ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

حراج شورلت کوروت 48 ساعته؛ یادبودی از دوران مسابقات کلاسیک

در سال 2015، یک گروه متشکل از متخصصان و مهندسان خودروساز تلاش کردند تا یک شورلت کوروت 45 ساله و تیونینگ شده را در طی 48 ساعت آماده رقابت و مسابقه کنند. این خودرو در ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

در سال 2015، یک گروه متشکل از متخصصان و مهندسان خودروساز تلاش کردند تا یک شورلت کوروت 45 ساله و تیونینگ شده را در طی 48 ساعت آماده رقابت و مسابقه کنند. این خودرو در حراجی که توسط کمپانی برت جکسون اسکاتسدیل در ماه ژانویه برگزار می شود فروخته خواهد شد.

مدیران و دست اندکاران فروشگاه راید تیچ از متخصصانی بودند که پیوسته و خستگی ناپذیر در مورد این پروژه تلاش کرده و به بهبود و توسعه این شورلت کوروت اسپرت کمک فراوانی کردند.

راید تیچ یک فروشگاه لوازم و تجهیزات دست دوم است که قطعات اصلی تعمیر شده و یا قطعات اصلاح شده و تیونینگ را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. این فروشگاه به خصوص به واسطه سیستم های تعلیق و فنربندی خاص و عالی خود شناخته می شود.

3 روز متوالی هر روز به مدت 16 ساعت بر روی این کوروت کار شده و درست قبل از زمان تعیین شده این خودرو آماده شد و به حرکت افتاد. هرچند که قوای محرکه تنها در ۴۸ حاضر و آماده شد اما این خودرو توانست در مسابقات اسلالوم (مارپیچ) درخشان ظاهر شود.

حالا بعد از گذشت نزدیک به 3 سال از تعمیرات و اصلاحات این گروه، کمپانی برت جکسون اسکاتسدیل در حراج 2018 خود، این خودرو را که به شورلت کوروت 48 ساعته نیز معروف است به مزایده خواهد گذاشت.

در ادامه با ما همراه باشید تا مشخصات بیشتری از این خودرو را با شما در میان بگذاریم:

موتور 8 سیلندر LS7 که بر روی این کوپه 45 ساله سفارشی ساز قرار دارد قادر است که قدرتی 649 اسب بخاری تولید کند. همچنین یک جعبه دنده 6 سرعته تی56 مگنوم نیز بر روی این شورلت نصب شده است. گروه توسعه دهنده خودرو تغییرات دیگری را نیز در نمای بیرونی و موتور خودرو اعمال کرده اند که در نهایت به بهبود کارایی آن کمک فراوانی کرده است.

خودروی اسپرت مورد نظر ما که در سال 1972 وارد بازار شده در حدود 110 هزار کیلومتر کارکرد داشته و توسط یکی از شعبه های فروشگاه ایندیا نجات یافته و بازسازی شده است.

علاوه بر موتور LS7 که به سوپاپ های تیتانیومی و اجزای داخلی دست ساز مجهز است این شورلت کوروت از سیستم تعلیق مخصوص فروشگاه رایدتیچ که با نام ترک1 شناخته می شود نیز برخوردار است.

این سیستم تعلیق به طبق هایی از جنس ورقه های آلومینیومی، بازوهای کنترلی لوله مانند استرانگ آرم و کمک فنرهای تطبیق پذیر با فناوری های سطح بالایی مجهز است. طبق های آلومینیومی نسبت به نمونه های مشابه سبک تر و بادوام تر بوده و به طور کلی کارایی بیشتری دارند.

بازوهای کنترلی دو عضو عرضی در سیستم تعلیق به حساب می آیند که بین کمک فنر و فنر قرار گرفته و وظیفه جذب و کنترل نیرو و حرکات چرخ ها را به عهده دارند.

نمای بیرونی این شورلت اسپرت به وسیله یک لایه رنگ زرد جذاب بازسازی و رنگ آمیزی شده و همچنین برخی از تجهیزات و امکانات آیرودینامیکی نیز به قسمت های پشتی و جلویی خودرو اضافه شده است. از این جمله می توان به کاپوت Z06 و چرخ های جدید خودرو اشاره کرد. نکته جذاب در مورد این کاپوت پره ها و قسمت دریچه مانند روی آن است.

اکثر برچسب های مخصوص مسابقه که پیش از این بر روی بدنه این کوپه اسپرت چسبانده شده به جهت فروش در حراج، از بین رفته و پاک سازی شده است. اما برچسب های مخصوص مسابقات موتوراسپرت 2017  از جمله معدود استیکرهایی هستند که باقی مانده اند.

به عنوان نمونه استیکر مخصوص مسابقات اتومبیل رانی خیابانی اپتیما اولتیمیت که در بولینگ گرین برگزار شده است به همراه برچسب سری مسابقات ملی اتومبیل رانی مارپیچ گودگایز سال 2017 بر روی بدنه این خودرو باقی مانده و پاک سازی نشده اند.

دست اندر کاران کمپانی برت جکسون اسکاتسدیل اعلام کرده اند که در طی حراج ماه ژانویه این خودرو هیچ مبلغی به عنوان قیمت پایه اعلام نخواهد شد و این خودرو از آن فردی می شود که بالاترین قیمت را ارائه دهد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی