ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اچ پی امکان اجرای بازی از طریق اینترنت روی هر کامپیوتر ضعیفی را فراهم می کند

یکی از مشکلاتی که کاربران کامپیوتر های با سخت افزار ضعیف همواره با آن مواجه بوده اند عدم اجرای روان بازی بوده. حالا اچ پی قصد دارد این مسئله را با فراهم کردن استریم بازی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۰

یکی از مشکلاتی که کاربران کامپیوتر های با سخت افزار ضعیف همواره با آن مواجه بوده اند عدم اجرای روان بازی بوده. حالا اچ پی قصد دارد این مسئله را با فراهم کردن استریم بازی ها از روی یک کامپیوتر قدرتمند از طریق اینترنت فراهم آورد. بدین ترتیب کاربران می توانند از هر جای دنیا از قدرت کامپیوتر خانگی قوی خود بهره برده و روی کامپیوتر ضعیف خود به بازی بپردازند.

اپلیکیشنی که این کمپانی برای استریم معرفی کرده «Omen Game Stream» نام دارد و با کمک کمپانی «Parsec» توسعه داده شده. این اپ امکان استریم بازی ها با رزولوشن 1080p و نرخ 60 فریم در ثانیه را فراهم می کند.

پیش از این نیز برخی از شرکت ها از جمله انویدیا تلاش هایی را برای فراهم کردن امکان استریم بازی ها فراهم کرده بودند، ولی آن نمونه ها تنها به استریم در محدوده یک محیط، مثلاً خانه خلاصه می شدند.

در نمایشی که از قابلیت های این اپ توسط اچ پی نشان داده شد، به نظر می رسید تجربه ای روان را در اختیار کاربران قرار دهد. البته قطعاً این نمایش در حالت کیفیت اینترنت ایده آل بود و انتظار می رود در شرایط معمول، تأخیر بیشتر، لذت استفاده از این قابلیت را کاهش دهد.

اچ پی اعلام کرده که کاربران برای استفاده از این امکان نیاز به اینترنتی قوی دارند، البته هنوز به میزان پهنای باند مورد نیاز اشاره ای نشده؛ البته برخی از منابع به حداقل سرعت 25 مگابیت در ثانیه اشاره کرده اند. این اپ قرار است در بهار سال 1397 عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • مجتبی سامری
    مجتبی سامری | ۶ بهمن ۱۳۹۶

    اینترنت من ۱۲۰ مگابیت بر ثانیست ۴g ایرانسل
    شماها دل از adsl نمیکنین سرعتش برام قابل تحمل نیست وجدانا

  • sedaghat
    sedaghat | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    حالا ما که نه نت قوی داریم نه سیستم قوی چ کنیم؟ :/

  • mahditehrani
    mahditehrani | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    6 سال پیش که دانشجو بودیم یکی از استاد هامون میگفت در اینده تمامی سیستم های کامپیوتری و سرویس های مورد نظر و بازی ها روی فضاهای ابری ایجاد میشن که شرکت های گنده مثل گوگل دارن روش سرمایه گذاری میکنن و راه میندازن اینو . یعنی شما دیگه لازم نیست بری بازار کلی سخت افزار خفن بخری بیاری خونه که بخوای یه بازی کنی یا یه کار گرافیکی انجام بدی . شما فقط یه کیبرد و موس و مانیتور احتیج داری و یه مینی پی سی ابتدایی که فقط این قابلیت رو ایجاد کنه که بتونی ریموت بزنی باهاش و یه اینترنت پر سرعت . دیگه باقی امکانات روی فضای ابری ایجاد میشه شما ماهانه یه مبلغی رو پرداخت میکنی بسته به سخت افزاری که اجاره میکنی . که شامل میزان گرافیک و رم و سی پی یو و هاردتونه قیمت ها متفاوته . که البته اون زمان فضاهای ابری برای ذخیره اطلاعات فراهم بود که کم کم کارای گرافیکی هم داره بهشون اضافه میشه .

  • پیمان
    پیمان | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    بدبختی ما اینکه نه سیستم قوی داریم نه اینترنت قوی ...

  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    اینترنت 25 مگابیت بر ثانیه!
    ما ته اینترنتمون 16 مگابیت بر ثانیه هست، از این شوخیا نکنین با ما!

مطالب پیشنهادی