابطه هر روز اخبار جدیدی مبنی بر دسترسی بدون اجازه شرکت های مختلف به اطلاعات کاربران منتشر می شود.

پاک کردن اپلیکیشن ها و خارج کردن سیم کارت هم از تشخیص موقعیت مکانی جلوگیری نخواهد کرد

حال بر اساس تحقیقات نشریه آنلاین «Quartz» مشخص شده که موبایل های اندرویدی حتی در صورت غیر فعال کردن سرویس Location یا GPS، باز هم موقعیت مکانی کاربر را تشخیص داده و آن را به سرورهای گوگل ارسال می کنند. طی پژوهش مورد بحث، تمام اپلیکیشن های شخص ثالث از موبایل های مورد آزمایش پاک شد و دستگاه ها حتی بدون سیم کارت، اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی کاربران را جمع آوری کرده و در زمان اتصال به اینترنت، به گوگل ارسال نمودند.

البته یکی از سخنگویان گوگل اظهار داشته آدرس های جمع آوری شده توسط موبایل های اندرویدی (که از دکل های مخابراتی به دست می آیند)، برای مدیریت برخی خدمات و پیام های جمعی کاربرد داشته و کمپانی هیچگاه این اطلاعات را ذخیره نکرده و یا به صورت انفرادی مورد استفاده قرار نداده است.

گفتنی است بسیاری از اپلیکیشن های اندرویدی اطلاعات مربوط به موقعیت کاربران را ذخیره کرده، و حتی بعضی از آنها بدون مجوز دسترسی به موقعیت مکانی کار نخواهند کرد که این موضوع موجب نارضایتی بسیاری از کاربران و افزایش نگرانی ها در زمینه حریم خصوصی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • M.m.
    M.m. | ۲ آذر ۱۳۹۶

    ببخشید، بدون سیم کارت هم اطلاعات مکان تان قابل ردیابی و ارسال است، بوسیله دکل های مخابرات که گوشی تان بهشون وصل می شود، با سیم کارت یا بدون سیم کارت.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی