ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد حمل مرسوله آمازون هنگام سقوط قادر به جداسازی قطعاتش است

خوشبختانه چنین اتفاقی بزودی نمی افتد، اما روزی خواهد رسید که آمازون و سایر رقبایش سرویس تحویل مرسوله با پهپاد را راه اندازی می کنند و احتمالاً پیش می آید که شاهد از کار افتادن ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

خوشبختانه چنین اتفاقی بزودی نمی افتد، اما روزی خواهد رسید که آمازون و سایر رقبایش سرویس تحویل مرسوله با پهپاد را راه اندازی می کنند و احتمالاً پیش می آید که شاهد از کار افتادن ناگهانی این ماشین ها در میان زمین و آسمان باشیم. دلیل چه آب و هوای نامساعد باشد، چه ضعف نرم افزاری و چه پرتاب سنگ، باید پذیرفت که پهپادها گاهی با مشکلاتی مواجه می شوند و با سر به زمین می آیند.

این یکی از نگرانی هایی است که خواب شب را از اداره هوانوردی فدرال آمریکا گرفته، اما آمازون احتمالاً راهکاری مناسب در اختیار دارد .این کمپانی غول خرده فروشی در پی توسعه سیستمی مبتکرانه است که باعث می شود پهپادها به هنگام سقوط از هم بپاشند و انرژی ناشی از برخورد قطعات بزرگ با انسان ها، حیوانات یا اشیا کاهش یابد.

آمازون می گوید بسته به شرایط پیش آمده، پهپاد می تواند یک یا چند قطعه را از خود جدا کند

این ایده در پتنت تازه آمازون تصویرسازی شده و نام «خرد شدن مستقیم وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین» را برای آن در نظر گرفته اند. در مستندات، توضیح داده می شود که پهپاد خراب می تواند بعد از ارزیابی وضعیت روی زمین، قطعاتش را از یکدیگر جدا کند. مرحله جداسازی قطعات، شامل زمان بندی و تعیین موقعیت برای پرتاب قطعات خواهد بود. آمازون می گوید بسته به شرایط پیش آمده، پهپاد می تواند یک یا چند قطعه را از خود جدا کند.

در پتنت آمازون آمده شرایطی مانند «حرارت غیرقابل پیش بینی، سرما، باد، تگرگ، فشار و سایر وضعیت های آب و هوایی مشابه» می توانند برای یک پهپاد دردسرآفرین باشند. سیستم روتور، کنترل پرواز، باتری، سنسورهای پرواز یا هر قطعه دیگری ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد و اشکالی به وجود آورد که باعث می شود دستگاه رفتاری مانند یک آجر داشته باشد تا یک پهپاد.

در حال حاضر آمازون پتنت های متنوعی در زمینه پهپادهای توزیع مرسوله به ثبت رسانده و تا این لحظه، برنامه های جاه طلبانه ای برای راه اندازی چنین سیستمی در سر پرورانده است. با این همه، هنوز موانع متعددی بر سر راه هستند و رگولاتوری ها هم به آسانی از خطرهای احتمالی و نقص های مربوط به عملکرد نمی گذرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۹ آذر ۱۳۹۶

    اونوقت یه عده منتظر ماشین های پرندن،

مطالب پیشنهادی