ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازگشت به‌کار 1800 نفر از پرسنل GLX؛ آیا ایرانی‌ها سخت افزار ایرانی می‌خواهند؟

در نشست امروز در اتاق بازرگانی، صنايع، معادن و کشاورزی تهران، وزیر ارتباطات، «محمدجواد آذری جهرمی» ضمن اشاره به ارزش 35 میلیارد تومانی بازار ارتباطات کشور از لزوم رشد و توسعه این صنعت خبر داد. او ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

در نشست امروز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، وزیر ارتباطات، «محمدجواد آذری جهرمی» ضمن اشاره به ارزش 35 میلیارد تومانی بازار ارتباطات کشور از لزوم رشد و توسعه این صنعت خبر داد. او معتقد است که توسعه در بخش موبایل رخ داده و بخش ثابت نیاز به توجه بیشتری دارد و باید تا آخر کار دولت دوازدهم یک توسعه 2.5 برابری صورت بگیرد. او همچنین در این جلسه گفت:

«در طول این صد روز دورانی که مسئولیت وزارت ارتباطات را بر عهده دارم، خبری خوشحال‌کننده تر از بازگشت به کار 1800 نفر از پرسنل شرکت GLX نشنیدم.»

اولین گام‌های توسعه‌ای که وزیر به آن اشاره دارد با حضور وی در استان خوزستان و پیشرفت شرکت GLX صورت گرفته و «جواد سعیدی»، رییس هیئت مدیره این شرکت نیز در گفتگو با دیجیاتو بازدید وزیر از این کارخانه را امری مثبت در رشد و توسعه این شرکت می‌داند:

تبلت‌های کودکان کاری مشترک از شرکت انارستان و جی‌‌ال‌ایکس است

«بسیاری از شرکت‌های مطرح دنیای سخت‌افزار امروزی، کارشان را از تولید نرم‌افزار شروع کردند و سپس به غول‌های ساخت سخت‌افزار تبدیل شدند. انارستان هم کار خودش را از تولیدمحتوای مختص کودکان شروع کرده و حال به مسئله تولیدسخت‌افزار رسیده که در این راه ما هم به کمک آنها آمده‌ایم تا با فناوری و تکنولوژی که داریم بتوانیم تبلت‌هایی را به سفارش آنها تولید و عرضه کنیم. صفر تا صد مونتاژ این قطعات در شرکت ما انجام می‌شود. آغاز این همکاری به پیش از بازدید وزیر ارتباطات از خط تولید ما بر می‌گردد که نزدیک به سه هزار دستگاه از سوی ما به انارستان داده شد و با حضور وزیر این قرارداد به صورت یکساله تمدید شد

جوانان کشور با پیشرفت صنعت تکنولوژی به سرکار می‌روند

او از پرنسلی که این شرکت در سال‌های 94 و 95 بنا به شرایط گوناگون از دست داد می‌گوید و معتقد است که بازگشت عده‌ای به کارخانه می‌تواند سرآغاز رسیدن Glx به سال‌های اوج فعالیتش باشد. سعیدی تعداد پرسنل این شرکت را در روزهای آغازین فعالیت آن 3000 نفر تخمین زد و تعداد کنونی را کمتر از 2000 نفر عنوان کرد:

«شرکت Glx به ساخت و تولید دستگاه‌های متنوعی از جمله موبایل، تبلت (اندروید و ویندوز)، ساعت هوشمند و حتی مودم‌های 3G و 4G مشغول است و هنوز هم از تمام پتانسیل و ظرفیت این شرکت استفاده نشده است. در طول سال‌ها فعالیت توانسته‌ایم نیروهای متخصصی از هند و چین داشته باشیم و آموزش‌های لازمه را از آنها ببینیم و حالا جوانان کشور ما مسلط به انواع امور خط تولیدی ما هستند.»

بازار الکترونیک می‌تواند مثل بازار لوازم خانگی توسط داخلی‌ها تولید و مورد مقبول مردم واقع شود

سعیدی معتقد است همانطور که ایرانیان توانسته‌اند از بازار لوازم خانگی ساخت داخلی استقبال کنند و آن را بپذیرند، بهتر است بازار حوزه تکنولوژی را حمایت کنند چرا که اقتصاد آینده کشور ما وابسته به این صنایع است و حضور جوانان در این صنعت می‌تواند اشتغالزایی مناسبی را با خود در پی داشته باشد:

«ضمن پیشرفت داخلی در این مسائل باعث می‌شود تا به آرزوهای دیرینه‌ای همچون هوشمندسازی شهر و مدارس خودمان نیز برسیم که بی‌شک تاثیرات مثبتی در آینده کشورمان خواهد داشت.»

ماهیانه 20 هزار دستگاه تبلت کودکان توسط این شرکت تولید می‌شود

بنا به اظهارات رییس هیئت مدیره شرکت Glx، خط تولیدی این کارخانه ماهیانه 20 هزار دستگاه تبلت کودکان انارستان را با قیمتی حدود 300 تا 350 هزار تومان تولید و عرضه می‌کند که در صورت استقبال از این محصول، امکان و ظرفیت افزایش تعداد تولید ماهانه نیز وجود خواهد داشت. وی همچنین به حضور شرکت‌های دیگر در این زمینه ابراز امیدواری کرد چرا که باور دارد بازار رقابتی می‌تواند کیفیت محصولات را بالا ببرد و در نهایت به نفع مصرف کننده تمام شود.

حمایت از محصولات داخلی امری است که در کشور ما بنا به مسائل مختلف و شاید پیشینه بد این تولیدات، جدی گرفته نشده است. وزیر ارتباطات و دولت جدید سعی در نهادینه کردن فرهنگ استفاده از محصولات داخلی را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا بتوانند به رشد اقتصادی کشور و مسئله بیکاری جوانان کمکی هر چند کوچک کرده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • irani hastam
    irani hastam | ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

    مقایسه samsung j7 pro با GLX شاهین
    upsara.com/images/z26_presentation1.jpg

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی