ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز 10 حالا روی 600 میلیون دستگاه اجرا می شود

مایکروسافت اخیراً دومین گزارش وضعیت سالانه ویندوز 10 را منتشر کرده و می گوید حالا 600 میلیون دستگاه در حال اجرای آخرین ورژن از سیستم عامل این کمپانی هستند. این رقم کامپیوترهای شخصی، تبلت ها، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

مایکروسافت اخیراً دومین گزارش وضعیت سالانه ویندوز 10 را منتشر کرده و می گوید حالا 600 میلیون دستگاه در حال اجرای آخرین ورژن از سیستم عامل این کمپانی هستند. این رقم کامپیوترهای شخصی، تبلت ها، کنسول های اکس باکس وان، هدست های هولولنز و حتی دیوایس های سرفس هاب و موبایل ها را شامل می شود. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت این آمار تازه را طی جلسه سالانه خود با سهام داران اعلام کرد.

مایکروسافت در ابتدا برنامه داشت که تا سال 2018، ویندوز 10 روی یک میلیارد دستگاه به اجرا در بیاید. این کمپانی غول نرم افزار سال گذشته در نهایت اهداف بلندپروازنه اش را کنار گذاشت و اعتراف کرد که رسیدن به هدف یک میلیارد، بیشتر از آنچه انتظار می رفت زمان می برد.

سال گذشته بود که مایکروسافت خبر از دستیابی به آمار 500 میلیونی داد و تایید کرد که عطای ویندوز فون را به لقایش بخشیده است

هنوز مشخص نیست که چقدر بیشتر باید منتظر ماند، رشد ویندوز 10 از زمانی که مایکروسافت برنامه ارتقای رایگان به این سیستم عامل را متوقف کرد، با سرعت اندکی صورت گرفته است. سال گذشته بود که مایکروسافت خبر از دستیابی به آمار 500 میلیونی داد و تایید کرد که عطای ویندوز فون را به لقایش بخشیده است. حالا به نظر می رسد مایکروسافت امیدوار است که موبایل هایش بتوانند نقش هرچند کوچکی در رسیدن به هدف اجرای ویندوز 10 روی 1 میلیارد دستگاه ایفا کنند.

با این همه مایکروسافت در حال رسیدن به اهداف بازنگری شده خود است. اوایل سال 2017 در خبرها خواندیم که مایکروسافت برای رسیدن به رقم 550 میلیون دیوایس ویندوز 10 تا ژوئن و 575 میلیون دستگاه تا سپتامبر برنامه ریزی کرده است. رسیدن به 600 میلیون دستگاه تا پایان نوامبر با برنامه ریزی جدید سازگاری دارد اما مشخص نیست که هدف یک میلیارد دستگاه چه روزی محقق خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • جانی سینز علیه کریتوس
    جانی سینز علیه کریتوس | ۹ آذر ۱۳۹۶

    ویندوز 7برای گیمینگ خیلی بهتره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی