ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نمایندگی رسمی هاوال به گروه بهمن رسید؛ از 80 تا 200 میلیون تومان

با شروع به کار نمایشگاه خودروی تهران، به نظر می رسد گروه بهمن این بار قصد دارد تا شانسش را با برند هاوال امتحان کند.در اواسط بهمن امسال بود که مدل H2 هاوال با نشان ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۵ آذر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

با شروع به کار نمایشگاه خودروی تهران، به نظر می رسد گروه بهمن این بار قصد دارد تا شانسش را با برند هاوال امتحان کند.در اواسط بهمن امسال بود که مدل H2 هاوال با نشان گروه بهمن در اتوبان مدرس تهران دیده شد.

هاوال که فعالیتش به ساخت خودروهای شاسی بلند با کیفیت محدود می شود از زیرشاخه های برند گریت وال چین است.

H2 ارزان ترین و کوچکترین شاسی بلند تولیدی کمپانی هاوال است که برای نخستین بار، در ماه آوریل سال 2014 میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد و گروه بهمن قصد دارد تا آن را به صورت مونتاژی در کنار برادر بزرگترش، هاوال H6، در بازار ایران عرضه کند.

نمای ظاهری خودرو ساده و محافظه کارانه از کار درآمده، ولی بکارگیری المان های مناسب در مجموع ظاهری مقبول تشکیل داده اند. همانند تمام محصولات برند هاوال کیفیت مونتاژ H2، چه در خارج و چه در داخل کابین مثال زدنی و یک سر و گردن از رقبایی مثل تیگو 5 و جک S5 بالاتر است.

طراحی کابین اما فوق العاده بهتر از خارج است. کیفیت مواد بکار رفته واقعا خوب بوده و استفاده از ترکیبات مختلف در ساخت داشبورد و رودری ها کابین را به شدت از خسته کننده بودن دور می کنند. در بحث امکانات هاوال اصلا خساست به خرج نداده؛ سامانه هوشمند ورود بدون کلید و دکمه استارت،صندلی های چرمی راحت، شش کیسه هوا، ترمز اضطراری، سنسور باد لاستیک، دوربین عقب، فرمان برقی، سانروف، مانیتور، سنسور نور، تهویه اتوماتیک دوگانه و ... از امکانات این خودرو هستند.

پیشرانه توربوی این خودرو با خروجی 140 اسب بخار و 202 نیوتون متر گشتاور توان مناسب درخور نوع کاربری این خودرو را توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می کند. لازم به ذکر است نمونه تدارک دیده شده برای بازار ایران به صورت تک دیفرانسیل عرضه خواهد شد.

قیمت H2 بطور دقیق اعلام نشده اما انتظار می رود در محدوده 80 الی 90 میلیون تومان روانه بازار شود.

خودروی دیگر هاوال H6 است که در سایت کمپانی در دو نسخه عرضه می شود؛ نسخه اسپرت و کوپه. با وجود تشابه اسمی این دو مدل از لحاظ طراحی ظاهری در داخل و خارج کاملا متفاوتند. به تازگی نسل جدید H6 نیز معرفی شده که از ظاهری فراتر از انتظار بهره می برد.

این شاسی بلند زیبا از یک موتور 2 لیتری توربو با 195 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به چرخ ها ارسال می شود.

بی تردید یکی از نقاط قوت H6 لیست بلند بالای امکانات و تجهیزات آنست که می تواند آن را در جایگاهی فراتر از رقبا قرار دهد. سقف پانورامیک، سیستم مسیریابی، تعویض دنده از روی فرمان، نمایشگر 12.3 اینچی و سیستم صوتی با کیفیت تنها برخی از مهمترین موارد در این زمینه هستند.

بر اساس گمانه زنی ها هاوال H6 در بازه قیمتی 120 الی 130 میلیون تومان به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید.

اما بی شک بحث برانگیزترین نماینده هاوال، شاسی بلند قدرتمند و مجهز H9 است. این خودرو به یک موتور دو لیتری توربوشارژ مجهز شده که توانایی تولید حدود 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق یک گیربکس 8 سرعته خودکار به هر چهار چرخ ارسال می شود که همین مساله باعث شده H9 در مسیرهای آفرود نیز توانایی مناسبی داشته باشد.

در کابین این مدل توجه ویژه ای به جزییات شده و چینی ها سعی کرده اند با انتخاب مواد اولیه مرغوب و استفاده بهینه از فضا، محیطی جادار و نسبتا لوکس برای سرنشینان فراهم کنند. لیست تجهیزات و امکانات این مدل نیز بسیار بلند بالا بوده و در آن مواردی مثل 6 ایربگ (جلو، جانبی و پرده ای)، سیستم تهویه مطبوع خودکار سه کاناله، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، صفحه کیلومتر کاملا دیجیتال، کامپیوتر سفری هفت اینچی، صفحه کیلومتر کاملا دیجیتال، دوربین 360 درجه، فرمان با کنترل کننده های مختلف، تعویض دنده از روی فرمان و سیستم باز شدن خودکار درب ها بعد از تصادف دیده می شوند.

اما نکته عجیب اینکه طبق شنیده ها، برای هاوال H9  قیمتی نزدیک به 200 میلیون تومان تعیین شده که در صورت قطعی شدن یک رکورد محسوب خواهد شد.

در ادامه می توانید تصاویری از مدل های مختلف هاوال را که امروز در نمایشگاه تهران رونمایی شدند، مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • oldboy
    oldboy | ۶ آذر ۱۳۹۶

    در مسابقه سامسونگ ثبت نام کنید و برنده جایزه نوت 8 بشین
    https://www.zoomit.ir/galaxy-note-8-campaign/?code=52A1BD11

  • H A M E D
    H A M E D | ۶ آذر ۱۳۹۶

    بدرد نخوره

  • مجید
    مجید | ۵ آذر ۱۳۹۶

    من که فعلا نظرم روی byd s7 هست!
    کارمانیا توی این بازه ی کوتاه هم خودش رو از لحاظ مشتری مداری ثابت کرده

  • darksider
    darksider | ۵ آذر ۱۳۹۶

    این هاوال ها ۳ سال پیش تو نمایشگله اصفهان هم بودن عینا همین مدل ها اما الان دوباره معرفی شدن؟؟

مطالب پیشنهادی