ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشد نصب پیام‌رسان‌های ایرانی در هفته جاری

از ابتدای این هفته دو شبکه اجتماعی و پیام‌رسان اینستاگرام و تلگرام با اختلالات جدی مواجه شده‌اند. بر اساس آمار کافه‌بازار، همین موضوع سبب شده است تا کاربران توجه بیشتری به سرویس‌های پیام‌رسان داخلی داشته ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۲

از ابتدای این هفته دو شبکه اجتماعی و پیام‌رسان اینستاگرام و تلگرام با اختلالات جدی مواجه شده‌اند. بر اساس آمار کافه‌بازار، همین موضوع سبب شده است تا کاربران توجه بیشتری به سرویس‌های پیام‌رسان داخلی داشته باشند.

«امیر حقیقت»، مدیر روابط عمومی کافه‌بازار در گفت‌وگو با دیجیاتو، آماری را از تعداد نصب اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ایرانی از دو ماه پیش تا کنون ارائه داد. به گفته حقیقت، پیام‌رسان سروش در دو ماه گذشته پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده است. این پیام‌رسان ایرانی دو ماه پیش مثبت ۲۰۰ هزار نصب داشته در حالی که اکنون به مثبت ۵۰۰ هزار نصب رسیده است.

در کافه‌بازار، در بخش اپلیکیشن‌های در حال پیشرفت نیز پیام‌رسان سروش در میان پیام‌رسان‌های ایرانی رتبه اول را به خود اختصاص داده است. «فرهاد مرادی»، مدیر روابط عمومی سروش در گفت‌وگو با دیجیاتو اشاره می‌کند که در روزهای اخیر، تعداد کاربران این پیام‌رسان افزایش چشم‌گیری داشته: «در ابتدای هفته جاری تعداد کاربران پیام‌رسان سرویس حدود ۱.۸ میلیون بود که اکنون از مرز ۲.۵ میلیون عبور کرده است.»

کافه بازار همچنین در خصوص سایر پیام‌رسان‌های ایرانی عنوان می‌کند که پیام‌رسان «بله» ۲ ماه پیش مثبت ۱۰۰ هزار نصب داشته است و امروز نیز همچنان ۱۰۰ هزار نصب دارد، پیام‌رسان «گپ» نیز از دو ماه پیش تا کنون مثبت ۵۰ هزار نصب دارد. پیام‌رسان ویسپی هم از دو ماه پیش تا کنون مثبت ۱۰۰ هزار نصب داشته است. بر همین اساس بیشترین رشد در میان پیام‌رسان‌های ایرانی به سروش تعلق می‌گیرد. با این حال رقابت ایرانی‌ها با تلگرام هنوز فاصله زیادی دارد و کافه‌بازار خبر می‌دهد که در مدت زمان دو ماه گذشته، حدود یک میلیون کاربر این پیام رسان را در موبایل‌های خود نصب کرده اند.

روابط عمومی کافه بازار در مورد آمار تلگرام خبر می‌دهد که این پیام‌رسان محبوب در ایران، دو ماه پیش با آمار مثبت ۱۶ میلیون نصب در کافه‌بازار روبه‌رو بوده است که این آمار امروز به مثبت ۱۷ میلیون رسیده است. بر اساس آماری که خود تلگرام آخرین بار ارائه داده بود، این سرویس بیش از ۴۰ میلیون کاربر در کشورمان دارد. با این حال تلگرام از ابتدای هفته جاری تا کنون مسدود شده است و وزیر ارتباطات وعده داده بود که عدم دسترسی کاربران به تلگرام، موقتی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (136 مورد)
  • amir rahimi
    amir rahimi | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷

    من که از همون روزهای اول کاربر سروش بودم و هستم

  • myideas2000
    myideas2000 | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    #امان_از_شایعه
    تصور کن که یک پیام‌رسان داخلی که آمار نصب فعال کافه‌بازارش مثبت ۵۰۰ هزار است، چراغ‌خاموش در تلاش‌ است تا نیازهای کاربران ایرانی را بشناسد؛ سرویس‌های جدید طراحی و کیفیت را بهتر کند؛ تا تعداد کاربرهایش را یکی‌یکی زیاد کند.
    بعد در خلالِ همین ماجراها مشغولِ تدارکِ جشنِ تولدِ دو سالگی‌‌ است برای خوشحالی و دست و جیغ و هورااا. خلاصه زندگی عادی‌اش در جریان است که یکهو اتفاقی می‌افتد، که شب و روزِ تمام پیام‌رسان‌های داخلی را به هم می‌دوزد. کلی مهمان سرزده از راه می‌رسد. مهمان هم که رویِ چشمِ ما جا دارد. خلاصه دستِ همه‌ی تیم به صورت شبانه‌روزی بند می‌شود تا آبروداری کنند؛ رسم مهمان‌نوازی است که آب در دل مهمان تکان نخورد.
    حالا تصور کن در این گیرودار و شلوغی‌ها و شب‌بیداری‌ها، بچه‌های شیطانِ همسایه بیایند سر کوچه معرکه بگیرند که فلانی خانه‌اش ناامن است، غذاهایش غیربهداشتی است، دستش کج است و چه و چه ...
    خداوکیلی شما چه حالی می‌شوید؟
    اولش گفتیم بی‌خیال. یک چیزی گفت و رفت و تمام شد. بعد دیدیم تمام نمی‌شود. بازار شایعات داغ شده. کم‌کم مهمان‌های جدید و دوستانِ قدیمی‌مان نگران شده‌اند. گفتیم دهان‌ به‌ دهان‌شان نگذاریم؛ اصلا با کسی دعوا نداریم. ولی مهمان‌ها و اهالی این خانه حق دارند واقعیت را بدانند. این شد که تصمیم گرفتیم در موردشان روراست با دوستان و مهمان‌هایمان حرف بزنیم.

    طی روزهای آینده مجموعه پیام‌هایی با عنوان «امان از شایعه ...» منتشر می‌شود که صادقانه و روراست در مورد حرف‌های اشتباهی توضیح می‌دهد که این روزها در موردِ سروش می‌شنوید. سرتان را هم درد نمی‌آوریم. کوتاه می‌گوییم و مختصر؛ با کمترین مزاحمت.

    ارادتمندِ شما؛ خانواده سروش

  • sadegh80
    sadegh80 | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    فقط سروش ?

  • solook
    solook | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    قیمت روز انواع گوشی موبایل از 30 فروشگاه کشور
    http://gooshichand.com

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی