ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید سامسونگ اشاره به نمایشگر جمع شونده با حسگر اثر انگشت دارد

سامسونگ که در میان تولیدکنندگان نمایشگرهای موبایل موفق ترین شرکت به حساب می آید، اخیراً پتنت جدیدی را ثبت کرده که طراحی یک نمایشگر جمع شونده را نشان می دهد که از حسگر اثر انگشت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

سامسونگ که در میان تولیدکنندگان نمایشگرهای موبایل موفق ترین شرکت به حساب می آید، اخیراً پتنت جدیدی را ثبت کرده که طراحی یک نمایشگر جمع شونده را نشان می دهد که از حسگر اثر انگشت نیز برخوردار است.

این نمایشگر جمع شونده برای باز یا جمع شدن از یک موتور الکتریکی بسیار کوچک بهره می برد. همچنین به لطف حسگر اثر انگشتی که در آن تعبیه شده فعال می شود. پتنت یاد شده به دو مدل متفاوت از بدنه فلزی این گجت اشاره دارد: یک حالت سیلندر مربعی و یک حالت استوانه ای.

یک بخش آهن ربایی نیز برای آن طراحی شده که نمایشگر را در حالت جمع شده در جای خود نگه می دارد و نیز با لمس کردن حسگر اثر انگشت نمایشگر به صورت خودکار باز می شود.

این پتنت تشریح نکرده که ایده جدید کره ای ها چگونه قرار است در یک تلفن هوشمند به کار رود؛ البته مشخص نشده که آیا قرار است در موبایل های آتی این شرکت تعبیه شود یا خیر.

برای اولین بار فیلیپس در سال 2005 از نمایشگر انعطاف پذیر رونمایی کرده بود

پیش از این برای اولین بار فیلیپس در سال 2005 در نمایشگاه IFA اولین نمونه از یک کتابخوان الکترونیکی بهره مند از نمایشگر خم شونده را رونمایی کرده بود. همچنین در نمایشگاه CES سال 2016 نیز ال جی یک نمایشگر انعطاف پذیر 18 اینچی با قطر تنها یک میلی متر را به نمایش گذاشته بود.

تنها دو ماه پس از آن دیگر کمپانی کره ای، سامسونگ نمونه ای از همین نمایشگر انعطاف پذیر با اندازه 5.7 اینچ و ضخامت کمتر 0.3 میلی متر و وزن 5 گرم را معرفی کرد. این نمایشگر می توانست به خوبی در تلفن های هوشمند آتی این شرکت به کار رود.

یادآوری می کنیم که اخیراً سامسونگ پتنت های دیگری از نمایشگرهای تاشو، کاملاً مدور، انعطاف پذیر و حتی نوعی نمایشگر دو رو را ثبت کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    سلام دوستان
    ببخشید سوالم رو اینجا میپرسم?
    من میخوام یه گوشی دست دوم htc بخرم با توجه به اینکه هنوز طرح ریجستری برای htc اجرا نشده نیازی به تغییر مالکیت هست؟
    با تشکر?

مطالب پیشنهادی