ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جراحی میت 10 پرو توسط تیم iFixit

مدتی است که شرکت ها علاقه ای وافر به ساخت موبایل های مدرن با بدنه های شیشه ای پیدا کرده اند و این امر به قیمت پایین آمدن تعمیرپذیری تلفن های هوشمند و گاهی اوقات ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۲۳

مدتی است که شرکت ها علاقه ای وافر به ساخت موبایل های مدرن با بدنه های شیشه ای پیدا کرده اند و این امر به قیمت پایین آمدن تعمیرپذیری تلفن های هوشمند و گاهی اوقات دوام کلی شان تمام شده.

هوآوی که حالا به خاطر توسعه چیپ پردازش عصبی اختصاصی خود به رقبایش فخر فروشی می کند از جمله شرکت هایی است که حاضر شده این هزینه را بپردازد و در همین رابطه نیز نسخه اعلی از تازه ترین پرچمدار خود یعنی میت ۱۰ پرو را برای آنکه از بازار عقب نماند به این طراحی مزین نموده.

گروه iFixit در تازه ترین پروژه خود برآن شده تا سطح تعمیرپذیری این موبایل را مورد بررسی قرار دهد و چاقوی تیز جراحی اش را بر پیکره این اسمارت فون فرو کند.

همانطور که احتمالا در وبسایت های خبری مختلف خوانده اید میت ۱۰ پرو فاقد قابلیت شارژ بیسیم است که البته نتیجه مستقیم شیشه ای بودن بدنه دستگاه است.

از این ایراد که بگذریم نوبت به استاندارد IP67 می رسد که میت ۱۰ پرو را در برابر آب مقاوم می کند و این مشخصه ایست که میت ۱۰ استاندارد از آن بی بهره مانده.

اما کارشناسان iFixit دریافته اند که این خاصیت در مواجهه دستگاه با دو موقعیت تضعیف می شود: نخست با گرم شدن بخش پشتی بدنه و آب شدن چسب به کار رفته در آن و دیگری دکمه چرخنده صدا که بخش های مهر و موم شده آن از پلاستیک ضعیف ساخته شده و به راحتی از بین می رود.

البته وارد شدن به بخش داخلی میت ۱۰ پرو کار ساده ایست اما از این مرحله به بعد کار کمی دشوار میگردد. پیچ های به کار رفته در ساخت این موبایل به غیر از یک مورد از آلیاژی ساخته شده اند که جذب آهنربا نمی شود و به همین خاطر درآوردنشان کار اندک دشواری است ضمن آنکه احتمال گم شدنشان نیز به این خاطر بالاست. دوربین جلویی این موبایل نیز به نمایشگر پیچ شده و به همین خاطر محال است که بدون شکسته شدن بتوان آن را از جایگاهش خارج کرد.

با توجه به همین مساله (البته جدای از بخش پشتی که به راحتی باز می شود و پورت USB  ماژولار دستگاه) میت ۱۰ پرو توانست در تست تعمیر پذیری نمره ۴ را از ۱۰ کسب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • رضا حسنی
    رضا حسنی | ۱۴ آذر ۱۳۹۶

    هوااووی 3 میلیون ،،،،، #چه_قیمتی

  • kamran naseri
    kamran naseri | ۱۳ آذر ۱۳۹۶

    حرفت درسته

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱۳ آذر ۱۳۹۶

    این یه حقیقته که گوشی هوشمند یبار تعمیر اساسی بشه دیگه مثل قبل نیست و باید منتظر مشکلات جدید باشی و برای همه گوشیا صادقه

    • pouriya.m&m
      pouriya.m&m | ۱۳ آذر ۱۳۹۶

      ما اینجا هم اس۶ داریم هم اس۷ اج ...گوشی خودم (اس۶) جکش خراب شد وبعد از تعمیر هیچ مشکلی نداشتم ...اس۷ اج هم خط صورتی افتاد توش که باز نمایندگی تعمیر کردن والان بدون هیچ مشکلی برادرم داره استفاده میکنه ....در کل میخواستم بگم اینجور چیزا شانسیه

مطالب پیشنهادی