ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر هوشمند
تکنولوژی

آیا آینده از آن نمایشگرهای هوشمند است؟

تا چند ماه قبل آمازون Echo Show و نسخه کوچکتر آن یعنی Echo Spot تنها اسپیکرهای هوشمند مجهز به نمایشگر بودند، با این حال در CES 2018 شاهد معرفی چندین نمایشگر هوشمند بودیم که از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

تا چند ماه قبل آمازون Echo Show و نسخه کوچکتر آن یعنی Echo Spot تنها اسپیکرهای هوشمند مجهز به نمایشگر بودند، با این حال در CES 2018 شاهد معرفی چندین نمایشگر هوشمند بودیم که از دستیار گوگل بهره برده و رقبایی جدی برای گجت های آمازون به شمار می روند.

این دستگاه ها مزایای بیشتری نسبت به اسپیکرهای هوشمند معمولی دارند و ممکن است در آینده نه چندان دور جایگزین آنها شوند.

برای مثال اگرچه اسپیکرهای فعلی مکان یک داروخانه یا رستوران را به شما ارائه می کنند اما آیا مشاهده این اماکن روی نقشه و مسیرهای رسیدن به آنها روی یک نمایشگر را ترجیح نمی دهید؟

علاوه بر این بهتر نیست بجای اعلام نام خواننده ترانه هنگام پخش آن، تصویری از هنرمند مربوطه روی نمایشگر نشان داده شود؟نمایشگر هوشمندمزایای این نمایشگرها به اینجا محدود نمی شود، برای مثال اگر شما عبارتی مانند «دستور پخت نان ذرت» را جستجو کنید به جای اعلام صوتی چند نتیجه، نمایشگر لیستی از دستورهای پخت را به شما نشان می دهد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و مراحل مربوطه را گام به گام دنبال کنید.

در اسپیکرهای هوشمند قدیمی تر از جمله آمازون Echo در صورتی که کاربر دستور پخش موزیک را صادر کند لیستی تصادفی از این موزیک ها پخش خواهد شد اما در نمایشگرهای مجهز به دستیار گوگل لیستی از این موزیک ها روی صفحه نمایش ظاهر می شود که کاربر می تواند از میان آنها گزینه مورد نظر خود را انتخاب کند.نمایشگر هوشمندبا این حال یکی از نقاط ضعف این گجت ها وجود دوربین در آنها است که با توجه به اتصال دائمی این دستگاه ها به اینترنت احتمالا چندان به مذاق کاربران خوش نمی آید.

در حال حاضر لنوو، JBL و ال جی از نمایشگرهای هوشمند مجهز به دستیار گوگل رونمایی کرده اند و احتمالا در آینده شاهد معرفی گجت های مشابه بیشتری خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی