ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شیوع آنفلوآنزای استرالیایی می تواند صدها هزار کشته برجای گذارد

سال ۲۰۰۹ آنفلوآنزای استرالیایی باعث کشته شدن بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سراسر جهان شد و حالا این بیماری با قوای بیشتر بازگشته. پیتر هوربی، پروفسور بیماری های عفونی نوظهور و سلامت جهانی در ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

سال ۲۰۰۹ آنفلوآنزای استرالیایی باعث کشته شدن بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سراسر جهان شد و حالا این بیماری با قوای بیشتر بازگشته.

پیتر هوربی، پروفسور بیماری های عفونی نوظهور و سلامت جهانی در دانشگاه آکسفورد معتقد است که زمستان امسال «ممکن است خیلی بدتر از دیگر زمستان ها» باشد.

ظهور H3N2، سویه جدید و مهاجم آنفلوآنزا A باعث ترس پروفسور هوربی شده که امسال ۳ برابر بیش از حالت عادی خود در استرالیا ایجاد بیماری کرده است.

برخی از دانشمندان می گویند H3N2 که حالا به فرانسه هم حمله کرده ممکن است مثل آنفلوآنزای هنگ کنگ در سال ۱۹۶۸ خطرناک باشد و جان یک میلیون نفر را بگیرد.

پروفسور هوربی در گفتگوی اختصاصی اش با میل آنلاین گفت: «به طور کلی H3N2 قرار است که کمی حادتر از H1N1 در سال ۲۰۰۹ باشد.»

با این حال، بریتانیا توسط چندین سویه به صورت همزمان مورد تهدید قرار گرفته. معمولا یک زیرگونه، چه آنفلوآنزا A یا B، مسئول بخش اعظمی از عفونت های ایجاد شده است.

شیوع گسترده یک سویه آنفلوآنزا B که در واکسن های بزرگسالان نیز تحت پوشش قرار ندارد باعث نگرانی شده. پروفسور هوربی اضافه می کند: «ویروس B فعلی که ویروس غالب است در واکسن استاندارد امسال که به کودکان داده می شود وجود ندارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۲۱ دی ۱۳۹۶

    بزرگترین ویروس های تاریخ ملاها بودن

    • Haji Shah
      Haji Shah | ۲۲ دی ۱۳۹۶

      و بزرگترین انتی ویروس فضولی هم خودتی

  • احد وصال
    احد وصال | ۲۱ دی ۱۳۹۶

    زندگی خیلی ظالمه در حین حال هم خیلی زیباست فقط شانس و سرنوشت هست که باعث میشه طرف ظالمش باشی یا طرف زیباش ..ما ایرانی ها که کم و بیش طرف ظالمش هستیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی