ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به قوانین چین تن داد؛ انتقال سرور‌های iCloud به این کشور

دولت چین خرداد ماه قانونی در حوزه‌ی امنیت سایبری چین تصویب کرد که بر مبنای آن اپل مجبور شد بهره برداری از سرور‌های iCloud خود را به یک شرکت دولتی واقع در استان گوئیژو بسپارد. بر اساس ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

دولت چین خرداد ماه قانونی در حوزه‌ی امنیت سایبری چین تصویب کرد که بر مبنای آن اپل مجبور شد بهره برداری از سرور‌های iCloud خود را به یک شرکت دولتی واقع در استان گوئیژو بسپارد.

بر اساس گزارش رسانه‌های این کشور، اداره‌ی سرور‌های iCloud از نهم اسفند‌ماه به شرکت دولتی Guizhou که در حوزه کلان داده فعالیت می‌کند واگذار خواهد شد.

در همین راستا اپل از ۲۰ دی ماه اطلاع رسانی به کاربران چینی را آغاز کرده و همین موضوع موجب نارضایتی برخی از آنها شده است.

کارشناسان چینی معتقدند ذخیره اطلاعات در مناطق محلی می‌تواند سرعت و امنیت سرویس‌های iCloud را بهبود بخشد چرا که این سرویس‌ها قبلا مورد حملات سایبری مختلف قرار گرفته و تغییر محل سرور‌های اپل بیشتر به همین علت بوده است. با این حال کاربران چینی نگران نظارت حکومتی بر داده‌های حساب کاربریشان هستند.

طبق تفاهم نامه‌ی منعقد شده بین اپل و کمپانی Guizhou، شرکت چینی در ازای کنترل داده‌های سرویس iCloud متعهد شده که بهره‌برداری از دیتاسنتری به ارزش ۱ میلیارد دلار را در استان گوئیژو به راه اندازد.

دولت چین اوایل خرداد ماه قانونی در زمینه‌ی امنیت سایبری تصویب نمود و بر اساس آن از شرکت کوپرتینویی خواست که محل ذخیره‌ی داده‌های کاربران چینی را به داخل همین کشور منتقل کند.

اپل اولین شرکتی است که برای از دست ندادن مشتریان خود مجبور شده بر اساس قوانین چین، سرور‌های خود را به شرکت‌های دولتی این کشور واگذار کند. از کمپانی‌های آمریکایی که هم اکنون در معرض این انتقال هستند می‌توان به آمازون، مایکروسافت و IBM اشاره کرد.

با روند تصمیمات اتخاض شده توسط دولت چین، دیر یا زود شرکت‌های ذکر شده نیز مجبور خواهند بود بر اساس قانون تصویب شده یا دیتا سنتر‌های خود به شرکت‌های بومی بسپارند یا جمعیت میلیونی کاربران چینی را فراموش کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    اپل خیلی پول پرسته

  • sagittarius19
    sagittarius19 | ۲۶ دی ۱۳۹۶

    اپل چینی شد رفت

  • kevin
    kevin | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    یه حسی بهم میگه استیو جابز هرگز همچین کاری نمیکرد

مطالب پیشنهادی