ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشدار انگلستان به وزارتخانه‌ها: کسپرسکی امن نیست

روز جمعه مرکز ملی امنیت اطلاعات انگلستان راهکاری جدید برای استفاده وزارت‌خانه‌های مختلف این کشور از آنتی‌ویروس‌هایی خارجی نظیر کسپرسکی ارائه نمود. «سیاران مارتین» رییس مرکز ملی امنیت اطلاعات انگلستان یا NCSC، نامه‌ای به رؤسای وزارتخانه‌های ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

روز جمعه مرکز ملی امنیت اطلاعات انگلستان راهکاری جدید برای استفاده وزارت‌خانه‌های مختلف این کشور از آنتی‌ویروس‌هایی خارجی نظیر کسپرسکی ارائه نمود.

«سیاران مارتین» رییس مرکز ملی امنیت اطلاعات انگلستان یا NCSC، نامه‌ای به رؤسای وزارتخانه‌های انگلستان فرستاد که طی آن گفته بود:

«نیازمندیم  که در استفاده از محصولاتی [آنتی ویروس‌هایی] خارجی که می‌تواند صدماتی جدی به شبکه‌های اطلاعاتی وارد کنند یا اطلاعات حساس و باارزشی را استخراج نمایند، هوشیار باشیم.»

هشدار اساسی متوجه سیستم‌هایی است اطلاعات«محرمانه یا بالاتر» دارند

او به روسیه با عنوان یکی از کشورهایی که قادر به ایجاد تهدیدهای امنیتی است اشاره نمود چرا که به باور وی این کشور از اطلاعات سایبری استفاده حکومتی و سیاسی می‌کند. مارتین معتقد است از آنجاییکه نمایندگان دولتی انگستان اطلاعاتی دارند که دسترسی روسیه به آنها می‌تواند منجر به تهدید‌اتی جدی علیه امنیت ملی این کشور شود، آنتی ویروس‌های روسی نباید بکار برده شوند.درحالیکه سیستم‌هایی که اطلاعات رسمی دارند هم نباید از نرم‌افزار‌های روسی استفاده کنند، هشدار اساسی این مسئول متوجه سیستم‌هایی است که اطلاعات طبقه بندی شده «محرمانه یا بالاتر» را در خود دارند.

همچنین مارتین از مذاکرات انجام شده با آزمایشگاه کسپرسکی خبر می‌دهد. پیروی این مذاکرات قرار است تا شاخص‌هایی قابل بازبینی برای مستقل‌سازی سیستم‌ها تعریف شود که از آن طریق بتوان از عدم دسترسی دولت روسیه به اطلاعات انگلستان اطمینان خاطر حاصل نمود.

هیچ‌ یک از پایگاه‌های مرکزی دولت انگلستان از آنتی‌ویروس‌های کسپرسکی استفاده نمی‌کنند

«ایان لوی» مدیر فنی مرکز ملی امنیت اطلاعات این کشور در بلاگ خود توضیح داد که در حالیکه دسترسی خارجی، ‌تهدیدی برای حفظ اطلاعات ملی انگستان به‌شمار می‌رود اما این مسئله‌، بحث ساده‌ای نیست و در بسیاری مواقع ممکن است سیستم‌ها به وسیله مشکلاتی جزئی دچار ریسک‌های قابل اجتنابی شوند. از این مشکلات جزئی می‌توان به مدیریت شبکه محدود، به روز نبودن نرم‌افزار و همچنین مدیریت اعتبار ضعیف اشاره نمود. وی رسماً اشاره نمود که تقریباً هیچ یک از پایگاه‌های مرکزی دولت انگلستان از آنتی‌ویروس‌های کسپرسکی استفاده نمی‌کنند و به‌جز مقادیر ناچیزی، هیچ پرونده‌ی بخصوصی برای گزارش به افکار عمومی وجود ندارد.

این راهکار‌های جدید دنباله‌روی نگرانی‌های دولت آمریکاست که درباره استفاده مراکز دولتی این کشور از نرم‌افزار‌های کسپرسکی به‌وجود آمده بود. در مهرماه امسال، وال استریت ژورنال گزارش داده بود که نمایندگان روس به‌وسیله نرم‌افزار، اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای از آژانس امنیت ملی بدست آوردند. این درحالیست که خردادماه رؤسای شش آژانس اطلاعاتی بزرگ به کمیته‌ی اطلاعات سنا گفته بودند که در استفاده از نرم‌افزارهای نصب شده بر روی رایانه‌های خود نگرانی امنیتی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۳ آذر ۱۳۹۶

    عزیزم تو هم هر وقت "تضمین" تونستی درست بنویسی بیا غلط دیگران رو بگیر
    خودت نتونستی یه ض بزنی دنبال غلط املایی منی
    عزیزم توی اون تایم جایی بودم که فقط تایپ کردم ببخشید که شما استاد گرامی تنتون لرزیده

    اما چرا جواب من درست نمیدی

    کدوم ثروتمند امریکایی که از امریکا فراری باشه
    اما خود تو چند تا روس میلیاردر میشناسی که جرعت ندارن به کشورشون برگردن چون میدونن روسیه جای زندگی نیست
    چند تا کار افرین میشناسی که از روسیه فراری هستن چند تا امریکایی کار افرین میشناسی که از امریکا فراریه

    من نگفتم امریکا بهشت برین هست گفتم از خیلی از جهنم های کره زمین جای بهتریه

    یکی از این جهنم ها روسیه هستش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی