ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هلند عقاب های شکارچی پهپاد را بازنشسته می کند

پلیس هلند پیش از این اعلام کرده بود که برای مبارزه با پهپادهای مزاحم از عقاب های آموزش دیده استفاده می کند، حالا اما به نظر می رسد که این طرح را منتفی کرده است. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

پلیس هلند پیش از این اعلام کرده بود که برای مبارزه با پهپادهای مزاحم از عقاب های آموزش دیده استفاده می کند، حالا اما به نظر می رسد که این طرح را منتفی کرده است.

دلیل راه اندازی این پروژه در سال گذشته احتمال استفاده از پهپادها برای عملیات تروریستی یا تصادف آنها با هواپیماهای مسافربری و هلیکوپترها عنوان شده بود.طی تمرین های نیروی پلیس پهپادهای نه چندان پیشرفته توان رقابت با عقاب های تیز پرواز را نداشته و در کسری از ثانیه همچون پرنده ای بی دفاع در چنگال آنها گرفتار می شدند.

با این حال نباید فراموش کرد که عقاب ها حیواناتی وحشی هستند و برخی مواقع از دستورات پیروی نمی کنند.

از طرف دیگر در طول 18 ماه گذشته گزارش های چندانی از پرواز پهپادهای دردسرساز یا مشکوک به مرکز پلیس این کشور  مخابره نشده است. اگرچه این مساله به خودی خود خبر خوبی محسوب می شود اما تردیدهایی را در مورد لزوم نگهداری و آموزش عقاب ها برانگیخته بود.

اسلحه پرتاب تور

با توجه به موارد مذکور پلیس هلند این عقاب ها را بازنشسته کرده و به فکر استفاده از فناوری های مدرن از قبیل اسلحه پرتاب تور، سلاح های انهدام پهپاد و دستگاه های مختل کننده ارتباط بین اپراتور و پهپاد افتاده است.

چنین دستگاه هایی در کنار کارایی بالاتر، هزینه کمتری داشته و انتقادات حامیان حقوق حیوانات را هم به دنبال ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی