ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مدیر ماینکرفت به سمت رئیس استودیو بازی سازی مایکروسافت رسید

مایکروسافت مدیر پروژه بازی ماینکرفت را به سمت رئیس استودیو بازی سازی خود منصوب کرد و حال او یکی از نقش های مهم در بخش بازی های ویدیویی مایکروسافت را ایفا می کند. ساتیا نادلا، ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

مایکروسافت مدیر پروژه بازی ماینکرفت را به سمت رئیس استودیو بازی سازی خود منصوب کرد و حال او یکی از نقش های مهم در بخش بازی های ویدیویی مایکروسافت را ایفا می کند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، پیش از این نیز فیل اسپنر، مدیر بخش ایکس باکس مایکروسافت را به سمتی ارتقا داده بود که در آن اسپنسر وظیفه نظارت بر تمام بازی ها، سخت افزارهای مربوطه و راهبردهای بخش بازی را بر عهده می گرفت.

اسپنسر مستقیماً به نادلا گزارش می دهد و مت بوتی به عنوان مدیر جدید استودیو بازی سازی مایکروسافت، مستیماً با اسپنسر در ارتباط است. این دو با این هدف به سمت های جدید منصوب شده اند تا وضعیت بخش بازی مایکروسافت نسبت به گذشته بهتر شود.

مایکروسافت اخیراً مشکلات زیادی را برای انتشار یک بازی انحصاری بزرگ برای کنسول نسل هشتمی خود تجربه کرده است. سال گذشته، یکی از انحصاری های مورد انتظار ایکس باکس وان یعنی Scalebound به طور کامل کنسل شد و بازی های Fable legends و Crackdown 3 تا بهار تاخیر خورده اند.

ماینکرفت

اخیراً کنسول میان نسلی جدید مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان ایکس بدون هیچ محتوای انحصاری که قدرت فنی این کنسول را به نمایش بگذارد، به صورت جهانی عرضه شده است.

سمت جدید بوتی نشان از این است که مایکروسافت قصد دارد تا توجه بیشتری به وضعیت کسب و کار بخش بازی خود داشته باشد. او از سال 2010 همکاری های زیادی با استودیوهای متصل به مایکروسافت داشته و حتی در ساخت بازی برای سیستم عامل ویندوز موبایل نیز با مایکروسافت همکاری کرده است.

او همچنین بعد از آن که مایکروسافت در سال 2014 استودیو سازنده ماینکرفت یعنی «موجنگ» را  با قیمت 2.5 میلیون دلار خریداری کرد، وظیفه نظارت بر این استودیو و همکاری در بخش ایکس باکس لایو را برعهده گرفته است.

باید دید که آیا این انتصابات جدید، ایکس باکس وان را از بحران نبود بازی انحصاری درجه یک خارج خواهد کرد یا نه. موضوع نبود بازی های انحصاری از جمله دلایلی است که موجب شده تا فروش ایکس باکس وان در مقایسه با رقیب خود در سونی یعنی پلی استیشن 4، فاصله زیادی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی