ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ابهام در مورد خط تولید پژو ۲۰۰۸ ادامه دارد

در حالی که بنا بود خودروی پژو ۲۰۰۸ در داخل کشور تولید شود اما شواهد و قرائن اینطور نشان می دند که تا کنون تولید این خودرو در کشور اتفاق نیفتاده است. با اینکه خط ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۵۵

در حالی که بنا بود خودروی پژو ۲۰۰۸ در داخل کشور تولید شود اما شواهد و قرائن اینطور نشان می دند که تا کنون تولید این خودرو در کشور اتفاق نیفتاده است.

با اینکه خط تولید این خودرو در اردیبهشت ماه و با حضور رییس جمهور افتتاح شده است اما گویا تولیدی در این خط انجام نمی شود و تاکنون تنها ۴ دستگاه خودرو در این واحد تولید شده اند.

ایران خودرو چند ماه پیش فروش پژو ۲۰۰۸ را آغاز کرد و خودرو ها را نیز با تاخیر به مشتریان تحویل داده است که هم اکنون مشخص شده است خودرو های تحویلی نیز وارداتی هستند در حالی که طبق برنامه باید در کشور تولید می شدند.

آمار تولید خودرو در کشور نشان دهنده رشد ۱۶و۶ درصدی در هشت ماه گذشته هستند که حالا به رقم ۹۵۷ هزار و ۳۵۵ دستگاه دست پیدا کرده ایم. در مقایسه با آبان ماه سال گذشته نیز در آبان ماه امسال ۴.۶ درصد خودروی بیشتری تولید شده است.

در ۸ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تولید خودرو های سواری ۱۸.۳ درصد رشد پیدا کرده است و به ۸۹۸ هزار و ۱۲۵ دستگاه رسیده است. تولید خودرو های سواری در آبان ماه امسال نیز در مقایسه با آبان ۹۵ با ۴۰ درصد افزایش به ۱۲۶ هزار دستگاه رسیده است.

شرکت ایران خودرو در ۸ ماه گذشته ۴۲۵ هزار و ۸۲۷ دستگاه خودرو تولید کرده است که در مقایسه با سال قبل ۱۱.۷ درصد افزایش را نشان میدهد که از این تعداد ۴۴۴ هزار و ۵۷۳ دستگاه را خودرو های سواری تشکیل می دهند.

سایپا نیز در ۸ ماه امسال ۴۰۵  هزار و ۸۵۵ دستگاه خودرو تولید کرده است که در مقایسه با سال گذشته ۱۸.۵ درصد افزایش پیدا کرده است. از این تعداد نیز ۳۷۳ هزار و ۱۴۲ دستگاه را خودروهای سواری به خود اختصاص داده اند.

جالب اینجاست که تولید ایران خودرو در آبان ماه در مقایسه با آبان سال گذشته نیم درصد کاهش پیدا کرده است اما تولید خودرو توسط سایپا در این ماه در مقایسه با آبان ماه سال گذشته ۸.۵ درصد افزایش یافته است.

در چنین شرایطی مشخص نیست ایران خودرو که پیشتر به وارداتی نبودن سری نخست پژو 2008 تاکید کرده بود، چه توضیحی در مورد عدم مونتاژ 2008 در خطوط تولیدی این شرکت ارائه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • | ۱۹ آذر ۱۳۹۶

    ایران خودرو و سایپا
    دزدای بزرگ صنعت خودرو کشور

  • afshin_jordan
    afshin_jordan | ۱۹ آذر ۱۳۹۶

    "شرکت ایران خودرو در ۸ ماه گذشته ۴۲۵ هزار و ۸۲۷ دستگاه خودرو تولید کرده است که در مقایسه با سال قبل ۱۱.۷ درصد افزایش را نشان میدهد که از این تعداد ۴۴۴ هزار و ۵۷۳ دستگاه را خودرو های سواری تشکیل می دهند." این یعنی چی ؟؟؟؟ از 425 هزار، 444 هزار سواری بوده؟؟؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی