ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی بیش از پیش با کورتانا، بینگ و آفیس مایکروسافت عجین می شود

در رویداد «هر روز هوش مصنوعی» مایکروسافت که ساعاتی پیش برگزار شد، ویژگی های جدیدی از کورتانا، بینگ و مجموعه آفیس به نمایش در آمد؛ ویژگی هایی که همگی به لطف پیشرفت های حاصل در ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

در رویداد «هر روز هوش مصنوعی» مایکروسافت که ساعاتی پیش برگزار شد، ویژگی های جدیدی از کورتانا، بینگ و مجموعه آفیس به نمایش در آمد؛ ویژگی هایی که همگی به لطف پیشرفت های حاصل در فضای هوش مصنوعی امکان پذیر شده اند.

یکی از جالب ترین ویژگی های جدید بینک آن است که نتایج متفاوتی از یک جستجوی جنجال برانگیز را به شما نشان می دهد. برای مثال بینگ در پاسخ به سوال «آیا کلسترول برای شما بد است؟» چند مطلب از منابع معتبر خبری می آورد تا تصور و باور سنتی کاربر را تغییر دهد.

همچنین بینگ به کاربر کمک می کند تا جستجوی خود را بهتر انجام داده و از این طریق اطلاعات بهتری به دست آورد تا به نتیجه مطلوبش برسد. در بخش جستجوی تصویر نیز شاهد بهبود عملکرد هستیم و بینگ حالا می تواند اشیای موجود در یک تصویر را هم تشخیص دهد.

قرار شده تا بینگ اطلاعات وبسایت محبوب رِدیت را نیز ایندکس کند تا همه اطلاعات موجود در بخش های مختلف آن را در نتایج جستجوها نمایش دهد.

کورتانا نیز به عنوان دستیار شخصی دیجیتال شما به زودی قادر خواهد شد تا ایمیل ها را مرتب کرده و خلاصه ای از مهمترین هایشان ارائه دهد. مایکروسافت می خواهد قابلیتی به نام «زنجیره مهارت ها» را نیز اضافه کند که به واسطه آن برای مثال کورتانا می تواند برایتان بلیت خریداری کرده و سپس آن را در تقویم شخصی نیز اضافه کند.

هوش مصنوعی مجموعه آفیس را نیز بی بهره نمی گذارد. برای مثال، تحلیل صفحات اکسل و ساختن جداول، چارت ها و به دست آوردن اطلاعات تحلیلی ساده.

وُرد آنلاین هم ابزاری جدید به نام Acronyms دریافت خواهد کرد که به کاربر کمک می کند خلاصه نام شرکت ها و مجموعه ها را به طور کامل دریافت کند (برای مثال MS خلاصه Microsoft). ویژگی دیگری به نام Tap این امکان را به کاربر می دهد که بدون خارج شدن از محیط وُرد، فایل ها و صفحات مرتبط را پیدا کند.

همه این امکانات و اتفاقات جدید به لطف فناوری هوش مصنوعی ابری جدید مایکروسافت که Project Brainwave نام گرفته امکان پذیر شده است. طی هفته ها تا ماه های آینده، همه ویژگی های جدید در بینگ، کورتانا و مجموعه آفیس به کار گرفته خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

    بینگ نسبت به‌ گوگل خیلی کم و کاستی داره، نمونش نقشه‌ی بینگ که اگه با گوگل مپس مقایسه کنین میفهمین احتمالاً بیشتر از چهارساله شهرهای ایران آپدیت نشده!!
    ولی از کورتانا راضیم

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

    بینگ برای زبان فارسی زیاد عالی نیست ولی زبان انگلیسی همیشه متفاوت عمل می کنه

مطالب پیشنهادی