ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام هم مجوز تست ماشین های خودران را در ایالت کالیفرنیا به دست آورد

ایالت کالیفرنیا به بهشت شرکت های فعال در حوزه ماشین های خودران بدل شده و به تازگی چند کمپانی دیگر نیز مجوز تست وسایل نقلیه و فناوری های خود را در خیابان ها و جاده ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

ایالت کالیفرنیا به بهشت شرکت های فعال در حوزه ماشین های خودران بدل شده و به تازگی چند کمپانی دیگر نیز مجوز تست وسایل نقلیه و فناوری های خود را در خیابان ها و جاده های این ایالت به دست آورده اند.

در بین این شرکت های جدید، نام بزرگی همچون کوالکام هم به چشم می خورد. این کمپانی بزرگ سازنده چیپست، مجوز تست یک خودرو را در تاریخ 12 دسامبر (21 آذر) از سازمان وسایل نقلیه موتوری ایالت کالیفرنیا (DMV) دریافت کرده و حالا می تواند در کنار رقیب دیرینش یعنی انویدیا و دیگر شرکت ها، فناوری هایش را در این حوزه بیازماید.

خودروی بدون راننده بزرگراه آمریکا فاکسکان

کوالکام چیپست اختصاصی خودش را روی خودروهای دیگر تست می کند

البته کوالکام ماشین خودران را از پایه نمی سازد، بلکه از خودروهای ساخت دیگر شرکت ها استفاده کرده و چیپست 9150C-V2X خودش را روی آنها سوار می نماید. این چیپست پیشرفته می تواند خودرو را به صورت 360 درجه و کاملاً فراگیر نسبت به محیط اطرافش آگاه سازد و توانایی برقراری ارتباط با دیگر وسایل نقلیه مجاور را میسر نماید. آگاهی از وضعیت زیرساخت های حمل و نقل مانند چراغ های راهنمایی هم از جمله قابلیت های دیگر این چیپ مجتمع به شمار می روند.

خودروسازان می توانند از این محصول برای افزایش کارایی سیستم ایمنی ماشین های خودران استفاده کنند. «ناکول دوگان» مدیر محصول بخش خودروی کوالکام در این رابطه به خبرگزاری CNBC می گوید:

کوالکام به یک بازیگر کلیدی در حوزه ماشین های خودران بدل خواهد شد.

این شرکت آمریکایی آزمایش های میدانی چیپست خود را با استفاده از خودروهای ساخت کمپانی فورد در سن دیه گو آغاز کرده و حالا می تواند دیگر بخش های ایالت کالیفرنیا را هم تحت پوشش بگیرد. کوالکام همچنین تلاش دارد تا وسایل نقلیه آزمایشی خود را به ایالت میشیگان و کشورهای آلمان، چین، ایتالیا و ژاپن نیز بفرستند تا اطلاعات بیشتری را در مورد عملکرد چیپست خود در موقعیت ها و شرایط مختلف کسب نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی