ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمید فرنگ
تکنولوژی

حمید فرهنگ ، مدیرعامل جدید همراه اول کیست؟

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) بعد از دوازده سال تغییر پیدا کرد و «حمید فرنگ» جایگزین مدیر پیشین این شرکت یعنی «وحید صدوقی» شد. اما حمید فرنگ که مدیریت پرمشترک‌ترین اپراتور کشور را ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۷

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) بعد از دوازده سال تغییر پیدا کرد و «حمید فرنگ» جایگزین مدیر پیشین این شرکت یعنی «وحید صدوقی» شد. اما حمید فرنگ که مدیریت پرمشترک‌ترین اپراتور کشور را عهده‌دار شده کیست؟

کارنامه کاری حمید فرنگ با مدیریت شرکت خدمات ماشینی تامین (زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی) آغاز شده که حیطه کاری آن به اتوماسیون‌های سیستم اداری برمی‌گردد. او سپس به‌سبب اینکه مدیریت قبلی تامین تله کام (دارنده پروانه اپراتور سوم) نتوانسته بود در تاریخ مقرر از اپراتور خود رونمایی کند، توسط شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان مدیر جدید تامین تله کام معرفی شد.

حمید فرنگ
مدیریت دو سال از سالهای آغازین فعالیت رایتل برعهده حمید فرنگ بوده است

رایتل در آن زمان می‌بایست سیم‌کارت‌های خود را تا خرداد 90 به بازار عرضه می‌کرد و وقفه در این عرضه می‌توانست باعث لغو مجوز آن شود، ضمن اینکه انحصار سرعت 3G در آن زمان در دستان این شرکت بود و با مدیریت حمید فرنگ طی سال‌های خرداد 1390 تا فروردین 1392 سال‌های اولیه فعالیت رایتل آغاز شد. نخستین سیم‌کارت‌ها با وقفه‌ای 15 ماهه و در دی ماه 90 عرضه شدند و هنگام برکناری حمید فرنگ، همچنان انحصار نسل سوم اینترنت در دستان رایتل بود، پس از برکناری وی شایعاتی پیرامون علت این برکناری از سوی جناح‌هایی خاص طرفدار دولت مطرح شد که وی آنها را غیرواقعی توصیف کرده و رد کرده بود.

حمید فرنگ
ساینا در زمان خود پیشرو پیام‌رسان‌های بومی بود

مدتی پس از خروج فرنگ از رایتل، وی بعنوان مدیرعامل شرکت بهار ارتباط گستر  حضور خود را در بازار ارتباطات کشور ادامه داد. معروف‌ترین محصول این شرکت اپلیکیشن پیام رسان بومی با نام ساینا (عموما ویژه مشترکین همراه اول) و ارائه خدمات تلفن بین الملل ارزان به مشترکین همراه اول در قالب سرویس 050 بود. البته پیام‌رسان بومی ساینا (که جزو اولین‌ها در زمان خود به حساب می‌آمد) امروزه کاربردی ندارد ولی قدم بزرگی برای سایر شرکت‌ها در زمینه پیام‌رسان‌های بومی محسوب می‌شد.

حمید فرنگ
مجوز دسترسی‌ها و فعالیت‌های شرکت بهارتل

شرکت بهار ارتباط گستر (بهارتل) نماینده انحصاری نرم افزارهای ماینا و Sunbird در ایران، دارنده موافقت اصولی MVNO (مجوز اپراتور مجازی تلفن همراه) و پروانه Servco (هر گونه خدمت ارتباطی، انتقال داده و انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده به مشترک بر بستر شبکه در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور) از سازمان تنظیم مقررات و عرضه کننده خدمات تماس بین الملل به افغانستان با نام تجاری گپ کارت و در برهه‌ای عرضه کننده اینترنت پرسرعت خط ثابت بود.

حمید فرنگ قرار است از هفته آتی در سمت جدید خود شروع به فعالیت کند. قابل توجه هست وی پیش‌تر با نام و نشان حمید فرنگ شناخته می‌شد که اخیرا نام خانوادگی خود را به «فرهنگ» تغییر نام داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ali-g
    ali-g | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    به به ماشالا هر جا که رفته نابود کرده و طبق معمول برکنارش کردن مدیرعامل یه شرکت بزرگترش کردن .

  • | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    این آقا ی فرهنگ این طور که نوشته دیجیاتو از اول مدیر بوده!!!!!! جالبه مدیری که تا حالا توی همون مجموعه حتی معاون هم نبوده و سابقه نداره
    چطوری بهش این سمت رو دادن؟

  • MohamadReza Goudarzi
    MohamadReza Goudarzi | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    یه دزد جدید

  • thepjt
    thepjt | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    کلا یک سری افراد هستند تو ایران که از ابتدای جوونی به شکل خودجوش و ناگهانی دکتر و مدیر عامل انواع شرکت های دولتی و وابسته میشوند …. و هرگز هم شغلشون عوض نمیشه . فقط از این منصب به اون منصب میروند .

    و البته ژن خوبی هم دارند و ذاتا مدیر به دنیا آمده اند.

  • Mohammad
    Mohammad | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    حتما خبری هست که مدیر قبلی رو سریع برکنار و اقای فرنگ رو با این سابقه درخشان گذاشتند....
    ماجرای جهرمی باز تکرار شد!

    • Moein
      Moein | ۲۴ دی ۱۳۹۶

      دقیقا یک سال بعد این دولت گندش درمیاد.مثل بقیه بخور بخورها..

مطالب پیشنهادی