ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ساینا برقی معرفی شد؛ 70 میلیون تومان برای 170 کیلومتر پیمایش پاک

خبرهای مربوط به تلاش سایپا برای ساخت یک محصول برقی به حدود یکسال قبل باز می گردد و حالا مهندسان سایپا در همکاری با دانشگاه خواجه نصیر و یک شرکت بلژیکی از نخستین نمونه ساینا ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

خبرهای مربوط به تلاش سایپا برای ساخت یک محصول برقی به حدود یکسال قبل باز می گردد و حالا مهندسان سایپا در همکاری با دانشگاه خواجه نصیر و یک شرکت بلژیکی از نخستین نمونه ساینا برقی رونمایی کرده اند.

با این وجود برنامه ریزی برای تولید انبوه ساینا برقی برای 18 ماه آینده انجام شده است و قیمت تمام شده این خودرو نیز در حدود 70 میلیون تومان خواهد بود که رقم قابل توجهی نسبت به نسخه های بنزینی ساینا با قیمت 28 میلیون تومان به نظر می رسد.

ساینا برقی

البته سایپا امیدوار است که با حمایت های دولتی و ارائه تسهیلاتی ویژه، قیمت تمام شده خودرو برای مشتریان به حدود 40 میلیون تومان کاهش پیدا کند، هرچند که باید منتظر ماند و دید که آیا دولت و سایر نهاد های وابسته از توان مالی کافی برای ارائه سوبسید 30 میلیون تومانی بر روی هر دستگاه ساینا برقی برخوردارند یا خیر؟

ساینا برقی

از حیث فنی اما به نظر می رسد که محصول برقی سایپا تلفیقی از تکنولوژی های داخلی و خارجی باشد، توان موتور برقی ساینا برقی 70 کیلو وات معادل حدود 93 اسب بخار اعلام شده است که رقمی بسیار نزدیک به نمونه بنزینی ساینا به نظر می رسد.

باتری توسط شرکت صبا باتری تامین شده است و احتمالا ادوات کنترلی نیز ماحصل دانش شرکت بلژیکی حاضر در این پروژه است، اما آنچه تا حدی بر روی عملکرد ساینا برقی سایه می افکند، پیمایش نسبتا اندک این خودرو است که چیزی بین 170 الی 210 کیلومتر اعلام شده است و چنین رقمی ساینا برقی را تبدیل به خودرویی برای جا به جایی های محدود درون شهری می کند.

ساینا برقی

اما در نقطه مقابل به گفته مسئولین پروژه، شارژ ساینا برقی با شارژر های سریع تنها 40 دقیقه زمان می برد و در صورت استفاده از شارژر های عادی نیز این رقم به 3 ساعت و 40 دقیقه افزایش می یابد.

به هرحال باید منتظر ماند و دید که سرنوشت این پروژه چه خواهد شد اما با توجه به شرایط فعلی صنعت خودرو جهان می توان گفت که تلاش صورت گرفته برای ساخت ساینا برقی شایسته تقدیر است و امید می رود که با حمایت و توسعه این پروژه خودروسازان کشورمان نیز روزی بتوانند خود را در زمره تولید کننده محصولات سبز و پاک تلقی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (51 مورد)
  • Clash Clans
    Clash Clans | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    با 70 ملیون میرم یه اپتیما اروندی میخرم حالشو میبرم

  • Clash Clans
    Clash Clans | ۲۳ دی ۱۳۹۶

    ماشین کنترلی من مسافت بیشتری نسبت به این میره? ? ?

  • Black Boy
    Black Boy | ۱۹ دی ۱۳۹۶

    دوستان لطف میکردن از مهندسی نوین شون برای بالا بردن ایمنی پراید و امثال استفاده میکردند خوشحالتر بودیم تا ساخت این اسباب بازی با این قیمت!!

  • آریا
    آریا | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    صبا باتری؟!!!
    باور کن به جا باتری لیتیومی از باتری اسیدی استفاده کردن? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی