ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپ استور می‌تواند در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر دنیا قرار بگیرد

اخیرا آمار جدیدی از درآمد اپ استور توسط تحلیلگر شرکت Asymco منتشر شده که نشان می دهد این سرویس پیشرفت درآمد بی‌نظیری میان بخش‌های مختلف اپل تجربه کرده است و اگر قرار باشد که به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

اخیرا آمار جدیدی از درآمد اپ استور توسط تحلیلگر شرکت Asymco منتشر شده که نشان می دهد این سرویس پیشرفت درآمد بی‌نظیری میان بخش‌های مختلف اپل تجربه کرده است و اگر قرار باشد که به عنوان یک شرکت مستقل فعالیت کند آنگاه در لیست ۱۰۰ شرکت برتر نشریه‌ی Fortune قرار می گیرد.

براساس آمار منتشر شده توسط «هورِیس دِدیو» تحلیلگر سایت Asymco، توسعه دهندگان اپ استور توانسته‌اند در سال میلادی قبلی ۲۶.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کنند در حالی که درآمد ناخالص سالانه‌ی مک دونالد در سال ۲۰۱۶ از این مقدار کمتر بوده است.

درآمد اپ استور

با توجه به روند رو به رشد درامد اپ استور، اپل می‌تواند در سال ۲۰۱۸ روزانه ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد و در انتهای سال نیز ۳۶.۵ میلیارد دلار از محل خرید اپلیکیشن و بازی توسط کاربرانش عایدی داشته باشد. در این صورت این بخش از شرکت ساکن کوپرتینو می تواند نامش را در فهرست صدگانه برترین شرکت های نشریه فورچون ثبت کند.

با این اعداد، ددیو تخمین می زند که اپل تا سال میلادی ۲۰۱۹، پانصد میلیارد دلار از محل خدمات و محصولات مرتبط به iOS درآمد داشته باشد. درمیان این درآمدها، فروشگاه‌ی اپلیکیشنش به مانند یک الماس می‌درخشد چرا که اپل در طول ده سال گذشته ۸۶.۵ میلیارد دلار به حساب توسعه دهندگان حاضر در اپ استور ریخته است که در برابر درآمد سالانه‌ی این سرویس رقم قابل توجهی نیست.

درآمد اپ استور

واحد خدمات اپل که تحت سلطه‌ی اپلیکیشن‌هایش قرار دارد در سال ۲۰۱۷، ۵۷ میلیارد دلار فروش داشته است. با این حال هنوز برای ساکنین وال استریت سخت است که ارزش اپ استور را میان سهام کلی اپل محاسبه‌ کنند اما سوال اصلی متخصصان این است که آیا اپل می‌تواند روند رو به رشد درآمد اپ استور خود را حفظ نماید؟

لازم به ذکر است که گوهر گران‌بهای تجاری اپل در سال ۲۰۰۸ همزمان با عرضه‌ی آیفون 3G آغاز به کار نمود. اپ استور در ابتدا تنها ۱۰ هزار اپلکیشین برای استفاده در خود داشته که روزانه به تعداد آنها اضافه شده است. از سال ۲۰۱۱ به بعد میزان خرید کاربران از این سرویس جهش سالانه‌ی ۵ میلیارد دلاری را تجربه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • milad
    milad | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    @omid_end

    نظرتو نمیخوایم

  • omid_end
    omid_end | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    اگه نظرمو بخای توی مارکت ها گوگل پلی رو میدم به اپ استور ترجیح با اینکه خیلی از اپ ها رو تحریم کرده واسه ی ما ایرانیا ولی اپ استور هم همینه شایدم بدتر
    ولی حرف از کافه بازار و مارکت های الجی و سامسونگ و هوآوی نزنید چندین بار اپ از اینا دانلود کردم (با گوشی های متفاوت) مجبور شدم گوشیو فلش کنم چون بدافزار زیاده توی اینا

مطالب پیشنهادی