ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
زمین تخت گرا
علمی

زمین تخت گرایان خطاب به ماسک: مریخ گرد است

این حقیقت که برخی افراد هنوز به تخت بودن کره زمین اعتقاد دارند ممکن است برای کسی مثل ایلان ماسک که به دنبال تحول در سفرهایی فضایی است، بسیار عجیب به نظر می رسد، به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

این حقیقت که برخی افراد هنوز به تخت بودن کره زمین اعتقاد دارند ممکن است برای کسی مثل ایلان ماسک که به دنبال تحول در سفرهایی فضایی است، بسیار عجیب به نظر می رسد، به همین خاطر او روز سه شنبه در توییتر سوال طنزی را خطاب به این افراد مطرح کرد:

چرا انجمن مریخ تخت گرایان وجود ندارد؟

احتمالا قصد ماسک از این شوخی دعوت آنها به قبول حقیقت بوده اما چرا کسانی که حتی به تصاویر گرفته شده توسط فضانوردان  و کاوشگرها مبنی بر کروی زمین اعتقاد ندارند، باید حرف کسی را قبول کنند که پایش از زمین خارج نشده؟شاید فکر کنید که انجمن زمین تخت گرایان از افرادی عجیب و پراکنده در سراسر دنیا تشکیل شده، اما آنها تشکیلات خود را داشته و در فضای مجازی حضوری فعال دارند. این انجمن بلافاصله به سوال طنز ماسک در توییتر پاسخ داده است:

سلام ایلان، از سوالت ممنونیم اما بر خلاف زمین، مریخ به صورت کروی مشاهده شده است. روز خوبی داشته باشی

اما چه کسی مریخ را به صورت کروی مشاهده کرده که نظرش مورد تائید زمین تخت گرایان است؟

این انجمن در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر احتمال خطای دید در مشاهده مریخ به صورت کروی، توییت زیر را ارسال کرده است:

این احتمال وجود دارد و تاکنون شواهدی مبنی بر کروی بودن زمین یا مریخ ارائه نشده است.

زمین تخت گرایان در پاسخ به سوال دیگری در مورد مسطح بودن زمین و کروی بودن دیگر سیارات تاکید کرده اند که این مورد هم مثل احتمال وجود موجودات زنده در سیارات دیگر به بررسی بیشتر نیاز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • AmrH
    AmrH | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    @z12
    خودت قبول نداشته باش، من به نظرت احترام میذارم، ولی حق نداری با عقاید بقیه بازی کنی. لکم دینکم و لی الدین ...

  • z12
    z12 | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    آقا من دلم میخواهد هر بحثی رو بکشم به دین
    و دیجاتو هم بعد از چند دقیقه پاک کنه ?✋

    همین عرب ها هستند که میگن زمین تخته
    برای اینکه محمد در قرآن بیان کرده که عریض است و کوه ها همانند میخ و خورشید از میان دو شاخ شیطان بیرون می‌آید و الباقی داستان

    من میگم یکم تعصب رو کنار بزاریم و با به چالش کشیدن به واقعیت برسیم
    خدایی که نتواند خودش را ثابت کند که

    • Mohammad Golmohammadi
      Mohammad Golmohammadi | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

      این چیزیو که گفتی هیچ جا نشنیدم

    • Aminpouyan
      Aminpouyan | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

      لایک

    • جانی سینز علیه کریتوس
      جانی سینز علیه کریتوس | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

      دو شاخ شیطان اصلا تو قرآن نیومده از کجات در میاری روشن فکرنما؟

    • alimohammadi15
      alimohammadi15 | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

      احساس میکنم که کلا نرفتی در موردشون تحقیق کنی و یه دفعه گفتی همین عربان دیگه!
      تو داری زمین رو از دید یه کره روی میزت نگاه میکنی و بعد میگی عریض بودن مخصوص یک مستطیله و نه کره! ولی من یه سوالی ازت دارم اونم اینکه به یه خیابون عریض چی میگی دقیقا؟! یعنی استفاده از لفظ عریض در زمین درست نیست؟!

  • آریا
    آریا | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    چه دنیای دیوانه ای که ابله ترین آدمهای دنیا میخوان به یکی از باهوشترین آدمهای دنیا چیز یاد بدن؟? ?

  • Mr. Mohammad
    Mr. Mohammad | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    خیلی وقته دیگه نظر ندادم ولی الان باید بگم????????

  • AmirHossein_Teymoori
    AmirHossein_Teymoori | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    من اصلا دفاعی ندارم ازشون ولی یک سری استدلالات جالب دارن برای خودشون. و معمولا برای تمام سوالاتی که توی ذهن ما هست یک جوابی جور کردن. تعدادشون هم کم نیست

    • Morteza
      Morteza | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

      آره ولی جواباشون خیلی غیرمنطقی و احمقانه ست . بیشتر شبیه دلایل رائفی پوره

  • H A M E D
    H A M E D | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    فقط میخوام بدونم جوابشون به این سوال چیه؟
    اگه برسیم به لبه زمین میوفتیم؟

    • emad.atf
      emad.atf | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

      من پرسیده بودم... میگن دولت های قدرتمند نمیزارن به لبه ی زمین برسیم ???

    • alimohammadi15
      alimohammadi15 | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

      ممکنه هم بگن یه دفعه میریم اون سطح زمین?

  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    مگه زمین گرده؟ ??

  • new wolf
    new wolf | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    یعنی واقعا نمیدونن اگه زمین تخت بود تنگه برینگ هم وجود نداشت و نمیشد از سمت غرب آمریکا با کشتی اومد شرق آسیا؟

    • آریا
      آریا | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

      اینها از این شعور ها ندارن

      • Mohammad Golmohammadi
        Mohammad Golmohammadi | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

        براش دلیل آوردن

  • m.h.r.v pro gamer
    m.h.r.v pro gamer | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    بدم میاد ازش

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۱۲ آذر ۱۳۹۶

    دیوانه‌ان اینا ??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی